کد خبر 1449588
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
کشف بمب در فرودگاه برزیل؛ مراسم تحلیف «لولا» به تعویق می‌افتد؟

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی به سکوت تروئیکای اروپایی در قبال اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره «جایگزین نداشتن برجام» واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی تاکید کرد که «مخالفت کردن» با حرف جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره «جایگزین نداشتن برجام» دشوار است.

اولیانوف در توئیتی نوشت: آقای بورل گفته که برجام جایگزینی ندارد. مخالفت با(این حرف) دشوار است. اما سوال اینجاست که آیا فرانسه، آلمان و انگلیس به عنوان مشارکت‌کنندگان در مذاکرات وین، با آقای بورل هم‌نظرند؟ هنوز مشخص نیست. همه آنها همچنان سکوت کرده‌اند.

بورل به تازگی پس از بازگشت از اردن برای شرکت در اجلاس بغداد ۲، گفته بود: معتقدم وقتی که پای منع اشاعه هسته‌ای در میان باشد، هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد. کسانی که غیر از این فکر می‌کنند، فقط خودشان را گول می‌زنند. به همین دلیل است که به عنوان هماهنگ‌کننده، همچنان به کار برای احیای برجام بر اساس نتایج مذاکرات وین، ادامه می‌دهم.

آمریکا که اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ به طور یکطرفه از برجام خارج شده، همواره مدعی است که از ورود مجدد به توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کند. از آوریل سال گذشته، آمریکا به همراه روسیه، انگلیس، چین، آلمان و فرانسه مذاکراتی را در وین با محوریت احیای برجام و رفع تحریم‌ها، با تهران آغاز کردند.

تروییکای اروپایی متشکل از انگلیس، فرانسه و آلمان آبان‌ماه سال جاری با صدور بیانیه‌ای مشترک بدون اشاره به انفعال در اجرای تعهداتشان در قبال توافق سال ۲۰۱۵ میلادی با تهران مدعی شده بودند که از همکاری ناکافی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نگران هستند!

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    2 1
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس