کد خبر 1452712
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴
موتورسیکلت‌های تهران برقی می‌شوند

شهردار تهران از رویکرد مدیریت شهری برای برقی‌سازی موتورسیکلت‌ها خبر داد و گفت: در گام اول، بالغ بر ۵۰۰ دستگاه موتورسیکلت مربوط به پست، برقی‌سازی خواهد شد.

به گزارش مشرق، ۳۰ آذرماه بود که جلال بهرامی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در تور بازدید خبرنگاران از «مراکز اورهال و بازسازی ناوگان اتوبوسرانی»، از انجام مذاکراتی با برقی از شرکت‌ها در خصوص بهره‌گیری از ظرفیت موتورسیکلت‌های برقی خبر داد و گفت: قرار است شهرداری تهران ۵۰ درصد از هزینه خرید موتورسیکلت‌های برقی را به صورت وام قرض‌الحسنه به شهروندان پرداخت کند.

پیش‌تر نیز پرویز سروری در برنامه «سلام، صبح بخیر» با بیان اینکه طبق تعاملاتی که با دستگاه‌های مختلف صورت گرفته، در تهران و در خصوص موتورسیکلت‌های برقی با بانک‌های عامل به نتیجه رسیدیم، گفت: مقرر شد تا بانک‌های عامل ۸۰ درصد قیمت موتور را با اعطای وام و با بهره چهار درصد در اختیار افراد گذارد.

در همین راستا؛ علیرضا زاکانی از عملیاتی شدن پروژه برقی‌سازی موتورسیکلت‌ها خبر داد و گفت: در گام اول، بالغ بر ۵۰۰ دستگاه موتورسیکلت مربوط به پست برقی‌سازی خواهد شد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: در شهر تهران ۳۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت کار وجود دارد که با توجه به هدف‌گذاری صورت‌گرفته و صحبت‌های انجام شده در این خصوص، قرار بر این شد که اولویت اول، برقی‌سازی این ۳۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت باشد تا طی مدت مشخصی این اقدام عملیاتی و انجام شود.

وی با اشاره به پیگیری موضوع برقی‌سازی موتورسیکلت‌ها از طریق وزارت صمت و سایر مجموعه‌ها اظهار کرد: سعی ما بر این است تا در قالب یک تفاهم‌نامه بتوانیم این گام مهم را در شهر تهران برداریم تا ضمن کاهش آلایندگی، بتوان از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    1 0
    فوق العاده است- از اول تا آخرین روز شهرداری این برنامه با جدیت دنبال شود.
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    1 0
    بهترین برنامه برای تهران، همینه.
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    1 0
    موتورهای برقی حمایت بشن و موتورهای بنزینی حذف بشن.
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    1 0
    برقی سازی خوبه به شرطی که باطری داخل تولید شود و بازار فروش محصولات بنجل و دورریز چین نباشیم و حالت مستعمره پیدا نکنیم چون 80 میلیون وسیله نیاز است که فقط به نفع چینه و هر شش ماه هم باتری خراب و نیاز به نعویض دارد و سه چهارم قیمت موتور فقط قیمت باتریه.
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    16 0
    موتور برقی که نمی تونه بار ببره، اونم اون شکلی که تو بازار بار می زنن! باتری هم خراب بشه باید بندازید دور. این طرح جواب نمی ده، من می دونستم.
  • بی نام IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    1 0
    گواهی نامه موتور برقی را راحت کنید، خیلی ها می خرند سوار می شن.
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    0 0
    موتور ارزون با باتری لیتیوم قابل حمل، چیز سخت پیچیده ای نیست. خدا وکیلی یه سر بزنین به دانشگاه ها بهتون راهکار بدیم. بسه گیج بازی.
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    0 0
    اگه عرضه همین یه کارم داشته باشید، باز خوبه. حد اقل از صدای گاز و دود این همه موتور خلاص می شیم.
  • م. ناظر IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    0 0
    با واقعیت ها زندگی کنید نه با آمال و آرزوها. مثل پیاده‌ راه هفده شهریور و بهارستان و حسن‌ آباد و اتوبوس برقی و بی‌آرتی!!!
  • رضا IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    0 0
    در گام اول باید تولید موتور سیکلت بنزینی ممنوع بشه بعدبرسه به اتومبیل مدامی که موتور بنزینی ارزان وبنزین مفت وجود داره کسی سمت موتور سیکلت بنزینی که اتفاقا گرون هم هست یک سری هم مشکلات خاص خود از جمله شارژ را داره نمیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس