رهبر جمهوری‌خواهان آمریکا کمیته ضد چین تشکیل می‌دهد

کوین مک کارتی یکشنبه شب با بیان اینکه در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس مجلس، کمیته ضد چین را تشکیل خواهد داد گفت دولت بایدن مقابل پکن ایستادگی کافی نمی‌کند.

به گزارش مشرق، مک کارتی رهبر جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا، در مصاحبه‌ با فاکس نیوز گفت: «چین کشور شماره یک در مورد سرقت مالکیت معنوی ما است. ما جلوی این کار را خواهیم گرفت و دیگر اجازه نمی‌دهیم دولت عقب بنشیند و اجازه دهد چین این کار را با آمریکا انجام دهد.»

مک کارتی افزود، به وعده خود مبنی بر بیرون انداختن تعدادی از دموکرات‌ها از کمیته‌های کلیدی مجلس نمایندگان، از جمله آدام شیف رئیس کمیته اطلاعاتی، عمل خواهد کرد.

وی اظهار داشت، اریک سوالول را از کمیته اطلاعات و ایلهان عمر را از کمیته روابط خارجی برکنار خواهد کرد.

مک کارتی پس از کسب اکثریت محدود مجلس نمایندگان در انتخابات میان‌دوره‌ای در ماه جاری، خود را مهیای رقابت‌های ریاست جمهوری آمریکا می‌کند. اگرچه او فعلا و قانونا باید آرای کافی را برای انتخاب شدن رسمی در زمان آغاز به کار کنگره جدید در ژانویه کسب کند.

یک منبع که خواست نامش بیان نشود، به رویترز گفت که مک کارتی در انتخابات غیررسمی انتخاب رهبر مجلس نمایندگان جمهوری خواه در روز سه شنبه پیروز شد و بر اندی بیگز نماینده محافظه کار تندرو با تعداد رای ۱۸۸ به ۳۱ غلبه کرد.

مک کارتی همچنین به فاکس نیوز گفت که حزبش " ایستگاه های پلیس (چین) را در آمریکا متوقف خواهد کرد"، اشاره وی به ادعاهای کریستوفر رای، رئیس اف بی آی، است که روز پنجشنبه گفت، آمریکا نگران ایجاد ایستگاه های غیرمجاز پلیسی توسط دولت چین در شهرهای ایالات متحده است.

سازمان حقوق بشر مستقر در اروپا موسوم به سیف گارد دیفندرز گزارشی را در ماه سپتامبر منتشر کرد که نشان می‌دهد ده‌ها «ایستگاه خدمات» پلیس چین در شهرهای بزرگ جهان از جمله نیویورک فعال هستند.

در این گزارش آمده است، این ایستگاه‌ها بخشی از تلاش‌های پکن برای تحت فشار قرار دادن اتباع چین برای بازگشت به کشور خود به منظور مواجهه با اتهامات جنایی و همچنین گسترش نفوذ و تبلیغات حزب کمونیست چین در خارج از کشور است.

سفارت چین در واشنگتن وجود سایت‌های فعالیت داوطلبانه در آمریکا را تأیید کرد، اما گفت که آنها «ایستگاه‌های پلیس» نیستند.

یکی از مقامات سفارت چین به رویترز گفت: این سایت‌ها به اتباع چینی برای دسترسی به پلت فرم خدمات آنلاین کمک می‌کنند تا گواهینامه رانندگی خود را تمدید کنند و برای این منظور معاینه فیزیکی بشوند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    1 0
    اونها هم بالاخره فهميدن که چين چه جانور خطرناکيه
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    0 1
    خدا شما امریکایی هارا لنعت کند
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
      1 0
      فعلا خدا ایرانی را لعنت و نفرین کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس