1

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفته است که آذر منصوری به دلیل محکومیت قضایی و محرومیت اجتماعی، صلاحیت حضور حتی به عنوان عضو موثر حزب اتحاد ملت را نداشته و ندارد و استعلامات قضایی وی منفی بود.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

*******

روزنامه‌های امروز چهارشنبه ۱۴ دی ماه در حالی چاپ و منتشر شد که پاسداشت مردم با حاج قاسم، اداره کشور با نفت ارزان، آغاز انتفاضه سوم و آمارهای جدید اقتصادی آقای سخنگو در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

بررسی لایحه بودجه در سال آینده مورد توجه بسیاری از روزنامه‌ها قرار گرفته است، روزنامه دنیای اقتصاد که مواضع لیبرالی دارد در این باره می‌نویسد:

لایحه بودجه ۱۴۰۲ هنوز از سوی هیات رئیسه مجلس اعلام وصول نشده است، اما نمایندگان مجلس در جریان جزئیات این لایحه قرار گرفته‌اند. بر اساس آنچه نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام کردند قیمت هر بشکه نفت در لایحه بودجه ۱۴۰۲، معادل ۸۰ دلار است. همچنین میزان فروش نفت همچون سال گذشته ۲/ ۱میلیون بشکه در روز خواهد بود. میزان افزایش حقوق کارکنان دولت در لایحه بودجه سال آینده ۲۰ درصد در نظر گرفته شده است و میزان افزایش یارانه نقدی نیز ۱۰ درصد دیده شده است.

این روزنامه در ادامه به نقل از نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نوشته است:

در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۲ درصد درآمد بودجه از محل مالیات دیده شد. اما درآمد مالیاتی ۱۰۵ درصد تحقق پیدا کرد یعنی میزان مالیات بیش از درآمد در نظر گرفته شده در بودجه تحقق پیدا کرد. البته بخشی از این افزایش درآمد به دلیل افزایش تورم بود. بنابراین دولت درآمد حاصل از مالیات را در بودجه سال ۱۴۰۲ بیش از سال جاری دیده است.

افشای توطئه انگلیس برای پناهندگی دادن به تیم ملی فوتبال! / چرا حزب اتحاد ملت برای انتخاب یک دبیر کل غیر قانونی اصرار دارد؟

روزنامه ایران هم از ویژگی‌های لایحه بودجه ۱۴۰۲ گزارشی نوشته که در بخشی از آن آمده است:

با توجه به اینکه سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه یک ماه بعد از آغاز فرایند بودجه‌نویسی ابلاغ شد، دولت این سیاست‌ها را در لایحه لحاظ کرد تا بودجه سال آینده با برنامه هفتم توسعه که قرار است بزودی به مجلس تقدیم شود، همراستا باشد. توجه به پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت، امنیت غذایی و بهبود معیشت مردم، اصلاح ساختار بودجه، ایجاد شفافیت در درآمدها و هزینه‌ها، جلب سرمایه عمومی و خصوصی برای طرح‌های نیمه‌تمام، اصلاح الگوی کشت، موضوعات مرتبط با آب و خشکسالی توجه به طرح‌های مهم و اثرگذار اقتصادی، رعایت آمایش سرزمین و توجه به خانواده و بانوان از جمله موارد مهم سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه هستند که در لایحه بودجه به آن توجه ویژه‌ای شده است.

در ادامه این گزارش آمده است:

دولت در این لایحه علاوه بر رعایت اسناد بالادستی بر موضوعات ۱۲ گانه‌ای که برای اقتصاد و مردم مهم هستند تمرکز ویژه‌ای کرده است؛ این موضوعات شامل تأمین معیشت مردم، تولید و اشتغال دانش‌بنیان، سلامت مردم، زنان و خانواده، آب، کشاورزی و محیط زیست، مسکن و حمل و نقل، تقویت جایگاه استان‌ها، آموزش و پرورش، آموزش عالی، فرهنگ و گردشگری، صندوق توسعه ملی و شرکت‌های دولتی است.

افشای توطئه انگلیس برای پناهندگی دادن به تیم ملی فوتبال! / چرا حزب اتحاد ملت برای انتخاب یک دبیر کل غیر قانونی اصرار دارد؟

روزنامه رسالت نیز در سرمقاله خود هفت محور برای بررسی بودجه آورده و نوشته است:

یکی از نکات مهم در لایحه پیشنهادی تخمین درآمد ۱۵ هزار میلیارد تومانی از صادرات برق در تبصره ۱۴ است. صادرات برق، شروع مسیر مدیریت انرژی در کشور را نوید می‌دهد. مجلس شورای اسلامی باید در هفت محور که عبارتند از ۱. ایجاد شفافیت در احکام و جداول ۲. صرفه‌جویی در هزینه‌های غیرضرور با رویکرد کاهش کسری تراز عملیاتی ۳. واقعی‌سازی تخمین‌های مرتبط با نفت و گاز و فرآورده‌ها ۴. حمایت از صنایع و کسب‌وکارها با رویکرد معافیت‌های مالیاتی هوشمند ۵. تأمین مالی برای پیشران‌ها ۶. حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان ۷. کاهش رانت به ویژه در شرکت‌های دولتی و خصولتی با رویکرد توسعه زنجیره ارزش، لایحه بودجه را بررسی کند. امید است مجلس با این هفت محور در راستای تکمیل و تحکیم برنامه دولت به حل مشکلات اقتصادی کشور کمک کند.

افشای توطئه انگلیس برای پناهندگی دادن به تیم ملی فوتبال! / چرا حزب اتحاد ملت برای انتخاب یک دبیر کل غیر قانونی اصرار دارد؟

دبیرکلی آذر منصوری در حزب اتحاد ملت غیرقانونی است

روزنامه اصلاح‌طلب هم‌میهن در شماره امروز خود به سراغ محسن میردامادی از ژنرال‌های پشت پرده جبهه اصلاحات رفته و به نقل از او درباره آخرین انتخابات حزب تندرو اتحاد ملت نوشته است:

در ارتباط با موضعی که دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب درباره دبیرکلی خانم منصوری گرفته، باید بگویم کمیسیون ماده ۱۰ و وزارت کشور باید در حقیقت تسهیل‌کننده و کمک‌کننده فعالیت احزاب باشند و اگر به‌طور کلی وزارت کشور که عهده‌دار امور سیاسی در کشور است و احزاب با این وزارت‌خانه و کمیسیونی که در قانون تعریف شده است، سروکار دارند، بنای اینها همکاری و کمک به احزاب نباشد و بیشتر نقش مانع را ایفا کنند؛ عملا یعنی اینکه ما از احزاب هم مثل خیلی دیگر از مسائل در کشور یک اسم و شکلی داشته باشیم اما اگر فعالیت‌شان بخصوص در نقش منتقد هم باشد، اجازه فعالیت و کار نمی‌دهیم. نکته‌ای که در اینجا مطرح است، این است که افرادی که در جایگاه حقوقی قرار می‌گیرند (مثل مسئولی که در وزارت کشور دارند) نباید دیدگاه‌ها و مواضع شخصی خود را در آن سِمت و پستی که در اختیار گرفته‌اند، دخالت دهند. این روشن است که الان، چهره‌های اصلی در وزارت کشور و اکثر افرادی که در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب حضور دارند، از افراد جریان مقابل اصلاحات هستند و سابقه آنها هم مشخص است. این افراد که الان در جایگاه حقوقی قرار گرفته‌اند، نباید موضع شخصی خود را اولویت دهند و براساس آن برخورد کنند.

افشای توطئه انگلیس برای پناهندگی دادن به تیم ملی فوتبال! / چرا حزب اتحاد ملت برای انتخاب یک دبیر کل غیر قانونی اصرار دارد؟

ادعای برخورد سیاسی از سوی وزارت کشور در حالی از سوی اصلاح‌طلبان مطرح شده است که عبدالله مرادی دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفته است که آذر منصوری به دلیل محکومیت قضایی و محرومیت اجتماعی، صلاحیت حضور حتی به عنوان عضو موثر حزب اتحاد ملت را نداشته و ندارد و استعلامات قضایی وی منفی بود.

در حالی که اعضای این حزب به خوبی می‌دانند که انتخاب منصوری به عنوان دبیر کل غیر قانونی است، اما به دلیل هم‌گرایی با اغتشاشات روی تصمیم خود پافشاری می‌کنند، تردیدی نیست که حزبی چون اتحاد ملت می‌توانست از افرادی بدون سابقه کیفری برای تصدی دبیرکلی استفاده کند؛ اما دادن اختیار عمل به فردی کم توان چون منصوری اهدافی دیگر دارد! این نقاط اتصال در بیانیه‌های سریالی این حزب در آشوب‌ها قابل لمس است.

افشای توطئه انگلیس برای پناهندگی تیم ملی فوتبال

روزنامه آرمان امروز خبر از یک توطئه انگلیسی علیه تیم ملی در قطر داده و به نقل از وزیر ورزش نوشته است:

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان که برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان روز گذشته در مجلس شورای اسلامی حضور یافته بود، با اشاره به اتفاقاتی که در جام جهانی رخ داده بود، از یک اتفاق جدید خبر داد. وزیر ورزش با بیان این که به دنبال اتفاقات اخیر در کشور فضای جام جهانی هم تحت تاثیر فتنه دشمنان قرار گرفته بود گفت: در یکی از این موارد روباه پیر به دنبال پناهنده کردن بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران بود و تلاش‌هایی در این زمینه صورت گرفت، اما راه به جایی نبرد. وزیر ورزش و جوانان به موارد دیگری هم از شرایط تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اشاره کرد که محصول برنامه ریزی و تدابیر دشمنان برای ضربه زدن به تیم ملی و کشور بود.

افشای توطئه انگلیس برای پناهندگی دادن به تیم ملی فوتبال! / چرا حزب اتحاد ملت برای انتخاب یک دبیر کل غیر قانونی اصرار دارد؟

تکرار گاف سی ان ان در دویچه‌وله

روزنامه جوان در ستون اخبار ویژه خود درباره ماجرای دروغین تجاوز در زندان‌ها نوشته است:

خبرگزاری سی ان ان پیش‌تر مدعی شده بود که برخی زندانیان در زندان‌های ایران مورد تجاوز قرار گرفته‌اند. سی ان ان البته برای ادعای خود مدرک و سندی ارائه نکرد. با این حال، ادعای بی‌بی‌سی به دفعات در رسانه‌های غربی دیگر به هر بهانه تکرار شد.
روز گذشته، سخنگوی قوه قضائیه برای چندمین بار این ادعا را «دروغ» خواند و طرح آن را واقعه‌ای «قابل تأسف و قابل پیگیری قضایی» از سوی «برخی رسانه‌های معاند و در ادامه توسط برخی افراد دارای تریبون در داخل کشور» دانست. او البته توضیح نداد که چرا دستگاه قضایی این پیگیری قضایی علیه دروغگویان داخلی را عملی نمی‌کند.

جوان در ادامه نوشته است:

روز گذشته دویچه‌وله فارسی باز هم به نقل از سی‌ان‌ان این ادعا را مطرح کرد. این رسانه آلمانی نوشت: «موضوع تجاوز جنسی به معترضان و زندانیان زن با انتشار گزارش تحقیقی سی‌ان‌ان در آذرماه به صورت گسترده مطرح شد.» نکته جالب توجه این عبارات است: «منابع مطلع که با سی‌ان‌ان صحبت کرده‌اند، گفته‌اند در برخی موارد از تجاوز جنسی فیلمبرداری شده و برای باج‌گیری و مجبور کردن معترضان به سکوت استفاده شده است.» چرا افرادی در بازداشتگاه‌ها یا زندان‌ها باید از چنین جرم و تخلف بزرگی فیلمبرداری و تهدید به انتشار آن هم بکنند، در حالی که در واقع این کار تهیه مدرک علیه خودشان است و انتشارش اثبات ادعای سی ان ان و اعوان و انصار خارجی و داخلی‌اش علیه جمهوری اسلامی است؟ یعنی متجاوزان به عقلشان نمی‌رسد که انتشار چنین فیلم‌هایی یعنی خودزنی که به سود ضدانقلاب است؟

افشای توطئه انگلیس برای پناهندگی دادن به تیم ملی فوتبال! / چرا حزب اتحاد ملت برای انتخاب یک دبیر کل غیر قانونی اصرار دارد؟

جریان بی‌قهرمان

روزنامه وطن امروز نسبت به اقدام عجیب روزنامه‌های اصلاح‌طلب در بایکوت سومین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی واکنش نشان داده و می‌نویسد:

وزنامه‌های مطرح اصلاح‌طلبان، شماره روز گذشته‌شان را بدون هیچ اثری از موضوع سالروز شهادت قهرمان ملی ایرانیان روی دکه‌های مطبوعاتی بردند. البته از اصلاح‌طلبانی که همواره در تخطئه جبهه مقاومت و دستاوردهای سپهبد شهید سلیمانی قلم‌فرسایی کرده و در طرف مقابل چهره‌های شکست‌خورده‌ای مثل رئیس‌جمهور اوکراین را به‌عنوان رهبر الهام‌بخش خود برگزیده‌اند، انتظار نمی‌رود که در مدح و تمجید از شخصیت سرافراز شهید سلیمانی سخن بگویند و متنی بنویسند. جریان غربگرای اصلاحات در طول تاریخ انقلاب اسلامی بارها نشان داده است که هیچ سنخیتی با مفاهیم وطن‌دوستی، شرافت، عزت و عرق ملی ندارد. روزهای ابتدایی شهادت سردار سپهبد سلیمانی بود که برخی از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب، از جمله مصطفی تاجزاده، محسن آرمین، پروانه سلحشوری، ابراهیم اصغرزاده، عرب‌سرخی، علوی‌تبار، حمیدرضا جلایی‌پور و تاجرنیا، در بیانیه‌ای منفعلانه، جمهوری اسلامی را به خویشتنداری در برابر جنایت آمریکایی‌ها توصیه کردند!

افشای توطئه انگلیس برای پناهندگی دادن به تیم ملی فوتبال! / چرا حزب اتحاد ملت برای انتخاب یک دبیر کل غیر قانونی اصرار دارد؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    5 2
    افسادطلبان و اعتدالیون برنامه گسترده‌ای برای استفاده از مهره‌های فعال و نشان دار این جنبش دواعش وحشی و فواحش به لطف آزاد کردنهای ممتد قوه کم کار قضاییه و فضای مجازی رهاشده و ولنگار برای فریب افکار عمومی و بازگشت به قدرت از مسیر انتخابات مجلس دارند
    • IR ۰۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      2 2
      خیلی غلط زیادی خوردند به قدرت برگردند دروغگوهای کثیف راپرتچی تحریم
    • IR ۰۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      2 1
      خیلی ها داعیه بازگشت به قدرت رو دارند زهی خیال باطل
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      1 0
      افساد طلبان و اعتدالیون اقتصاد کشور و معیشت مردمو نابود کردند و توسط مردم از صحنه سیاسی کشور حذف شدند.
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    2 1
    چه افشایی؟ همون موقع نماینده مجلس انگلیس تو سخنرانیش علنا گفت
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    4 1
    معترضان را تبعید کنید ،به انگلیس والمان
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      0 1
      چشم امر دیگه
  • ح ر IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    12 6
    هر فوتبالیستی که می خواهد برود پناهنده شود ببرید دم مرز با تیپا بندازینش بیرون برود گم شود مملکت به یک مشت آشغال احتیاج ندارد .
    • سارا IR ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      6 2
      آفرین گل گفتی حرفت طلا ،هرکسی می خواد تشریف ببره گمشه بره ،کشور ما نیازی به وطن فروش نداره کشور به آبادگر نیاز داره نه تخریبچی ویرانگر
  • FR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    8 4
    افشای توطئه انگلیس برای پناهندگی تیم ملی فوتبال این یک خالی بندی بود که وی برای توجیه عمل کرد غلط خود عنوان کرد شما چرا باورتان شد یک بچه ده و دوازده ساله هم به ادعا می خندد شما بعنوان یک رسانه بجای نقد این ادعا و پوچی آن همان راهی را می روید که لابی و مافیای فوتبال می خواهد
    • مهدی IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      3 1
      اصولاً کسی که بخاطر فساد مالی حکم 10 سال انفصال از خدمات دولتی ذلشت چرا باید وزیر می شد؟
  • GB ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    2 1
    ایران این مسئله رو باید به فیفا گزارش کنه و شکایت کنه، نباید به سادگی از این مسئله گذشت، اینها پس فردا سراغ تیم‌های ورزشی دیگه میرن
  • ناشناس IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    7 2
    همچین می گه برای ضربه زدن به تیم ملی راه به جای نبرد انگار مثلا سوم جهان شدن
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      2 0
      تیم جوانان فوتبال ایران اول اسیا وچهارم دنیاست ودرنونهالان دوم جهانه واول اسیا یه بارهم قهرمون جهان شده
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    9 4
    احزاب اصلاح طلب غیر از خیانت مگر کار دیگری هم می کنند
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    2 3
    برای فرار وزیرک ورزش از استیضاح!!! #تشنگان قدرت!
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    2 1
    توهم، توهم ، متوهم خدا رو شکر که هستید، وگرنه .... راستی مگر وظیفه دولت تامین امنیت، رفاه ، پاسداری از مرزها نیست ‌که بابت اینها هم باید ممنون نظام و دولت باشیم!!! ممنون که هستید
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    8 0
    چون حزب اتحاد ملت خودش غیر قانونی هست . مجلسی ها نامردید اگه از بودجه مملکت پولی به اینها بدهید .
  • مجید اسرافیلی AT ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    2 2
    تمام بدبختی های این مردم از رسانه‌های چپ یا راست هست، بجز فتنه وکینه دروغ بافی اطلاعات وارونه هیچ کاری نمی تونید امیدوارم ی سیل بیاد همتون ببره
  • IR ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    4 4
    اصلاح طلبان خائن پدر مردمو درآوردند مردمو بیچاره کردند
  • IR ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    2 3
    یه زمانی واسه تحصیل اسکاتلند بودیم یه بنده خدایی می گفت می خوام شاه ایران بشم خندم گرفت گفتم چی جوری؟گفت من چیم از اسکول شاه پهلوی کمتره ،آره جونم شهرکه شلوغ بشه قورباغه هفت تیر کش می شه اصلاح طلبها کم خون مردمو مکیدند می خوان دوباره گل وبلبلش کنند با تحریک احساسات وتحریک رقص وپایکوبی همین بنده خدا که می گم از خبرنگاران اصلاحاتی بود بد جور روموج اصلاحات سواربود
  • نظرقلی چرخنده IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    0 3
    آقای وزیر ورزش وجوانان .استیضاح نزدیک است. واما بعد. هرکسی 10 هزار دلار داشته باشد میتواند به هرکشوری سفر کند پناهندگی آش دهنسوزی نیست اون هم برای فوتبالیست تیم ملی که با داشتن یک مدیر برنامه وارتباط با نقل وانتقال ورزشی با آزادی کامل برود شما فعلأ حواستون به کارتون باشه نگین این هم کار دشمنه.....
  • یاران امام IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    3 2
    معلوم بود در روزبازی اول سردو ملی را نخوندند و دلهره و عذاب وجدان در چهره های بازیکنان مشهود بود.
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    0 0
    اگر اذعان کنیم کهاقای رییسی کشور را از انگلیسیهای ملعون واستعمارگر تحویل گرفت بیراه نگفتیم اگرچه خودانگلیس جرات واردکردن اینهمه ویرانی رانداشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس