واکنش عصبی سرکرده جبهة النصره به آب شدن یخ روابط ترکیه و سوریه

سرکرده گروهک «هیئه تحریر الشام» (جبهة النصره سابق) در واکنش به بهبود تدریجی روابط سوریه و ترکیه، از دیگر تروریست‌ها خواست که اندوهگین نباشند.

به گزارش مشرق، «ابو محمد الجولانی» سرکرده گروهک «هیئه تحریر الشام» (جبهة النصره سابق) دریک فایل ویدئویی به نام «لن نصالح» (هرگز مصالحه نمی‌کنیم) به نزدیکی روابط میان ترکیه و سوریه و دیدار مقامات دو کشور با یکدیگر واکنش نشان داد.

به نوشته وبگاه عنب بلدی، الجولانی گفت: «دیدار و گفت وگوهای مقامات دولت سوریه و روسیه با ترکیه انحرافی خطرناک در اهداف انقلاب سوریه است و ما هرگونه مصالحه‌ای را رد می‌کنیم».

الجولانی در شرایطی که ۱۱ سال از بحران سوریه می‌گذرد هر روز مناطق بیشتری از کنترل تروریستها خارج میشود و دولت در دمشق در بهترین موقعیت خود طی سالهای گذشته، قرار دارد، بار دیگر مدعی شد که دولت سوریه سقوط خواهد کرد.

او سپس از حامیان خود خواست که اندوهگین نباشند و افزود: «ما از هر وفادار غیوری دعوت می‌کنیم تمام تلاش خود را کرده، دستش را در دستان ما گذاشته و در مقابله با این چالش‌ها در کنار ما ایستاده و به عهد خود تا زمان سرنگونی حاکمیت ادامه دهد».

وزارت دفاع ترکیه در هشتم دی ماه در بیانیه‌ای خبر داد که برای اولین بار از زمان آغاز بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ وزرای دفاع روسیه، ترکیه و سوریه و رؤسای سرویس‌های اطلاعاتی سوریه و ترکیه در مسکو در فضایی سازنده دیدار کردند.

حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه پس از بازگشت از سفر مسکو نیز به خبرنگاران گفت که در صورت مهیا بودن شرایط ممکن است که رؤسای جمهور سوریه و ترکیه با یکدیگر دیدار کنند.

او گفت: «پس از تحولات مثبت در این مرحله که از طریق گفتگو میان وزیران و مقامات اطلاعاتی ترکیه و سوریه رخ داد، در صورت مهیا شدن شرایط، امکان برگزاری نشستی میان اردوغان و بشار اسد وجود دارد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    0 0
    حیله ی تبلیغاتی قبل از انتخابات اردوغان برای ریاست جمهوری مجدد.
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    1 0
    بدبختا کشورتون رو ویران کردید، حالا میگید اندوهگین نباشید!
  • BE ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    0 0
    اربابت اردوغان، تو را در قبال ماندن در قدرت خواهد فروخت. امیدوارم هم شما را بفروشد و هم از این فروش سودی نکند و انتخابات را واگذار نماید. البته تصمیمات سه جانبه روسیه، ترکیه و سوریه و بدون مشارکت ایران قابل تأمل است.
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    0 0
    ترکیه می خواهد خلافت اسلامی را در هراکلیون و یونان بنا بنهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس