ترکیه/سوریه

وزیر دفاع ترکیه گفت که نیروهای نظامی ترکیه در خاک سوریه حضور دارند اما آنکارا از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه حمایت می کند.

به گزارش مشرق، «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه گفت که آنکارا تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه را تایید می کند اما درباره دلیل حضور ارتش خود در خاک این کشور توضیحاتی به دمشق داده است.

آکار ادامه داد: تنها هدف (از حضور نظامی ترکیه در سوریه) مبارزه با تروریسم است و ملاحظه کرده ایم یک سوم خاک سوریه در کنترل گروه های تروریستی است.

وی همچنین ابراز عقیده کرد: "ما توضیح دادیم که ارتش ترکیه برای مبارزه با پ‌ک‌ک، یگان‌های مدافع کرد، داعش، سایر تروریست‌ها و همچنین جلوگیری از مهاجرت دسته‌جمعی در خاک سوریه حضور دارد."

آکار اظهار داشت که در تماس با مقامات سوریه، بر اهمیت تضمین بازگشت ایمن و داوطلبانه آوارگان سوری به خانه هایشان تاکید شده و تماس های آنکار با دمشق ادامه خواهد یافت.

گفته های آکار در حالی مطرح می شود که دولت سوریه حضور نیروهای ترکیه در خاک این کشور را "اشغالگری" دانسته و تاکنون بارها خواهان پایان آن شده است. دولت دمشق همچنین گفته است که دولت ترکیه از بخشی از گروههای تروریستی در شمال سوریه حمایت و از آنها برای پیشبرد اهداف خود در خاک سوریه بهره برداری می کند.

«رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه ۱۵ دسامبر گفته بود که به «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود پیشنهاد داده که دیداری میان سران ترکیه، روسیه و سوریه برگزار و پیش از آن نیز نشست روسای سرویس های اطلاعاتی و وزارتخانه های دفاع، امور خارجه و امنیت انجام شود.

در همین حال، وزارت دفاع روسیه ۲۸ دسامبر اعلام کرد: وزرای دفاع روسیه، سوریه و ترکیه مذاکرات سه جانبه ای را برای بررسی راهکاری های حل بحران سوریه در مسکو انجام دادند. این اولین دیدار رسمی بین مقامات آنکارا و دمشق طی ۱۱ سال گذشته است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    1 6
    ترکیه کثیف ترین و ریاکارترین کشور منطقه است.
    • IR ۰۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      1 0
      کشور؟
    • احسان IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      5 2
      چقدر حسادت ترکیه را می کنید
    • IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      1 0
      روز قیامتی هم هست
  • افشار IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    2 0
    چرا سوریه و روسیه وایران ، ارتش ترکیه رو از خاک سوریه بیرون نمیکنن!! آیا قدرت ترکیه باعث انفعال شده یا موضوع چیز دیگری است!!
    • یوسف از همدان IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      3 1
      چون دولت سوریه عملا وجود نداره و دست نشانده روسیس و ایران هم خودش نیروی خارجی حساب میشه و چون آمریکا هم تو سوریه حضور داره و اسراییل هم با کردها حشر و نشر داره پس همه باهم هستن
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    2 0
    راهکاری های حل بحران سوریه در مسکو بدون ایران؟
  • ح ر IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    2 2
    یکی نیست به این پدرسوخته های عثمانی منافق بگوید اگر از مرزهای سوریه حمایت می کنید چرا در حال ترویج زبان ترکی و احداث دانشگاه ترکی و رواج لیر ترک و حمایت تروریست ها در خاک اشغالی سوریه هستید. خدا می دانداگر این ها زورشان به ما میچربید چه برسر مملکت ما می آوردند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس