حزب حاکم ترکیه: دیدار اردوغان و بشار اسد در دستور کار قرار دارد

سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه گفت که دیدار میان اردوغان با رئیس‌جمهور سوریه در دستور کار آنکارا قرار دارد.

به گزارش مشرق، «عمر چلیک» سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه به عنوان حزب حاکم این کشور گفت که دیدار میان رجب طیب اردوغان و بشار اسد در دستور کار ترکیه قرار دارد.

به نوشته وبگاه روسیا الیوم، او گفت: «معتقدیم که زمان کشیدن پل میان دو کشور و گفت‌وگوی سیاسی رسیده است. موضوع بعدی که در دستور کار و فهرست اقدامات ما قرار دارد امکان برگزاری نشست است. ما از نشست‌هایی که تاکنون محقق شده راضی هستیم».

در این راستا وزارت دفاع ترکیه در هشتم دی ماه در بیانیه‌ای خبر داد که برای اولین بار از زمان آغاز بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ وزرای دفاع روسیه، ترکیه و سوریه و رؤسای سرویس‌های اطلاعاتی سوریه و ترکیه در مسکو در فضایی سازنده دیدار کردند.

حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه پس از بازگشت از سفر مسکو نیز به خبرنگاران گفت که در صورت مهیا بودن شرایط ممکن است که رؤسای جمهور سوریه و ترکیه با یکدیگر دیدار کنند.

او گفت: «پس از تحولات مثبت در این مرحله که از طریق گفتگو میان وزیران و مقامات اطلاعاتی ترکیه و سوریه رخ داد، در صورت مهیا شدن شرایط، امکان برگزاری نشستی میان اردوغان و بشار اسد وجود دارد».

این موضوع بیش از هرطرفی موجب نگرانی شدید شبه‌نظامیان کُرد و تروریست‌های استان حلب و ادلب شده است. به طوریکه «محمد الجولانی» سرکرده گروهک جبهة النصره روز گذشته در ویدئویی گفت که هرگز مصالحه با دولت دمشق را نمی‌پذیرد. او از حامیان خود خواست که اندوهگین نباشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • !! IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    0 5
    اردوغان منافق!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس