تل‌آویو اولین نشانه تغییر سیاست درباره اوکراین را بروز داد

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه تل‌آویو درباره جنگ جاری میان اوکراین و روسیه، موضع‌گیری علنی کمتری خواهد داشت، گفت که سیاست کابینه جدید دراین‌باره «مسئولانه» خواهد بود.

به گزارش مشرق، اِلی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی می‌گوید که تل‌آویو قطعا درباره جنگ بین روسیه و اوکراین، کمتر ابراز عقیده و موضع‌گیری علنی خواهد کرد اما سیاست کابینه جدید دراین‌باره «مسئولانه» خواهد بود.

کوهن در نخستین سخنرانی خود برای کارکنان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، درباره جنگ در اوکراین گفت: قطعا از یک چیز مطمئم هستیم؛ اینکه به طور علنی کمتر صحبت خواهیم کرد.

وی همچنین اضافه کرد که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در حال آماده‌سازی «گزارش مشورتی جامعی» است و با هدف تدوین یک «سیاست مسئولانه»، این گزارش را به کابینه جدید ارسال خواهد کرد.

وی افزود: در هر صورت، کمک‌های چشمگیر بشردوستانه به اوکراین همچنان ادامه خواهد یافت.

کوهن همچنین تایید کرد که امروز (سه‌شنبه) به طور مستقیم با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه صحبت می‌کند.

یکی از سخنگویان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی دیروز به «تایمزآواسرائیل» گفت که نتانیاهو هنوز درباره سیاست تل‌آویو در قبال اوکراین تصمیم نهایی را نگرفته است.

به‌دنبال آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اوایل فوریه، روابط میان مسکو و تل‌آویو تیره شد. یائیر لاپید، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی با اتخاذ موضعی شدید دباره این جنگ، مسکو را علنا محکوم و به جنایت جنگی در اوکراین متهم کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ماه جولای، تل‌آویو را به اتخاذ مواضع «کاملا مخرب» و بیان اظهارات «مغرضانه» متهم کرد.

دولت ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به دفعات از تل‌آیو خواسته تا برای کی‌یف کمک نظامی بیشتر به ویژه در حضور پدافند هوایی، تامین کند. در نوامبر ۲۰۲۲، بنی گانتس، وزیر جنگ وقت رژیم صهیونیستی مدعی شد که تل‌آویو نمی‌تواند سامانه پدافند هوایی «گنبد آهنین» برای اوکراین بفرستد چون نه تنها قادر نیست که به اندازه کافی این سامانه را تولید کند بلکه ارتش رژیم صهیونیستی به این سامانه‌ها نیاز بیشتری دارد.

باراک راوید، خبرنگار بخش خاورمیانه «آکسیوس»، اظهارات کوهن را نشانه‌ای از تغییر رویکرد تل‌آویو در قبال جنگ اوکراین و «سوگیری رژیم صهیونیستی به سمت مسکو» تعبیر کرده است.

کوهن که پنجشنبه هفته گذشته به سمت وزیر خارجه رژیم صهیونیستی منصوب شد، پیش از این هدایت وزارتخانه‌های اقتصاد و اطلاعات تل‌آویو را برعهده داشت.

وی در ادامه گفت که روابط رژیم صهیونیستی و آمریکا «در اولویت» بوده و «هیچ جایگزینی برای روابط واشنگتن-تل‌آویو وجود ندارد.»

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    0 0
    ارتش 2 میلیونی روسیه کجا رفته همه این سوال را دارند چرا فقط ده درصد ارتش روسیه در اوکراین حضور دارند انهم در برابر یک میلیون سرباز اوکراین مگر برای پیک نیک آمده اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس