واکنش هیأت حزب‌الله به نامزدی جوزف عون برای ریاست‌جمهوری لبنان

هیأت حزب‌الله لبنان در بکرکی، به احتمال انتخاب فرمانده ارتش به عنوان رئیس‌جمهور جدید این کشور واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، هیأت حزب‌الله لبنان در «بکرکی»، به احتمال نامزد شدن ژنرال «جوزف عون» فرمانده ارتش لبنان به عنوان یک گزینه توافقی برای تصدی پست ریاست‌جمهوری، واکنش نشان داد.

به نوشته وبگاه «لبنان ۲۴»، هیأت حزب‌الله از «بکرکی» در واکنش به امکان انتخاب فرمانده ارتش لبنان به عنوان رئیس‌جمهور آتی این کشور، اعلام کرد: ما توافق را قبول داریم. رابطه ما با ژنرال جوزف عون مبتنی بر خیر بوده و همچنان ادامه دارد.

زمرمه‌ها برای معرفی ژنرال عون به عنوان رئیس‌جمهور جدید لبنان در حالی صورت می‌گیرد که این کشور از هشتم آبان گذشته در پی پایان دوره ریاست‌جمهوری میشل عون، تاکنون با خلأ ریاست‌جمهوری مواجه بوده و پارلمان این کشور با وجود برگزاری نه جلسه، هنوز موفق به انتخاب رئیس‌جمهوری توافقی نشده است.

در چنین فضایی، اواخر آذرماه گذشته، منابع رسانه‌ای زمزمه‌های معرفی فرمانده ارتش لبنان به عنوان گزینه توافقی برای تصدی پست ریاست‌جمهوری را آغاز کردند و این گمانه‌زنی با سفر ژنرال جوزف عون به دوحه قوت گرفت.

دهم دسامبر گذشته، عون به دعوت «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر عازم دوحه شد. این سفر از نظر زمانی و اهداف حائز اهمیت بالایی بود.

القدس العربی با اشاره به این موضوه، نوشت: دولت قطر که بر توافق دوحه در سال ۲۰۰۸ که از طریق آن، ژنرال میشل سلیمان عون فرمانده سابق ارتش به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب شد، نظارت داشت، مدتی است که از نهاد نظامی لبنان حمایت مالی و غیرمالی می‌کند تا بتواند امنیت و ثبات را در پرتو بحران اقتصادی و مالی بی سابقه ای که در بیروت به وجود آمده، حفظ کند. اعطای کمک مالی ۶۰ میلیون دلاری به پرسنل و افسران ارتش و نیز اعطای مبلغی پول برای جبران کاهش ارزش حقوق و همچنین تعهد به تامین ۷۰ تن مواد غذایی در ماه برای مدت یک سال از جمله حمایت‌های دوحه در این راستا است.

فرمانده ارتش لبنان نیز پیشتر از کمک های قطر قدردانی کرده و از «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر برای«ابتکار ارزشمندی که نشان دهنده تعهد دولت قطر در قبال لبنان، مردم و ارتش آن است» تشکر کرده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس