کد خبر 145163
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۹

يك منبع اظهار كرد كه رئيس سازمان اطلاعات عربستان از بيماري روحي و جسمي رنج مي‌برد و به دليل ترس از مرگ تاكنون در هيچ نشستي با اعضاي عالي رتبه سازمان اطلاعات حضور نيافته است.

به گزارش مشرق، ايسنا به نقل از خبرگزاري براثا عراق نوشت: يكي از نزديكان خاندان حاكم در عربستان از مشكلات روحي و جسمي بندر بن سلطان، رئيس جديد سازمان اطلاعات اين كشور پرده برداشت.

منبع مذكور اعلام كرد: ملك عبدالله بن عبدالعزيز، پادشاه عربستان در انتخاب بندر بن سلطان به عنوان رئيس سازمان اطلاعات دست داشته و بندر بن سلطان از ترس جان خود تاكنون حتي يك نشست هم با رهبران سازمان اطلاعات برگزار نكرده است.

وي در ادامه افزود: بندر بن سلطان در حالت افسردگي، نگراني و ترس از عوامل ناشناخته به سر مي‌برد و نمي‌تواند با ديگران ارتباط برقرار كند و تاكنون نتوانسته كه در نشستي با اعضاي عالي رتبه سازمان اطلاعات يابد و همچنين نتوانسته با گروه‌هاي ديگر مانند اعضاي وزارت كشور و دفاع ارتباط برقرار كند.

منبع مذكور اظهار كرد: از زماني كه بندر بن سلطان بر اين منصب گماشته شد اقدامات غيرمنتظره از وي سر مي‌زند و وي با طرز تفكر دهه 80 مي‌انديشد و به علت بيماري "پارانويا" تاكنون در نشست امنيت ملي حضور نيافته و با وجود آنكه از وي حفاظت مي‌شود و مكان نشست سازمان اطلاعات در هر بار تغيير مي‌كند اما بندر بن سلطان از وقوع انفجار در محل نشست در هراس است.

اين منبع در ادامه گفت: برخي از نزديكان وي اجازه نمي‌دهند تا بندر بن سلطان در نشست‌هاي مهم حضور يابد تا وضعيت روحي و عقلي وي بر حضار آشكار نشود و رسوايي بزرگي به بار نياورد.

وي تصريح كرد: سازمان اطلاعات از گذشته تاكنون "بدون مديريت" اداره مي‌شده است و مقرن بن عبدالعزيز، رئيس سابق سازمان اطلاعات در خوش‌گذارني به سر مي‌برد و بندر بن سلطان نيز به دليل بيماري‌هاي روحي و رواني از اداره آن ناتوان است.

منابع اطلاعاتي اعلام كردند كه موضع مشخصي در برخورد با هم‌پيماني سوريه، ايران و لبنان وجود ندارد و حالت آشفتگي و سردرگمي بر اين موضع حكمفرما شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس