تقاضای رئیس جمهور چین از مردم برای مقابله با کرونا

رئیس‌جمهور چین خواستار تلاش و اتحاد بیشتر مردم برای مقابله با شیوع مجدد کرونا شد.

به گزارش مشرق، رئیس‌جمهور چین روز شنبه در اولین اظهار نظر خود در مورد شیوع مجدد کرونا در کشورش، خواستار تلاش و اتحاد بیشتر مردم شد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت سال نوی میلادی گفت، چین بر مشکلات و چالش‌های بی‌سابقه‌ای در نبرد با کرونا غلبه کرده و سیاست‌های این کشور بسته به شرایط و زمان «بهینه‌سازی» شده است.

شی گفت: «از زمان شیوع این بیماری همه‌گیر پرسنل پزشکی شهامت کرده و شجاعانه استقامت کرده‌اند.»

وی افزود: «در حال حاضر، پیشگیری و کنترل همه‌گیری وارد مرحله جدیدی شده و اینک زمان مبارزه است، همه سخت تلاش می‌کنند و پیروزی در پیش است. بیایید بیشتر کار کنیم، پایداری واتحاد به مفهوم پیروزی است.»

این گزارش حاکیست، اوایل ماه جاری میلادی چین رویکرد سیاست کووید صفر را بر اساس آزمایش‌های انبوه و قرنطینه متمرکز که برای تقریبا سه سال حفظ کرده بود، کنار گذاشت.

این تغییر سیاست منجر به موجی از آلودگی‌ها در سراسر چین، کاهش بیشتر فعالیت‌های اقتصادی و نگرانی‌های بین المللی شده است و انگلیس و فرانسه کشورهایی هستند که محدودیت‌هایی را برای مسافران از مبدا چین اعمال می‌کنند.

چین ماه جاری میلادی برخی محدودیت‌های سفت‌وسختی که در راستای سیاست «کووید صفر» اجرا می‌کرد را به دنبال اعتراضات علیه این محدودیت‌ها برچید و پس از آن گرفتار موجی از جهش در ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از کروناویروس شده است؛ موجی‌ که تبعاتی گسترده برای بخش بهداشت و درمان این کشور از جمله پر شدن بیمارستان‌ها و خالی شدن قفسه‌های داروخانه‌ها را در پی داشته است.

چند روز پیش روزنامه «فایننشال تایمز» در گزارشی ادعا کرد، ‌ با وجود آنکه در آمار رسمی ارقام ابتلا به کروناویروس در چین پایین است اما یک برآورد داخلی حاکی از آن بوده که احتمالا در ۲۰ روز نخست ماه جاری میلادی حدود ۲۵۰ میلیون نفر در این کشور مبتلا به کووید-۱۹ شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس