سی‌ان‌ان: 250 میلیون چینی در دسامبر به کرونا مبتلا شده‌اند

بر اساس یادداشت‌های فاش شده مقامات بهداشتی چین، ۲۵۰ میلیون نفر از جمعیت این کشور در ۲۰ روز اول دسامبر (دهم تا سی‌اُم آذرماه) به کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش مشرق، شبکه آمریکایی «بلومبرگ» و روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» جمعه (۲۳ دسامبر) گزارش دادند بر اساس برآوردهای داخلی مقامات ارشد بهداشتی چین، احتملاً حدود ۲۵۰ میلیون نفر در ۲۰ روز اول دسامبر (دهم تا سی‌اُم آذرماه) در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش سی‌ان‌ان، اگر این برآورد درست باشد، تقریباً ۱۸ درصد ۱.۴ میلیارد نفر جمعیت چین است و بزرگترین شیوع تا به امروز در سطح جهان است. طبق این گزارش به نقل از این دو رسانه که به گفته‌های منابع آگاه آشنا به این موضوع یا شرکت‌کننده در این جلسه استناد کرده، این آمار در یک نشست داخلی کمیسیون بهداشت ملی چین (NHC) در روز چهارشنبه ارائه شد.

روز جمعه نسخه‌ای از آنچه ظاهراً یادداشت‌های این جلسه بود، در رسانه‌های اجتماعی چین منتشر و به رؤیت سی‌ان‌ان رسید؛ گرچه صحت این آمار تأیید نشده و کمیسیون بهداشت ملی چین هم به درخواست این شبکه آمریکایی برای اظهارنظر پاسخ نداده است.

به نوشته سی‌ان‌ان، در بین آمار ارائه شده در هر دو گزارش، ادعا شده که تنها در روز سه‌شنبه ۳۷ میلیون نفر در سراسر چین به کووید-۱۹ مبتلا شدند که با آمار سه هزار و ۴۹ نفر اعلام شده به طور رسمی اختلاف فاحشی دارد.

روزنامه سان انگلیس هم به نقل از فایننشال تایمز گزارش داده که نرخ شیوع کرونا در چین همچنان رو به رشد است و تخمین زده که بیش از نیمی از جمعیت در پکن و سیچوان تاکنون مبتلا شده‌اند.

به گزارش سی‌ان‌ان، چین همچنین به طور رسمی تنها هشت فوتی کرونا را در ماه جاری (دسامبر) گزارش داده که با توجه به شیوع سریع و نرخ پایین تزریق دُز تقویتی برای افراد مسن، آمار بسیار پایینی است.

پیش‌تر، رئیس سازمان جهانی بهداشت گفت که درباره موج بی‌سابقه موارد کرونا در چین بسیار نگران است و از پکن خواست واکسیناسیون افراد آسیب‌پذیر را تسریع کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تدروس آدهانوم چهارشنبه (۲۲ دسامبر) در کنفرانس خبری هفتگی گفت: «سازمان جهانی بهداشت نسبت به وضعیتِ در حال تحول در چین که با افزایش گزارش‌ها درباره بیماری شدید همراه بوده بسیار نگران است». او همچنین خواستار اطلاعات با جزئیات درباره شدت بیماری، پذیرش بیمارستانی و الزامات مراقبت‌های ویژه شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، از سال ۲۰۲۰، چین محدودیت‌های بهداشتی شدید را به عنوان بخشی از سیاست «کووید صفر» اعمال کرده است. اما دولت چین اغلب آن اقدامات را بدون اعلام قبلی، اوایل دسامبر در میانه خشم فزاینده عمومی و تاثیر قابل توجه بر اقتصاد پایان داد. از آن زمان، موارد ابتلا افزایش یافته و ترس از نرخ مرگ و میر بالا در بین افراد سالمند که آسیب‌پذیر هستند را تشدید کرده است.

طبق این گزارش، مقامات چین سه‌شنبه (۲۰ دسامبر) گفتند که فقط کسانی که مستقیماً به دلیل نارسایی تنفسی ناشی از ویروس جان می‌بازند، در آمار مرگ و میر ناشی از کرونا محسوب می‌شوند.

افزایش ناگهانی تعداد مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ در چین و اعمال قرنطینه بر شهرهای مختلف این کشور، ابراز نگرانی مقامات آمریکایی را هم در پی داشته است. «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه گفت واشنگتن امیدوار است که دولت چین موج کنونی شیوع ویروس کرونا در این کشور را شکست داده و آن را تحت کنترل در آورد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس