ژاپن موشک‌هایی با برد ۳هزار کیلومتر می‌سازد

وزارت دفاع ژاپن از آغاز عملیات تولید چندین موشک دوربرد با برد حدود ۳هزار کیلومتر خبر داد.

به گزارش مشرق، بر اساس اعلام منبعی آشنا به امور در وزارت دفاع ژاپن، این کشور در حال ساماندهی ساخت و تولید چندین موشک دوربرد بوده و در هدفگذاری خود برنامه تحویل آن را اوایل سال ۲۰۳۰ اعلام کرده است.

بر اساس گزارش کیودو، دولت ژاپن در نظر دارد تا یک موشک با برد ۲هزار کیلومتر را در اوایل سال ۲۰۳۰ تولید و در منطقه مورد نظر خود مستقر کند و علاوه بر این قصد دارد تا یک موشک مافوق صوت با برد ۳هزار کلیومتر را تا سال ۲۰۳۵ تولید کند؛ موشکی که قادر است به هر نقطه از کره شمالی و بخش‌هایی از چین برسد.

ژاپن ماه جاری از بیشترین افزایش بودجه نظامی خود از جنگ جهانی دوم تاکنون رونمایی کرد؛ طرحی ۳۲۰ میلیارد دلاری که همزمان با افزایش تنش‌ها در منطقه و همچنین در بحبوحه عملیات نظامی روسیه در اوکراین، توکیو را قادر خواهد ساخت تا با خرید موشک‌های دوربرد با توانمندی رسیدن به چین، خود را برای جنگی فرسایشی و احتمالی با پکن، مهیا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • GB ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    4 1
    اگر ایران باشه زود تحریم میشه ببینید هیچ کسی چیزی میگه به اینها؟
  • رهگذر IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    7 6
    با 3000 کیلومتر 5 برابر کره شمالی رو می‌تونه بزنه. دقیقا کجا رو می‌خواد بزنه؟! برد بالای 2000 کیلومتر برای ما هنوز ممنوعه؟
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      1 0
      خوب ایران برجام رو قبول کرد که تقریبا هیچ کشوری در دنیا با اون بندهای موشکی و تسلیحاتی قبول نکرده عربستان و ترکیه هم با کمک پاکستان و اسراییل دنبال بالستیک های میانبرد هستن
  • حسن IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    3 3
    عجب ژاپن بالاخره کدخدابهش اجازه میده موشک بسازد.البته این موشکها زیرنظر وکنترل آمریکاست وبدون اجازه کدخدا ژاپن آب هم نمیخورد.ترسو مدرن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس