کد خبر 1450574
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳
انهدام ۴۱ باند قاچاق مواد مخدر در مازندران

فرمانده انتظامی مازندران، از انهدام ۴۱ باند قاچاق و توزیع مواد مخدر و کشف ۲تن و ۷۰۰ کیلو گرم مواد مخدر در استان خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار مرتضی میرزایی امروز در جمع خبرنگاران از انهدام ۴۱ باند قاچاق و توزیع مواد مخدر و کشف ۲تن و ۷۰۰ کیلو گرم مواد مخدر در استان خبر داد و اظهار کرد: پاک‌سازی چهره جامعه از معتادان متجاهر و برخورد با سوداگران مرگ و خرده‌فروشان مواد مخدر از مهم‌ترین اولویت‌های ماموریتی که همواره در ماموریت‌های پلیس در دستور کار قرار دارد، است.

وی با اشاره به تشدید اقدامات اطلاعاتی برای شناسایی و دستگیری عاملان تهیه و توزیع مواد مخدر در استان، افزود: مازندران هرچند در مسیر ارتباطی حمل مواد مخدر قرار ندارد ولی گاها شاهد ورود، عرضه و یا جابجایی مواد مخدر از محورهای این استان به استان های همجوار هستیم.

میرزایی اضافه کرد: به منظور کاهش عرضه و ورود مواد مخدر در استان، ۶۳۴ طرح تشدید و برخورد با خرده فروشان مواد مخدر، ۹۱طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، ۸۲۲ طرح پاک‌سازی نقاط آلوده و ۳۱۱ طرح کنترل محورهای مواصلاتی در استان به اجرا درآمد که در نتیجه این طرح‌ها ۴۱ باند قاچاق و تهیه و توزیع مواد مخدر در سطح استان شناسایی و دستگیر شدند.

وی، کل کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از ابتدای سال جاری تاکنون را بالغ بر ۲ تن و ۷۰۰ کیلوگرم عنوان کرد و در ادامه از انهدام یک باند بزرگ و حرفه‌ای تهیه و توزیع مواد مخدر که از مقصد شیراز قصد حمل به استان‌های همجوار را داشته است در این استان خبر داد.

فرمانده انتظامی استان مازندران بیان کرد: با تعقیب و مراقبت ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، اعضای این باند در یکی از شهرستان‌های استان زمین گیر شدند.

میرزایی، از دستگیری ۴ قاچاقچی مواد مخدر و توقیف ۳ خودرو در این عملیات خبر داد و گفت: از این باند ۴۲۷ کیلوگرم تریاک کشف شد.

وی یادآور شد: با تلاش شبانه‌روزی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در هفته گذشته نیز یکی از سرشاخه‌های اصلی تهیه و توزیع مواد مخدر که قصد جابجایی مواد مخدر از استان فارس به استان گلستان را داشت دستگیر و از وی ۱۰۰ کیلو گرم حشیش کشف شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران، مواد مخدر را مهم‌ترین عوامل بروز سرقت‌های خرد و بروز ناامنی‌ها در جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد: هدف پلیس در مبارزه با این معضل اجتماعی توجه به بحث پیشگیری و پاک‌سازی چهره جامعه از آلودگی‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی ست.

میرزایی در پایان گفت: هرچند ماموریت فرماندهی انتظامی در بحث موادمخدر اقدامات مقابله‌ای است، اما باید با فرهنگ‌سازی‌های مناسب از ابتلا جوانان به این معضل جلوگیری شود، که برای دست‌یابی به این مهم همکاری همه دستگاه ها و نهادهای اجرایی همسو در امر پیشگیری از مواد مخدر با پلیس الزامی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس