استرالیا سامانه‌ موشکی جدید در سواحل شمالی خود مستقر می‌کند

دولت استرالیا برای خرید یک سامانه‌ موشکی جدید با هدف استقرار آن در سواحل شمالی این کشور به بهانه تنش‌ میان چین و تایوان برنامه‌ریزی می‌کند.

به گزارش مشرق، بر اساس اعلام وزارت دفاع استرالیا، دولت این کشور امکان استقرار یک سامانه موشکی جدید در سواحل شمالی این کشور را در واکنش به تنش‌ها بین چین و تایوان در نظر گرفته است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، بر اساس گزارش رسانه‌ «استرالین»، مقامات این کشور خرید سامانه موشکی نروژی «استرایک‌مستر» و استقرار آن را در این منطقه در نظر دارند.

«جان فرای»، مدیر کل شرکت «کونگزبرگ دیفنس استرالیا» که مقر آن در نروژ قرار دارد به این رسانه‌ استرالیایی گفت: «سامانه استرایک‌مستر برای استقرار در یک جزیره یا در شمال استرالیا مناسب است و پوشش چشمگیری را ارائه خواهد کرد. کاربری این سامانه به تعداد پرسنل کمی نیاز دارد، تاثیر ایجاد شده از آن پایدار است و پیدا کردن پرتابگر آن دشوار است.»

همچنین این نشریه استرالیایی نوشت، این کشور در زمینه دستیابی به پرتابگرهای موشکی متحرک «سالها عقب مانده است». در ادامه گزارش این نشریه نوشته شد، «ریچارد مارلز»، وزیر دفاع و معاون نخست وزیر استرالیا خواهان سامانه‌های تسلیحاتی جدید برای تهدید آنچه که او رقیبی «در فاصله خیلی دورتر» از سواحل استرالیا خوانده، شده است و دولت این کشور در صدد جبران عقب ماندگی خود است.

پیشتر چین اعلام کرده بود، دلیل وجود مشکلات سالهای اخیر در روابطش با کانبرا این است که مقامات استرالیایی به پکن به عنوان یک رقیب برخورد می‌کنند تا یک شریک.

استرالیا به عنوان متحد نزدیک آمریکا، در قبال مساله تایوان همواره از مواضع تسای اینگ ون، رئیس استقلال‌طلب دولت این جزیره که مورد مخالفت شدید پکن قرار دارند دفاع و حمایت کرده است.

اتخاذ مواضع مداخله‌جویانه از سوی استرالیا در قبال موضوع تایوان هشدار و واکنش چین را در پی داشته‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس