پرمصرف ترین دارو در ایران/ ۴ استان صدرنشین در مصرف دارو

بررسی های آماری سازمان بیمه سلامت ایران، نشان می‌دهد که میزان مصرف آنتی بیوتیک‌ها در کشور، به شکل عجیبی افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، آن طور که جداول و نمودارهای سازمان بیمه سلامت نشان می‌دهد، میزان مصرف داروهای آنتی بیوتیک در سال جاری نسبت به سال گذشته، به شکل عجیبی افزایش داشته است.

محمدمهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، از ایران به عنوان یکی از کشورهای پرمصرف دارو نام می‌برد و می‌گوید: متفورمین، از جهت تعداد پُرمصرف ترین دارو در کشور بوده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که ماه آذر، پرمصرف‌ترین ماه سال بوده است، به طوری که در ماه‌های نخست سال جاری، مصرف داروهای آنتی بیوتیک از ۱۱۰ هزار عدد در ماه به ۳۱۰ هزار عدد در ماه‌های مهر، آبان و آذر رسیده است.

به گفته مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، میزان مصرف داروهای آنتی بیوتیک خوراکی در پاییز سال جاری ۳ برابر شده است.

ناصحی افزود: میزان مصرف شربت آنتی بیوتیک از ۶۴۰ هزار عدد در سال ۱۴۰۰ به دو میلیون عدد در سال جاری افزایش یافته است.

در همین حال، امیرحسین حبیبیان رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران، به استان‌هایی که بیشترین مصرف داروهای آنتی بیوتیک را داشته اند، اشاره کرد و گفت: خراسان رضوی، فارس، آذربایجان شرقی و غربی، در رده‌های اول تا چهارم قرار دارند.

وی همچنین به پرهزینه ترین داروی مصرفی در کشور اشاره کرد و افزود: داروی فاکتور ۸ با ۱۰۹ میلیارد تومان، پر هزینه ترین دارو در فهرست داروهای بیمه سلامت بوده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که از مجموع ۱۳۰ میلیون نسخه الکترونیک، میزان تجویز دارو در هر نسخه بیمار، ۳ تا ۴ برابر استاندارد جهانی بوده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس