کد خبر 1467513
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۴:۱۴
رییس سازمان غذا و دارو: تولید شربت استامینوفن در کشور مازاد مصرف است

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به کمبود شربت استامینوفن در ماه های اخیر گفت: هم اکنون مازاد تولید شربت استامینوفن داریم و ذخیره بسیار خوبی در شرکت‌های تولیدی و پخش از این دارو وجود دارد.

به گزارش مشرق، دکتر سید حیدر محمدی روز پنجشنبه در دومین روز از چهارمین اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور که در مجتمع شهدای مدافع سلامت مشهد مقدس در حال برگزاری است، افزود: هم اینک وضعیت آنتی بیوتیک‌های خوراکی نسبت به ماه های گذشته با افزایش تولید و واردات بهبود یافته و ذخیره مناسبی از آنتی بیوتیک‌های خوراکی در کشور وجود دارد.

وی بیان کرد: ۱۰ هزار میلیارد تومان برای حوزه دارو با پیگیریهای ویژه وزیر بهداشت از مسیرهای دیگر به جز هدفمندی یارانه‌ها، اختصاص پیدا کرده است.

محمدی افزود: در یکی دو هفته گذشته، میزان مناسبی از داروهای بیهوشی وارد کشور شده و هفته گذشته اولین بخش از داروی بیهوشی «بوپیواکائین» تولید داخل وارد بازار شد و داروی «روپیواکائین» نیز هفته آینده وارد بازار می شود.

وی گفت: دانشگاه های علوم پزشکی از طریق سامانه تیتک و دسترسی در این سامانه می توانند موجودی سایر دانشگاه ها و استانها را مشاهده کنند تا در صورت کمبود برخی اقلام بتوانند، جابجا و از دانشگاه های دیگر تامین کنند.

رییس سازمان غذا و دارو در ادامه گفت: از این میزان ۹ هزار میلیارد تومان آن انجام شده که سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای بیمه سلامت، چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای بیمه تامین اجتماعی و ۹۰۰ میلیارد تومان نیز برای بیمه نیروهای مسلح در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: مراکز درمانی و دانشگاه‌ها در ارائه اسناد بیمه ای نباید تاخیر داشته باشند تا سریعا تسویه شود و تقاضا داریم که بیمه ها، علی الحساب اسناد را پرداخت کنند تا مطالبات حوزه دارو، پرداخت شود.

آموزش و فرهنگ سازی همزمان با اجرای پزشک خانواده الزامی است

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور نیز در این جلسه گفت: نظام شبکه بهداشت، بستر مناسبی برای اجرای پزشک خانواده در کشور است، البته باید همزمان با اجرای این طرح، آموزش به ارائه کنندگان و گیرندگان خدمات، اطلاع رسانی عمومی و فرهنگسازی مراجعه در قالب نظام ارجاع مورد توجه قرار گیرد.
دکتر محمد مهدی ناصحی افزود: اجرای پزشکی خانواده مزایای فراوانی از جمله بیماریابی، تشخیص زودرس بیماری ها، کاهش هزینه ها و افزایش دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی را برای نظام سلامت و مردم به همراه دارد.

وی بیان کرد: اجرای طرح پزشکی خانواده و موفقیت آن، فقط محدود به وزارت بهداشت نیست و نیازمند مشارکت بین بخشی برای اجرای این طرح ملی و سراسری هستیم. برای موفقیت بهتر این طرح نیاز است که سایر سازمان های بیمه گر پایه نیز همراه شوند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: خوشبختانه پرداخت‌های ماهانه بیمه سلامت به طرح پزشکی خانواده در استان های فارس و مازندران به روز شده است.

چهارمین اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور با موضوع طرح پزشک خانواده و سیستم نظام ارجاع از دیروز چهارشنبه در مشهد آغاز شده است و به مدت سه روز به میزبانی این دانشگاه در مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس