کد خبر 1448989
تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳
پیش بینی سردترین شب کریسمس تاریخ آمریکا

انتظار می رود سرما و کاهش شدید دمای هوا (گرداب قطبی) که بیشتر آمریکا را در این هفته درنوردیده است، سردترین شب کریسمس در تاریخ را در چندین شهر آمریکا از پنسیلوانیا تا فلوریدا رقم بزند.

به گزارش مشرق به نقل رویترز، انتظار می رود، سرمای و کاهش شدید دمای هوا (گرداب قطبی) که بیشتر آمریکا را در این هفته درنوردیده و زندگی روزمره و مسافرت های تعطیلات میلیون ها آمریکایی را مختل کرده است، سردترین شب کریسمس در تاریخ را در چندین شهر آمریکا از پنسیلوانیا تا فلوریدا رقم بزند.

سرویس ملی آب و هوای آمریکا پیش بینی کرده است، دمای هوا در روز جمعه در پیتزبورگ، بزرگ ترین شهر ایالت پنسیلوانیا غربی به ۸ درجه فارنهایت (منفی ۱۳ درجه سانتیگراد) برسد و این رقم از سردترین شب کریسمس تاریخ در سال ۱۹۸۳ که دمای هوا به ۱۳ درجه فارنهایت (منفی ۱۰.۵ درجه سانتیگراد) رسیده بود، پیشی گرفته است.

در عین حال، انتظار می ‌رود مراکز ایالت های فلوریدا و جورجیا یعنی تالاهاسی و آتلانتا، سردترین دمای روز را در شب کریسمس ثبت کنند. پیش بینی شده است، واشنگتن دی سی نیز، سردترین دمای خود از سال ۱۹۰۶ را در ۲۴ دسامبر ثبت کند.

از آنجا که یخبندان شدید در آمریکا با وزش بادهای خطرناک سرعت گرفت و تا تعطیلات آخر هفته، بیشتر دو سوم شرقی آمریکا را فرا گرفت، پیش بینی شده است، دمای هوا در ایام ولادت حضرت مسیح رکوردهای جدیدی ثبت کند.

گرداب قطبی با «بمبی از گردبادهای تند و شدید» از برف سنگین و بادهایی که زوزه‌ می ‌کشند، بخش های زیادی از آمریکا را درنوردید و سیستم‌ های برق، جاده ‌ها و ترافیک هوایی و تجاری را به هم ریخت.

پیش بینی سردترین شب کریسمس تاریخ آمریکا

به گفته مقامات، ۵۰ وسیله نقلیه در کولاک در نزدیکی تولدو، اوهایو گیر افتاده بودند و دو راننده کشته و تعدادی مجروح شدند و برای جلوگیری از یخ زدن مردم در خودروهایشان مجبور به تخلیه رانندگان سرگردان با اتوبوس شدند.

به گزارش سرویس هواشناسی، از کانادا تا مرز مکزیک، حدود ۲۴۰ میلیون نفر در روز جمعه هشدارها و توصیه‌ های هواشناسی زمستانی دریافت کردند.

سرویس ملی آب و هوای آمریکا اعلام کرد، نقشه های این سازمان «یکی از بزرگ ترین هشدارها و توصیه های هواشناسی زمستانی را نشان می دهد.»

بر اساس سایت ردیابی Poweroutage در شرایطی که سیستم‌ های انرژی در سراسر ایالات متحده به دلیل افزایش تقاضا برای استفاده از وسایل گرمایشی و آسیب‌ های ناشی از طوفان به خطوط انتقال، تحت فشار قرار گرفته ‌اند، حدود ۱.۵ میلیون خانه و کسب‌ وکار این کشور در روز جمعه بدون برق باقی ماندند.

این اختلالات، برنامه های روزانه و تعطیلات میلیون ها آمریکایی را در یکی از شلوغ ترین زمان های مسافرتی سال تغییر داد.

انجمن اتومبیل آمریکا تخمین زده بود، ۱۱۲.۷ میلیون نفر قصد داشتند در فاصله جمعه تا دوم ژانویه ۸۰ کیلومتر یا بیشتر را از منازلشان سفر داشته باشند اما به علت آب و هوای طوفانی که تا آخر هفته ادامه می یابد، بسیاری از آنها احتمالا در خانه می مانند.

پیش بینی سردترین شب کریسمس تاریخ آمریکا

بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ پرواز در روز جمعه لغو شدند، درحالی که شرایط کولاک عملا سفر جاده‌ای را در برخی مناطق فلج کرده است.

به نوشته این گزارش، طوفان زمستانی «الیوت» که بسیار اتفاق نادری است، موجب اختلال در سراسر ایالات متحده آمریکا شده و ۶۰ درصد از آمریکایی‌ها روز جمعه، هشدار یا توصیه‌های آب‌ و هوای زمستانی دریافت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس