.

روزنامه آمریکایی با توجه به شدت فاجعه توفان زمستانی و کولاک در «بافلو» نیویورک، در گزارشی به شرح قربانی شدن و مصائب مردم این شهر پرداخته است.

به گزارش مشرق، توفان برف و کولاک زمستانی که این روزها بلای جان آمریکای شمالی شده، بیشترین تلفات و خسارت را به بافلو در نیویورک وارد کرده که حدود ۳۰ کشته از بیش از ۶۰ کشته در سراسر آمریکا مربوط به این شهر است. توفانی که از روز جمعه آغاز شد و همچنان هزاران نفر در بافلو را بدون برق گذاشته است. روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز با توجه به شدت فاجعه در این شهر، در گزارشی به شرح مصائب مردم در روزهای اخیر پرداخته است.

به نوشته این روزنامه، «آندل نیکول تیلور» ۲۲ ساله برای آخرین بار روز قبل از کریسمس با خانواده‌اش تماس گرفت تا از ترسش در حالی که در خودروی‌ خود در برف گرفتار شده بود، بگوید. او در حالی که در توفان برفی کور بافلو ایالت نیویورک گرفتار شده بود، جمعه ساعت‌ها با اورژانس تماس گرفت اما هر بار پشت تلفن منتظر گذاشته شد.

طبق این گزارش، نیمه شب در حالی که چهار فوت (یک متر و حدود ۲۰ سانتیمتر) برف روی زمین نشسته بود و خودروی او هنوز در برف گیر بود، به خانواده‌اش گفت که قصد دارد کمی بخوابد. خواهرش شاونکو رنی براون ۳۵ ساله که در شهر شارلوت کارولینای شمالی زندگی می‌کند، گفت که «این آخرین مکالمه ما با او بود». جسد او یک روز قبل از کریسمس در خودرو پیدا شد. در روز کریسمس خانواده او در کارولینای شمالی دور هم جمع شدند و در مراسمی که قرار بود جشن باشد، به عزاداری و گریه پرداختند.

به نوشته نیویورک تایمز، در غرب نیویورک، تعداد تلفات توفان زمستانی چهار روز بعد از آغاز بارش برف در روز جمعه، همچنان افزایش می‌یافت و بعد از آن که شهردار بافلو صبح سه‌شنبه از هشت کشته دیگر خبر داد، تعداد تلفات به حدود ۳۰ نفر رسید. مقامات و کارکنان اورژانس از آنچه چالش غیرعادی برای نجات مردم در این کولاک می‌خواندند، که به دلیل مدت زمانش ۳۶ ساعت متوالی و بادهای ۷۹ مایلی در ساعت (بیش از ۱۲۷ کیلومتر) رکورد زده بود، در شوک بودند.

قربانی‌ها شامل یک کادر پزشکی بود که سعی داشت خود را برای کریسمس به خانه برساند، یک مرد در آستانه پدر شدن که برای تهیه شیر بیرون رفته بود و یک مرد که در تولد ۵۶ سالگی‌اش جسدش زیر توده برف پیدا شد. به گفته مایک دی جورج سخنگوی دفتر شهرداری بافلو، جسد قربانیان در شرایط مختلف پیدا می‌شد، «برخی در خودروهای سرگردان، برخی در پیاده‌روها یا گوشه خیابان‌ها و برخی دیگر زیر برف انباشه شده کنار جاده‌ها. برخی هم به دلیل بی برق ماندن از زمان آغاز توفان جان باخته بودند».

به توصیف این گزارش، در سراسر منطقه تلفات وجود داشت اما هیچ کجا بیشتر از بافلو نبود که شاهد صندلی‌های خالی در روز کریسمس و هدایای باز نشده زیر درخت بود که هرگز هم باز نخواهد شد.

جوزف گراماگلیا کمیسر پلیس بافلو سه‌شنبه در نشست خبری گفت: چهار روز بعد از آغاز توفان، شهر همچنان مشغول حدود ۱۰۰۰ تماس اورژانسی بود که بدون پاسخ مانده بودند. به گفته او، بسیاری از آن‌ها احتملاً تکراری و تماس رانندگان گیر افتاده بود که از صبح جمعه آغاز شده بود.

به نوشته نیویورک تایمز، «در شبکه‌های اجتماعی برخی از ساکنان پاسخ به توفان را کُند می‌خواندند و بخصوص از مقاماتی ابراز ناراحتی می‌کردند که گفته بودند کسانی که در حین انتظار برای امدادی که هرگز نرسید، گیر افتادند یا جان باختند باید تا حدی خودشان را مقصر بدانند».

جکی بری کمیسر ایالتی امنیت داخلی و خدمات اضطراری در مصاحبه‌ای گفت شرایط به قدری بد بود که دو سوم ماموریت‌های نجات که در اوج توفان اعزام شدند، خودشان به امداد و نجات نیاز پیدا کردند.

تلاش ها برای پاکسازی سه‌شنبه هم در بافلو شهری با جمعیت ۲۷۵ هزار نفری در امتداد دریاچه ایری ادامه یافت. همچنان چهار هزار نفر برق نداشتند و طبق اعلام دفتر شهرداری این شهر این نگرانی وجود داشت که تعداد تلفات افزایش یابد زیرا نیروهای اورژانس خودروهای سرگردان و خانه‌های بدون برق بیشتری می‌یافتند.

در یکی از موارد، جسد یک مرد ۲۷ ساله به نام تیموتی ام مورفی یافت شد که بر اثر مسمویت ناشی از مونوکسید کربن در روز کریسمس جان باخته بود. وی به دلیل بارش برف سنگین و مسدود شدن دودکش محل سکونتش در لاکپورت دچار خفگی شد.

در روایتی دیگر مربوط به مفقودی‌ها، مردی به نام جو وایت ۶۴ ساله که معلول ذهنی است و به مدت ۴۰ سال در سالن سینما کار می‌کرد، در توفان گم شده بود. زنی که او را پیدا کرد در پستی که در فیس‌بوک منتشر کرد خطاب به امدادگران می‌گوید که وقتی او را یافته کیسه‌های در دستش یخ زده بود و مجبور شد آن‌ها را ببرد. امداگران بعد از انتشار پست اول این زن که طلب کمک می‌کرد، به خانه او رفتند و این مرد را که دچار سرمازدگی شدید شده بود با خود به بیمارستان منتقل کردند.

در این بین، گزارش‌هایی از غارت فروشگاه‌ها هم منتشر می‌شد. کارل اندرسون جونیور ۵۹ ساله صاحب یک رستوران گفت که روز کریسمس را در خانه گیر افتاده بود، در حالی که از طریق دوربین مدار بسته داخل رستوران شاهد ربوده شدن صندوق پول و گاوصندوقش توسط چهار مرد بود که در را شکستند و آن‌ها را روی برف کشیدند و بردند. وی ناتوان از متوقف کردن آن‌ها، گفت که پنج بار با پلیس تماس گرفت اما آن‌ها به صحنه نرفتند. او گفت: «این از نظر مالی من را از پا درمی‌آورد». او تصاویر این اتفاق را در اختیار روزنامه انگلیسی تایمز قرار داد.

به گفته مارک پولونکارز مدیر اجرایی شهرستان ایری ممنوعیت سفر که از زمان آغاز کولاک اعلام شد روز سه‌شنبه همچنان باقی ماند. او در توییتی نوشت: حجم برف قابل برف‌روبی نیست و باید با کامیون‌های کمپرسی برداشته شود. فرودگاه بین‌المللی بافلو نیاگارا و تمامی دفاتر شهرستان در شهرستان ایری سه‌شنبه همچنان تعطیل بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    28 3
    بلای آسمانی بر مردم بی منطق، دیکتاتور، دروغگو، بی وجدان و داعش پرور نازل شده و ان شاء الله که تعداد زیادی در اثر سرما در آمریکا منجمد خواهند شد.
  • ساس IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    34 1
    آتئیست های پنتاگون و سیا تصمیم می گیرند خداباوران را در ایران در خون بغلتانند و با تحریم، کمرشان را بشکنند. یهویی و تصادفی ملکول های آب (همان H2O) بی خود و بی جهت شتاب می گیرند و به هم نزدیک شده، سرد می شوند و کمی از بار تحریم ها را همانند و همسان بر دوش اتباع درجه یک دولت واشنگتن می گذارند و کمی بیشتر از تعداد خداباوران به خون تپیده ایرانی از اتباع آمریکایی در خون خود یخ می زنند و کمی هم از اقتصاد تپنده آمریکا با فشار برف و یخ و بوران از حرکت بازمی ایستد. بیگ بنگ، جهان را آفرید و اتّفاقی کروموزوم تشکیل شد و اتّفاقی پاتریوت از کار افتاد، یهویی سکّان اف٣٥ نچرخید و یهویی دموکراسی با زور ارتش منتخب دموکرات را به کاخ سفید وارد کرد و این اتّفاقات همه توسّط سیا و پنتاگون و ان اس ای تحت کنترلند. حتّی مرگ های کرونایی مجدّد افراد فایزر زده هم برنامه ریزی وزرات بهداشت آمریکاست.
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    11 2
    امیدوارم آمریکای عهدشکن آدم کش حتّی یک لحظه خوش نداشته باشه. امیدوارم مثل عصر یخبندان یخ بزنن تا از شرّشون جهان راحت بشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس