کد خبر 1448428
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۱
لغو صدها پرواز آمریکا در آستانه سال نوی میلادی

صدها پرواز از خطوط هوایی آمریکا در روزهای منتهی به آخر هفته پیش از کریسمس به دلیل توفان و سرمای بسیار شدید لغو شدند.

به گزارش مشرق، طبق آماری که در سایت فایت‌اور برای ردیابی پروزهای آمریکا ثبت شده است، از روز چهارشنبه تا جمعه به وقت محلی حدود ۳ هزار و ۲۰۰ پرواز در این کشور لغو شدند. این در حالیست که یک‍شنبه هفته آینده سال نو میلادیست و انتظار می‌رود شلوغ‌ترین زمان هوایی این کشور باشد.

فرودگاه بین‌المللی شیکاگو اوهار، فرودگاه بین‌المللی دنور و فرودگاه شیکاگو میدوی بیشترین سهم پروازهای لغو شده در روز پنجشنبه را داشتند. برف، بادهای شدید یخ و دمای سرد دلایلی هستند که این خطوط هوایی برای لغو پروازها از سیاتل به بوستون تا کارولینای شمالی اعلام کردند.

پیشتر هم لغوهای روز چهارشنبه حدود ۲ درصد از پروازهای کل آمریکا بود و از طرفی حدود ۳۰ درصد از پروازهای کل کشور هم با میانگین تقریبی ۴۷ دقیقه تاخیر انجام شد.

خطوط هوایی به طور معمول پروازها را پیش از آب و هوای بد لغو می‌کنند تا مسافران، خدمه و هواپیماها در آخرین لحظه در فرودگاه‌ها سرگردان نشوند. آمریکا انتظار داشت پروازها در روزهای سال نوی میلادی از تعطیلات روز شکرگزاری هم شلوغ‌تر باشد، در آن زمان روزی بیش از ۴۴۰ هزار مسافر گزارش می‌شد. همچنین گفته می‌شود تاریخ ۲ ژانویه ۲۰۲۳ رکورد جدیدی از زمان شیوع کرونا در زمینه پرواز در آمریکا ثبت شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    0 0
    بدحجاب خونه و این همه نعمت اللهی؟!
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    0 0
    خداروشکر. خدایا به مادرمان زمین رحم کن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس