روایت یک رسانه آلمانی از هرج و مرج در انگلیس در سایه اعتصاب ها

یک رسانه اروپایی در گزارشی به هرج و مرج و آشفتگی شدید در انگلیس در سایه اعتصاب های رو به گسترش در آستانه کریسمس پرداخت.

به گزارش مشرق، روزنامه زوددویچه سایتونگ در مطلبی به مسئله اعتصاب های گسترده در انگلیس و شرایط این روزهای این کشور پرداخته و نوشته است: نامه‌های کریسمس با تأخیر مواجه شده، قطارهای لغو شده و تقریباً هیچ آمبولانسی وجود ندارد. در آستانه تعطیلات کریسمس، یک موج تاریخی اعتصاب‌ها انگلیس را فلج می‌کند. انتظار می رود این اعتراضات پس از کریسمس ادامه یابد.

در اوایل این هفته، دولت بریتانیا و سرویس بهداشت ملی به مردم توصیه کردند که در آستانه کریسمس خیلی شاد نباشند. دولت گفت که باید از سفرهای غیرضروری با ماشین و همچنین ورزش های تماسی خودداری شود. استفان پاویس، مدیر پزشکی سرویس بهداشت ملی در انگلیس، نسبت به مصرف بیش از حد مشروبات نیز هشدار داد.

دلیل آن اعتصاب گسترده رانندگان آمبولانس در سراسر انگلستان و ولز بود. با وجود اینکه حدود ۲۵۰۰۰ نیروی امدادی می توانستند در طول اعتصاب موارد اضطراری حاد را پوشش دهند، از بریتانیایی ها خواسته شد که فقط در صورت در خطر بودن جانشان با شماره اورژانس تماس بگیرند. دولت همچنین صدها سرباز را برای کمک به عنوان راننده آمبولانس در طول اعتصاب بسیج کرده است.

در ادامه این مطلب آمده است: کمی قبل از کریسمس، جو در بریتانیا متشنج است. پرستاران و آتش نشانان، پستچی ها و مقامات مرزی هفته‌ها است که در اعتصاب هستند و برای دستمزدهای بیشتر اعتراض می کنند. این موضوع کمی قبل از تعطیلات باعث هرج و مرج زیادی می شود. بدون ماشین ملاقات با خانواده دشوار خواهد بود، زیرا در شب کریسمس کارمندان راه آهن دوباره دست به اعتصاب می زنند. همچنین انتظار می‌رود در فرودگاه‌ها و زمانی که مقامات مرزی از جمعه تا شب سال نو صف‌های طولانی وجود داشته باشد. برخی از پروازها احتمالا به طور کامل لغو خواهند شد.

زوددویچه سایتونگ در ادامه این گزارش نوشت: حتی نامه پستی به مناسبت کریسمس هم در خیلی جاها به دست گیرندگان نمی رسد زیرا پستچی های پست سلطنتی برای اولین بار در روزهای جمعه و شنبه کار نمی‌کنند. به گزارش خبرگزاری آلمان در حال حاضر کل خیابان ها در انگلیس حداکثر یک بار در هفته نامه دریافت می‌کنند. کوه‌هایی از نامه‌ها و بسته‌ها در انبارها انباشته شده‌اند و گفته می‌شود از مدیران پست سلطنتی خواسته شده تا اقوام و دوستان خود را برای کمک به دسته‌بندی استخدام کنند.

در همین حال، دولت بریتانیا از تسلیم شدن در برابر درخواست های اتحادیه ها برای افزایش دستمزدها خودداری می کند. بارها از طرف دولت گفته می شود که بعد از کمک های کرونا دیگر پولی نیست.

ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس گفت که او واقعا دلسرد است که اتحادیه‌ها این اعتصاب‌ها را به‌ویژه در کریسمس و زمانی که چنین پیامدهایی بر زندگی روزمره مردم خواهد داشت اعلام کرده اند. اوایل این ماه، سوناک تهدید کرد که اگر اتحادیه‌ها به رفتار به زعم وی «غیرمنطقی» ادامه دهند، حق اعتصاب را محدود خواهد کرد.

البته نخست وزیر انگلیس به دلیل انجام ندادن اقدامات کافی برای پایان دادن به ناآرامی ها با انتقاداتی مواجه شده است. به عنوان مثال، استارمر، رهبر مخالفان حزب کارگر قبل از اعتصاب پرستاران هفته گذشته گفت که اگر سوناک با توافق با اتحادیه پرستاران به اعتصاب پایان دهد، کل کشور نفس راحتی می کشد.

در همین حال، استیو بارکلی، وزیر بهداشت محافظه‌کار انگلیس کارمندان اعتصابی بیمارستان را به انتخاب آگاهانه برای آسیب رساندن به بیماران متهم کرد. کریستینا مک آنیا، رهبر اتحادیه یونیسون این انتقاد را به شدت رد کرد و گفت: اگر مرگ و میری وجود داشته باشد، دولت مسئول آن است.

وضعیت در سیستم بهداشت و درمان بریتانیا قبل از اعتصاب ها به دلیل اقدامات ریاضتی دولت و کمبود مداوم کارکنان متشنج بود: بیش از هفت میلیون نفر در انتظار اقدامات معمول هستند، پزشکان اورژانس ها بیشتر از زمان برنامه ریزی شده برای خدمات وقت نیاز دارند، و آمبولانس ها جلوی اورژانس ها صف کشیده اند.

کاترین کریستی، از شمال شرق انگلیس درباره شرایط خود می گوید: ما در اعتصاب هستیم، زیرا به معنای واقعی کلمه نمی‌دانیم چه کار دیگری انجام دهیم. این متخصص بیهوشی ۴۷ ساله هفته گذشته در روز تعطیل خود به اعتراضات همکارانش پیوست.

وی در سخنانی اظهار داشت: من کارم و بیمارانم را دوست دارم، اما باید بتوانم به فرزندم غذا بدهم و قبض‌هایم را بپردازم.

وی تاکید کرد که به عنوان مادر یک نوجوان، برای او بسیار دشوار است که با افزایش قبوض انرژی و قیمت های بالاتر همراهی کند.

گرچه گروه‌های حرفه‌ای برای مسائل خاص اعتصاب می‌کنند، اما معمولاً خواهان دستمزد بیشتر و کارمندان بیشتر هستند. بریتانیا در یک بحران اقتصادی قرار دارد و تورم آن ۱۱ درصد است که بالاترین نرخ تورم در بیش از ۴۰ سال گذشته است. بر اساس ارقام اداره آمار، دستمزدهای واقعی در بریتانیا تا ژوئن کاهش یافت که بیشترین میزان از زمان شروع ثبت در سال ۲۰۰۱ بود. بر اساس گزارش دفتر مسئولیت بودجه (OBR) که تحلیل‌های مالی مستقلی را تولید می‌کند، تا سال ۲۰۲۷ میانگین درآمد یک بریتانیایی به اندازه سال ۲۰۰۸ نخواهد بود.

در سال آینده، اتحادیه ها می خواهند اعتصابات را گسترش دهند. مثلاً در دی ماه معلمان اعلام کردند که دو روز دیگر کار خود را متوقف می‌کنند.

فرانسیس اوگریدی، رئیس اتحادیه کارگری TUC در مورد حمایت خود از اعتصابات گفت: درآمدهای خانواده به دلیل افزایش صورت حساب ها و بیش از یک دهه دستمزد پایین کاهش یافته است. مسئول این سیاست شکست خورده محافظه‌کاران است. به گفته وی موج اعتصابات ممکن است تا سال آینده ادامه یابد.

طبق یک بررسی TUC، دستمزدهای واقعی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۳ درصد کاهش می یابد که بیش از هر زمان دیگری از سال ۱۹۷۷است. اقتصاددانان انتظار یک رکود طولانی مدت، حداقل تا پایان سال ۲۰۲۳ را دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس