اعتصابات گسترده فرودگاه‌های شمال آلمان را فلج می‌کند

همزمان با فراخوان اتحادیه کارگری قدرتمند آلمان در برگزاری اعتصابات پیش بینی‌ می‌شود فرودگاه‌های شمال آلمان و مسافران با مشکلات عمده‌ای مواجه شوند.

به گزارش مشرق، اتحادیه کارگری «وردی» در آلمان روز شنبه خواستار اعتصاب گسترده در دوشنبه هفته جاری در فرودگاه‌های شمال این کشور از جمله «فرودگاه برلین» شد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «تی‌آرتی» این اتحادیه اعلام کرده که این دور از اعتصابات باعث ایجاد صف‌های طولانی‌تر برای مسافران و لغو پروازها می‌شود. شعبه‌های منطقه‌ای اتحادیه کارگری وردی در بیانیه‌های جداگانه‌ای اعلام کردند که این اعتصاب‌ها بر فعالیت فرودگاه بین‌المللی برلین و همچنین فرودگاه‌های «هامبورگ»، «هانوفر» و «برمن» تاثیر خواهد گذاشت.

در بیانیه‌ این اتحادیه آمده است: «وردی خواستار دریافت دستمزد مناسب برای پرسنل امنیت پرواز است که در زمان های نامساعد کار می‌کنند.»

این گزارش حاکیست، اعتصاب در خطوط هوایی از جمله «لوفت هانزا»، «ایزی جت» و «ایرفرانس-کی‌ال ام» در ساعات اولیه روز دوشنبه آغاز و اواخر شب پایان می یابد.

اواخر ماه گذشته نیز اکثر پروازها در فرودگاه های منطقه ای دوسلدورف و کلن بن آلمان با اعتصاب ۲۴ ساعته اتحادیه وردی متوقف شدند. این اعتصاب حدود ۳۰۰۰۰۰ مسافر را تحت تاثیر قرار داد و بیش از ۲۳۰۰ پرواز لغو شد.

این در حالی است که اتحادیه های صنعتی آلمان نیز هشدار داده‌اند که به دلیل قیمت بالای برق بیش از معیارهای جهانی، صدها هزار شغل در این کشور در معرض خطر قرار دارد.

بر اساس بیانیه مشترک اتحادیه‌های کارگری در آلمان، بخش‌های انرژی‌بر مانند تولید فولاد، مواد شیمیایی و مصالح ساختمانی اینک آسیب پذیر هستند. این اتحادیه‌ها با فراخوان برای برگزاری اعتراضات سراسری در روز پنجشنبه، امیدوارند از قیمت رقابتی بین‌المللی در برق صنعتی و قابلیت پیش بینی بلندمدت هزینه‌های برق برخوردار شوند.

صنعت آلمان چندین ماه است که درگیر بالاتر بودن هزینه‌های انرژی داخلی با توجه به معیارهای جهانی است. اگرچه دولت در حال حاضر اقداماتی برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در نظر گرفته، اما اتحادیه ها اعتقادی به اقدامات دولت آلمان ندارند و بر این باورند اقدامات دولتی منجر به افزایش قیمت برق می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس