فراخوان اتحادیه آلمانی برای اعتصاب کارگران شرکت «آمازون»

یک اتحادیه کارگری در آلمان از کارگرانی که برای شرکت اینترنتی «آمازون» در این کشور کار می‌کنند خواست در اعتصابات پیش از کریسمس شرکت کنند.

به گزارش مشرق، اتحادیه کارگری آلمانی «وردی» روز یکشنبه از کارگران انبارهای کالای شرکت فروش اینترنتی آمازون در این کشور خواست در اعتصابات روزهای آینده در اعتراض به پایین بودن دستمزدها شرکت و بیشترین اخلال را در کسب‌وکار این وبسایت خرده‌فروشی پیش از کریسمس ایجاد کنند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در ادامه اعتصابات برنامه ریزی شده برای تعطیلات کریسمس در کشورهای اروپایی نظیر فرانسه و انگلیس، این اتحادیه آلمانی نیز در پاسخ به افزایش ناکافی دستمزدها از کارگران هفت مرکز توزیع کالای وبسایت آمازون در آلمان خواست اعتصاب کنند و بدون اعلام قبلی و به تناوب در مکان‌های مختلف ابزارهایشان را زمین بگذارند.

آلمان بزرگترین بازار شرکت فروش اینترنتی آمازون بعد از آمریکا بوده و اتحادیه وردی از سال ۲۰۱۳ اعتصاباتی را در چندین تاسیسات این شرکت در آلمان برای اعتراض به شرایط کاری نامناسب و پایین بودن دستمزدها سازماندهی کرده است.

این اتحادیه اعلام کرد: «همکاران خشمگین بوده و نمی‌خواهند از سوی شرکتی که سودهای چند میلیاردی دارد احمق در نظر گرفته شوند.»

رویترز نوشت،‌ شرکت آمازون توافقات حاصل از مذاکرات با نمایندگان اتحادیه ها موسوم به «توافقات چانه زنی گروهی» را به رسمیت نشناخته و به درخواست این خبرگزاری برای اظهارنظر پاسخ نداده است.

اتحادیه وردی اعلام داشت، کارمندان شرکت آمازون در آلمان به میزان چند هزار یورو درآمد سالانه کمتری نسبت به همتایانشان در شرکتهایی که حقوق چانه‌زنی گروهی را در نظر می‌گیرند کسب می‌کنند.

این اتحادیه تصریح داشت، برگزاری پیش بینی نشده اعتصابات در تلاشهای مدیران آمازون برای آماده‌سازی خود برای مدیریت توقف کار اختلال ایجاد خواهد کرد.

فراخوان این اعتصاب در آلمان در حالی مطرح شد که چند کشور اروپایی دیگر از جمله انگلیس و فرانسه خود را برای مواجهه با اعتصابات فلج کننده در تعطیلات پیش روی کریسمس که از یک هفته دیگر آغاز می‌شود آماده می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس