ند پرایس

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با توسل به شب یلدا اظهارات مداخله جویانه خود درباره ایران را به بهانه شب یلدا تکرار و اذعان کرد که دولت جو بایدن سیاست شکست خورده فشار حداکثری علیه ایران را ادامه خواهد داد.

به گزارش مشرق، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در پیامی مداخله جویانه به بهانه شب یلدا گفت: یلدا زمانی برای جشن گرفتن در خانه با عزیزان است زیرا طولانی ترین شب سال جای خود را به نور می دهد که پیروزی نمادین خوبی بر شر نیز توصیف می شود.

وی با ژست حقوق بشری و به اصطلاح دلسوزی برای مردم ایران مدعی شد: امشب در بسیاری از خانواده‌ها جای عزیزانشان خالی است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تداوم حمایت از ناآرامی های ایران مدعی شد: به گفته سازمان‌های معتبر حقوق بشر، مقامات ایرانی از سه ماه پیش که اعتراضات مسالمت‌آمیز آغاز ش،٫ صدها معترض از جمله ده‌ها کودک را کشته‌اند و بیش از ۱۸۰۰۰ نفر را دستگیر کرده‌اند.

وی با تکرار ادعاهای واشنگتن درباره مسایل داخلی ایران ادعا کرد: ایران از اعدام، بازداشت خودسرانه، ناپدید کردن اجباری و خشونت برای سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز مردم ایران استفاده کرده است و به نظر می‌رسد مقامات جمهوری اسلامی از هیچ اقدامی برای خاموش کردن مخالفان رویگردان نیستند.

این مقام دولت بایدن بدون کوچکترین اشاره ای به تحریم های یکجانبه آمریکا علیه مردم ایران مدعی شد: امشب در شب یلدا با مردم ایران همدلی می کنیم و بر تعهد خود به مردم ایران تاکید می کنیم.

وی با اذعان به تداوم سیاست فشار حداکثری دولت بایدن در حالیکه که خود بارها به شکست آن اعتراف کرده بود، ادعا کرد: آمریکا به مقابله با نقض حقوق بشر از سوی مقامات ایرانی ادامه خواهد داد و عاملان خشونت علیه مردم این کشور را مورد بازخواست قرار خواهد داد. این بازخواست از طریق اقدامات یکجانبه و چندجانبه، همراه با متحدان و شرکای آمریکا انجام می شود.

ند پرایس مدعی شد: جهان نظاره‌گر ایران است و ما بار دیگر از این فرصت استفاده می‌کنیم و از مقامات ایران می‌خواهیم که به جای سرکوب خشونت‌آمیز مردم، به حرف‌های آنها گوش دهد.

دولت بایدن اگرچه نقش خود را در حوادث اخیر ایران منکر شده و مدعی است در پی تغییر رژیم نیست، اما از آغاز ناآرامی ها در ایران از هیچ اقدامی فروگذار نکرده و به صراحت اعلام کرده است که به جای تمرکز بر مذاکره و رویکرد دیپلماسی که همواره شعار آن را سرداده است، بر ناآرامی های ایران متمرکز است.

دولت دموکرات بایدن همچنین سیاست های فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ را در پیش گرفته و به بهانه حقوق بشری در حمایت از ناآرامی ها در ایران تاکنون تحریم هایی را نیز همگام با متحدان غربی خود اعمال کرده است.

غرب به رهبری آمریکا سوم آذرماه در ژنو سوئیس، قطعنامه ای را در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به بهانه ناآرامی های ایران، با عنوان آنچه "وضعیت حقوق بشر در ایران" خوانده شده است، به تصویب رساند.

این قطعنامه نیز با ۲۵ رای موافق، ۶ رای مخالف و ۱۵ رای ممتنع به تصویب رسید. چین، پاکستان، اریتره، ونزوئلا، کوبا و ارمنستان ۶ کشوری بودند که به این قطعنامه رای منفی دادند. کشورهای بولیوی، برزیل، کامرون، ساحل عاج، هند، اندونزی، قزاقستان، مالاوی، مالزی، موریتانی، نامبیا، قطر، سنگال، سودان، امارات و ازبکستان به قطعنامه رای ممتنع داده‌اند.

وزرای خارجه ۹ کشور آمریکا، انگلیس، استرالیا، کانادا، شیلی، ایسلند، نیوزلند، جمهوری کره و سوئد نیز ۱۷ آذر ماه در بیانیه ای مشترک در تداوم دخالت در امور داخلی ایران، تهران را به نقض حقوق زنان متهم کردند.

دولت جو بایدن و متحدان غربی آن، به رغم ادعای رویکرد دیپلماسی همزمان با آغاز حوادث اخیر در ایران با دخالت در امور داخلی تهران و همسو با مخالفان جمهوری اسلامی ایران، از این ناآرامی ها پشتیبانی و ۱۴دسامبر /۲۳ آذرماه، پیش نویس قطعنامه خاتمه عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل را در شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل (اکوسوک) در نیویورک مطرح کرد که با ۲۹ رای موافق، ۸ رای مخالف و ۱۶ رای ممتنع به تصویب رسید و بدعت و رویه‌ای خطرناک از سوی آمریکا پایه گذاری شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • حشمت IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    3 0
    آمریکای تروریست این بی نظمی واغتشاشات همه از گور شماها بلنده
  • یلدابه ضداستکباری هامبارک IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    0 0
    ظاهرا کاخ سفید ملعون هم جزوقفسه غاصبین البانی واموال دزدهای پهلوی وخاموش نشین های قاجارشده است این اراجیف هم باطل است چون مقاومت خدایی به سرعت وباثبات به رشدچندده ساله وچاره سازبرای نابودی شیاطین فساد وغارت وجنایت وشکنجه ادامه دارد
  • ۱۲۳ IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    3 0
    بیا پایین سرمون درد گرفت
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    5 0
    ماشین دروغ سازی آمریکا برای ثبت در تاریخ ننگین خودشان!
  • هوشنگ IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    3 0
    می دونی واکنش ایرانیان چیه ؟ پوزخند آره واکنشی جز پوزخند زدن به لاف زدن تو ندارناگر سکوت کنی برای شما بهتره سکوت آرامش میاره حرف زدن آرامش را بهم می زنه
  • Farhad US ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    5 0
    چرا وزارت امور خارجه ایران به مزدوران کاخ سفید یاداوری نمیکند که کریسمس زمانی برای جشن گرفتن در خانه با عزیزان است پس چرا صدها نفری که ظاهرا تعدادشان بالای هزار نفر است و در زمان حمله به مجلس سنا دستگیر شده اند و بدون محاکمه و هنوز در زندانهای فدرال که از بدترین زندانهای امریکا هست بلاتکلیف در حبس مانده اند و آقایان قانونگذار مجلس سنا حاضر به بخشش حتی تعدای از آنها نیستند الخصوص در این ایام کریسمس که همه با خانواده های عزیزشان کریسمس را جشن میگیرند.
  • هوشنگ IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    0 0
    از زمان کشته شدن هابیل تا امروز بشر رنگ آرامش را ندیده است شرم بر ما که حیوانات در کرامت اخلاقی بر بشر پیش گرفته است آیا ما انسانیم ؟ یا شیطان ؟
  • سید فروزان CH ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    4 0
    البته در جواب باید کفت ،شب نوئل نزدیک است و نوئل شب شادی و کد همایی فامیل ،جای سیاه پوستانی که بدست پلیس فاشیست امربکا کشته شدند خالی است ، جای مسیحیانی که بدست گروه داعش امریکایی قتل عام شدند خالی است.
  • IR ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    2 0
    جای خود را به نور می‌دهد؟! اون وقت ربطش به آمریکا سلطان تاریکی چیه؟!
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    0 0
    فقط اون کلمه مسالمت آمیز در حالی که ۷۰ نفر پلیس شهید شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس