بورل با وزیر خارجه عمان درباره ایران و برجام رایزنی کرد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از دیدار و رایزنی خود با وزیر خارجه عمان پیرامون روابط دوجانبه، ایران و برجام و سایر چالش های منطقه ای خبر داد.

به گزارش مشرق، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از دیدار و رایزنی با بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان خبر داد.

بر اساس این گزارش، جوزف بورل در پیامی توئیتری نوشت: با بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان دیدار کردم. من بر پویایی مثبت در روابط دوجانبه تاکید نمودم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: همچنین درباره تحولات ایران و مرتبط با برجام و همچنین سایر چالش‌های منطقه‌ای گفتگو کردیم.

این در حالی است که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه پس از دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی توییتری نوشت: یک دیدار ضروری با امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در اردن در شرایط افول روابط ایران و اتحادیه اروپا داشتم.

«جوزف بورل» با ندیده گرفتن نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل ابتدا از سوی آمریکا در سال ۲۰۱۸ با خروج این کشور از توافق بین المللی سال ۲۰۱۵ و سپس انفعال اروپا در قبال تعهدات برجامی خود، اضافه کرد: توافق کردیم برای احیای برجام بر اساس مذاکرات وین، مجاری تماس باید باز بماند.

در این ملاقات امیرعبداللهیان، ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای جمعبندی مذاکرات وین براساس پیش نویس بسته مذاکراتی که نتیجه ماه‌ها مذاکرات سخت و فشرده است، به طرف‌های مقابل توصیه نمود با پرهیز از سیاسی کاری و با اتخاذ رویکردی سازنده و واقع بینانه، تصمیمات سیاسی لازم را برای اعلام توافق بگیرند.

وزیر خارجه کشورمان در نشست بغداد -۲ در بحرالمیت اردن با تاکید بر جدیت جمهوری اسلامی در مذاکرات دو سال گذشته در خصوص برنامه هسته‌ای، رسیدن به توافق خوب، قوی و پایدار را هدف طرف ایرانی در مذاکرات اعلام نمود.

وی افزود، روز جاری با آقای جوزپ بورل، نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا مذاکراتی داشتم و ضمن تشکر از نقش سازنده ایشان در مذاکرات وین، به ایشان گفتم که ما با رعایت خطوط قرمز و متون پیش رو، آماده جمع بندی هستیم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    0 0
    ارزیابی لازم نیست، بایدن گفت برجام مرده،و بعد اعلام خواهد کرد.
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    2 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس