حداقل ۸ نفر قربانی حمله تروریستی در دیالی عراق شدند

حمله تروریستی به روستایی در دیالی عراق حداقل هشت قربانی برجای گذاشت.

به گزارش مشرق، حمله تروریستی در استان دیالی عراق تعدادی جان باخته و زخمی برجای گذاشت. یک منبع پزشکی با تائید این حمله تروریستی و انتقال مصدومان و قربانیان به بیمارستان، شمار جان باختگان در این عملیات تروریستی را حداقل هشت نفر اعلام کرد.

این منبع پزشکی در استان دیالی گفته است: «تعداد قربانیان حمله به روستای البوبالی در حومه الخالص در شمال بعقوبه به ۸ شهید و چهار زخمی رسیده است.»

از سوی دیگر، «محسن المندلاوی»، معاون اول پارلمان عراق پس از وقوع حادثه تروریستی دیالی، با خانواده شهدای این حمله در منطقه ریاض در کرکوک و روستای البوبالی ابراز همدردی کرد و به آنها تسلیت گفت.

المندلاوی در پیام خود گفت: «ما با خانواده شهدای حمله به منطقه ریاض در کرکوک و همچنین روستای البو بالی در دیالی صمیمانه ابراز همدردی می‌کنیم و برای مجروحان آرزوی بهبودی داریم.»

المندلاوی همچنین از فرمانده کل نیروهای مسلح خواست تا به سرعت با گروه‌های مسلح و تروریستی مقابله کرده و منطقه را از بقایای گروه تروریستی داعش پاکسازی کند. در فرمان معاون پارلمان عراق همچنین آمده است هرکسی که به شهروندان آسیب می‌رساند، مشمول قصاص عادلانه شود.

داعش که از ۱۷ خرداد ماه سال ۱۳۹۳ به عراق حمله و مدت اندکی توانسته بود حدود ۴۵ درصد خاک این کشور را تصرف کند در آبان ۱۳۹۶ شکست خورد؛ اما از همان زمان هسته‌های خفته این گروه تروریستی همچنان در عراق و سوریه فعال است و هر از گاه اقدام به تحرکات تروریستی می‌کنند.

کسانی که تحرکات داعش را در عراق یا شرق فرات در سوریه دنبال می‌کنند، این تصور برایشان ایجاد می‌شود که گویا داعش از بین نرفته است و در حال جنگ و مانور دادن در مناطق ثابتی است و اینکه پایگاه‌های لجستیکی و برنامه ریزی عملیاتی دارد.

داعش فرصت تثبیت مواضع خود در برخی نقاط به ویژه در کرکوک، دیالی، نینوا، صلاح الدین، مناطق مرزی عراق با سوریه و کوه‌های حمرین را پیدا کرده است تا در فرصت مناسب دست به یورش علیه نیروهای عراقی بزنند و این مناطق در حال حاضر فعال‌ترین مراکز داعش در عراق محسوب می‌شود.اخیراً تکفیری‌ها سلسله حملاتی را به مناطقی از کرکوک، نینوا، حومه دیالی و جلولاء و شرق صلاح الدین داشته اند. برخی منابع امنیتی از وجود مراکز آموزشی داعش در صحرای الانبار در غرب عراق و نوار مرزی با سوریه خبر دادند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    0 0
    تا زمانی که انگلو ساکسونها در عراق حضور دارن داعش هم نفس میکشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس