کد خبر 1445762
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۹
عبدالله متولیان

رفتار اخیر ائتلاف غرب و رژیم صهیونیستی و وهابیون منطقه در جنگ ترکیبی علیه ایران، آمیزه و معجونی از ناامیدی، لجام گسیختگی و عصبانیت، قانون گریزی و توحش، به دور از عقلانیت و منطق و استیصال است.

به گزارش مشرق، سیدعبدالله متولیان طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت: رفتار اخیر ائتلاف غرب و رژیم صهیونیستی و وهابیون منطقه در جنگ ترکیبی علیه ایران، آمیزه و معجونی از ناامیدی، لجام گسیختگی و عصبانیت، قانون گریزی و توحش، به دور از عقلانیت و منطق و استیصال است. علت یا علل این حجم از عجله، عصبانیت و سراسیمگی در این جنگ ترکیبی اخیر دشمن چیست؟ غرب از «ناکامی و شکست‌های در توطئه‌ها و فتنه‌های پیشین»، «ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شگرف ایران در خنثی‌سازی قطعی تهدیدها و گزینه نظامی روی میز»، «رشد بی رقیب توسعه انسانی (اچ دی آی)»، «عدم همراهی مردم به طرح‌ها و برنامه‌های دشمن» و... به شدت عصبانی، مستأصل و ناامید شده است.

غرب با تکیه به قدرت مسلط تبلیغاتی و امپراتوری عظیم رسانه‌ای و بهره‌گیری از ظرفیت‌های سنگین خود سخت افزاری و نرم افزاری در دنیای مجازی، در پی وارونه نمایی و بازنده معرفی کردن برنده است. رتبه ایران در چهار دهه بعد از انقلاب در مقایسه با هشت دهه قبل از انقلاب در شاخص‌های صدوهفتادوشش گانه زیست انسانی نسبت به سایر کشورها از رتبه ۱۶۵ ارتقا یافته و به جمع ۲۰ کشور اول جهان رسیده و سایر کشورهای جهان را که همین فرصت چهل ساله مانند ایران در اختیار داشته‌اند پشت سر گذاشته است. دشمن نمی‌خواهد مردم ایران چهار کتاب «صعود چهل ساله»، «گام تمدن ساز»، «ایران مثبت ۲۰» و «امریکا منفی ۲۰» (که هیچ‌کدام از اسناد آن داخلی نبوده و همگی از اسناد بین‌المللی است) را مطالعه و به پیشرفت ایران افتخار کنند.

هدف دشمن در جنگ ترکیبی چندلایه و تکرار میلیونی دروغ و وارونه‌نمایی بازنده معرفی کردن ایران برنده، کاهش آستانه تحمل و تاب‌آوری مردم، ناامیدسازی مردم، بزرگ نمایی عیوب و ضعف‌ها و کوچک شمردن پیشرفت‌های بزرگ علمی، دامن زدن به اختلافات مذهبی، قومی و زبانی، ترویج سبک زندگی غربی، سرکوب هویت و هنجارهای اسلامی، بی اعتماد کردن مردم، متزلزل‌سازی وحدت ملی و تخریب هدفمند فرهنگ و هویت اسلامی، برخی از مصادیق مهم دشمن در این جنگ ترکیبی چندلایه است.

دشمن در پی القای این دروغ است که اکثر مردم نسبت به آغاز انقلاب (که تنها دو و نیم درصد مردم در رفراندوم جمهوری اسلامی شرکت نکردند) عقبگرد داشته و مخالف جمهوری اسلامی شده‌اند در حالی‌که در هیچ‌کدام از فتنه‌ها و توطئه‌های گذشته تاکنون، حتی نتوانسته نصف همان دو و نیم درصد جمعیت را به میدان بیاورد. دشمن با تکیه به آمار، دروغ می‌گوید و وارونه نمایی می‌کند. می‌گوید آمار طلاق در ایران نسبت به سال‌های دهه اول انقلاب به شدت بالا رفته که البته درست می‌گوید، اما هرگز نمی‌گوید برنامه ۱۶۸۰۰۰ سایت ضد اخلاقی و هالیوود و دنیای مجازی بر نابودی قطعی بنیان و بنیاد خانواده و ترویج لاابالی گری و بی بند و باری استوار بوده تا جایی که بنیان خانواده در اغلب کشورهای غربی متلاشی شده و امروز به گفته مراکز بین‌المللی ۶۸درصد از کودکان فرانسوی و ۵۵درصد از کودکان امریکایی نامشروع هستند، اما جمهوری اسلامی در برابر چنین هجمه سنگینی موفق‌ترین کشور جهان بوده و از بنیان خانواده حراست کرده است. این وارونه نمایی و دروغ گویی آماری در مورد ایران درباره همه شاخص‌های صدوهفتادوشش گانه روش جاری نظام سلطه غرب است. همه مراکز معتبر جهانی از بین شاخص‌های صدوهفتادوشش گانه، شاخص رشد و توسعه انسانی را مهم‌ترین شاخص می‌دانند، اما نظام سلطه هیچ‌گاه نمی‌خواهد مردم ایران بدانند که رتبه ایران در شاخص رشد و پیشرفت توسعه انسانی (Human Development Index (HDI)، یا همان شاخص ترکیبی سنجش موفقیت کشورها، در سه معیار پایه از توسعه انسانی مشتمل بر «زندگی طولانی و سالم»، «دسترسی به دانش و معرفت»، و «سطح زندگی مناسب (اشتغال و بیکاری)» به‌رغم همه سنگ‌اندازی‌ها و کارشکنی‌ها، فشارها و تحریم‌ها، فتنه‌ها و توطئه‌های رنگارنگ، همواره در رتبه نخست جهان در شاخص اچ‌دی‌آی بوده و هیچ کشور پیشرفته غربی هم نتوانسته در این رتبه از ایران پیشی بگیرد.

خلاصه کلام اینکه به همان میزان که دشمن در جنگ ترکیبی خط تحریف و جنگ روایت‌گری و وارونه نمایی را دنبال کرده و در پی بازنده نشان دادن ایران است، بر آحاد مردم ایران به‌ویژه نخبگان، اصحاب رسانه و قلم، مراکز فرهنگی، صاحبان تریبون و منبر و همه خواص تکلیف است که در میدان جهاد عظیم تبیین و روشنگری وارد شده و حقایق و واقعیات پنهان مانده از چشم مردم را عیان ساخته و آخرین حیله و توطئه دشمن را خنثی نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس