وقتی همراهی با ضد انقلاب شأن پزشکی را لگد مال می‌کند

مشارکت یکی از پزشکان به همراه همسرش در به شهادت رساندن یکی از مدافعان امنیت در اغتشاشات اخیر، سبب خدشه دار شدن حیثیت و شأن پزشکان شده است.

به گزارش مشرق،جامعه پزشکی در ادوار مختلف و برهه‌های گوناگون نقش موثر خود را نشان داده است. دوران دفاع مقدس و دوران همه گیری کرونا از جمله زمان‌های برجسته و چشمگیر حضور پزشکان این مرزوبوم در دفاع از سلامت جامعه بوده است.

به خوبی در ذهن داریم مجاهدت و از خودگذشتگی پزشکان فداکارمان در دوران دفاع مقدس را که در بحبوحه آتش و گلوله چطور علاوه بر رزمندگان اسلام حتی نیروهای عراقی را مورد عمل جراحی قرار می‌دادند.

پزشکان و پیراپزشکانی که در قامت تن پوش سفید پزشکی، تسکین دهنده و مرهمی بر آلام و جراحت‌های مختلف مردان صحنه جنگ و جهاد علیه دشمن زبون بودند. همانها که در حداقل ترین شرایط و امکانات پزشکی، زیر موشک و گلوله به جای در دست گرفتن اسحله با تیغ بران جراحی، تن رنجور و زخم دیده دلیر مردان سپاه اسلام را التیام می‌بخشیدند و زخم‌های جسمی و روحی آنان را مرهم و مأمنی بودند.

پزشکانی همچون سید محمود طباطبایی‌فر، استاد جراحی مغز و اعصاب که از سختی‌های پزشکی در دوران دفاع مقدس روایت کرد و اینکه چگونه شب‌هایی بود که تا صبح جراحی انجام می‌داده است.

یا نمونه دیگر پزشکان افتخار آفرین، دکتر سید محمد رضا کلانتر معتمدی، متخصص جراحی عمومی، فوق تخصص جراحی عروق است. پیرمرد جراحی که افتخارات بسیاری در مدت ۲۷ ماه حضور در دفاع مقدس آفرید. جراحی که با تمام وجود سوگند یاد کرده بود تا در درمان انسانها توجهی به ملیت و نژاد افراد نکند.

وی در خط مقدم و در نبرد حق و باطل نیروی مصدوم عراقی را جراحی کرد. آنچنان که می‌گوید: یک روز به ما اعلام کردند شما باید ساعت ۳ نیمه شب در بیمارستان خط مقدم باشید تا مجروحان را ویزیت کنید.

ساعت ۳ رفتیم و همین طور منتظر شدیم؛ اما تا ساعت ۱۰ صبح خبری نبود. بالاخره ساعت ۱۰ شروع به آوردن مجروح کردند، اما به جای آوردن مجروح ایرانی، مجروح عراقی می‌آوردند! ما پزشک هستیم و حتی اگر فردی که قرار است اعدام شود و بیمار باشد، را باید درمان کنیم.

وی بیان می‌کند: این یک موضوع اسلامی است. ما به عنوان یک پزشک باید به فردی که در حال جان دادن است کمک و رسیدگی کنیم؛ دشمن و خودی ندارد؛ ما با همان دقت که رزمنده خودمان را جراحی می‌کردیم، مجروحان عراقی را نیز درمان می‌کردیم.

حالا در حالی که تنها به چند مورد از این فداکاری‌های پزشکان از میان موارد زیادی از رشادت جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس اشاره کردیم یا روزهای نه چندان دور و بحرانی شیوع کرونا که پزشکان بسیاری جانانه در دفاع از سلامت مردم کشورمان در خط مقدم مقابله با این ویروس منحوس بوده‌اند؛ چندی قبل که دشمنان قسم خورده این نظام جملگی همپیمان شده‌ بودند تا نسبت به بروز اغتشاش و آشوب اقدام همه جانبه داشته باشند و هر روز به ایجاد فضای ناامنی مبادرت ورزند، یکی از پزشکان فریب خورده به اتهام مشارکت در قتل یکی از جوانان مدافع امنیت جامعه به اعدام محکوم شده است.

ماجرا چه بود؟

دوازدهم آبان ماه بود که تعدادی از اغتشاشگران در اطراف آرامستان بهشت سکینه و کمالشهر کرج به بهانه شرکت در مراسم چهلم یکی از جان باختگان اغتشاشات اخیر به نام مرحوم حدیث نجفی با ایجاد زنجیره انسانی، ریختن سنگ و چوب و نخاله‌های ساختمانی، اقدام به بستن آزاد راه کرج قزوین و اختلال در عبور و مرور خودروها، تخریب اموال عمومی و خصوصی و ضرب و جرح مامورین کردند. در حوادث این روز، سید روح‌الله عجمیان بسیجی حافظ امنیت مظلومانه به شهادت رسید.

شهید سید روح ا... عجمیان، متولد ۲۰بهمن۱۳۷۳ از بسیجیان حوزه ۴۱۷ شهدای کمالشهر کرج بود که ۱۲ آبان در جریان اغتشاشات و ناامنی های آزادراه کرج - قزوین در محدوده بهشت سکینه (س) کرج با ضربات چاقوی برخی اغتشاشگران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید عجمیان بدون هیچ سلاحی به همراه تعدادی از مردم که به جهت انسداد آزادراه در ترافیک مانده بودند در حال کمک جهت رفع انسداد بود و در این حین به صرف اینکه لباس بسیجی داشت مورد حمله تعدادی از اغتشاشگران قرار می‌گیرد.

در پی حمله اغتشاشگران، شهید اقدام به دویدن می‌کند و عده‌ای وی را تعقیب و در نهایت با پرتاب سنگ و کشیدن و پاره کردن پیراهن، وی را متوقف و با انداختن روی زمین به صورت گروهی با چاقو، سنگ و مشت و لگد و کشاندن پیکر وی روی آسفالت اقدام به شهادت وی می‌کنند.

براساس احکام صادر شده برای پنج نفر از متهمان که اقدامات موثر و اصلی آن‌ها آنها از قبیل ایراد جرح شهید با چاقو و ضرب و جرح وی با سنگ، مشت و لگد و کشاندن شهید با بدن برهنه روی آسفالت خیابان منتهی به شهادت سید روح الله عجمیان شد، به اتهام، افساد فی الارض از طریق ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور، حمله به مامورین نیروی مقاومت بسیج و فراجا و جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد که موجب اخلال شدید در نظم عمومی و ناامنی در کشور و منتهی به شهادت بسیجی حافظ امنیت، سید روح الله عجمیان شد به اعدام و ۱۱ متهم دیگر نیز با توجه به نقش آنها در اغتشاشات و میزان تاثیر اقدامات آنها در شهادت سید روح‌الله عجمیان به حبس‌های طویل المدت (تا ۲۵ سال) محکوم شدند.

یکی از متهمان این پرونده حمید قره‌حسنلو، متخصص رادیولوژی در کرج است؛ پزشکی که یکی از پنج نفری است که به اعدام محکوم شده است و همسر او فرزانه قره حسن لو محکوم به ۲۵ سال زندان شده است.

متهم حمید قره حسنلو به اتهام افساد فی الارض از طریق ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور، حمله به ماموران انتظامی و بسیج، اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور به اعدام محکوم شده شده است.

قسم نامه پزشکی؛ میثاق نامه پزشکان با انسانیت

در دنیای طبابت، اخلاق و پزشکی به شکلی جدایی‌ناپذیر به یکدیگر گره خورده‌اند، هر پزشکی پیش از این که کارش را به طور حرفه‌ای آغاز کند و قدم در راه پر فراز و نشیب درمان بیماری‌ها بگذارد باید قسم‌نامه‌ای را بخواند که او را به رعایت اصولی ملزم می‌کند.

قسم‌نامه‌ای برای این که با گذر زمان خیلی چیزها فراموش‌شان نشود؛ برای اینکه یادشان نرود چرا این حرفه را انتخاب کرده‌اند؛ یادشان نرود حالا که پا در این راه گذاشته‌اند چه مسئولیت مهمی را باید به دوش بکشند؛ یادشان نرود در تمام دوران طبابت‌شان حتی یک لحظه هم نباید از آن بایدها و نبایدها غافل شوند؛ سوگند می‌خورند که هیچ وقت این اصل مهم را فراموش نکنند که قبل از این که یک پزشک ماهر و مشهور باشند اول باید یک پزشک با اخلاق باشند.

در میان مشاغل مختلف، پزشکی به نوعی منحصر به فرد است، چراکه به طور مستقیم با جان انسان‌ها سر و کار دارد و به همین دلیل اخلاق جزیی جدایی‌ناپذیر از علم پزشکی تلقی می‌شود، البته برخی دیگر از مشاغل نیز به دلیل ارتباط تنگاتنگی که با مرگ و زندگی انسان‌ها دارند قاعده اخلاق پزشکی در آنها پررنگ‌تر است مانند قضاوت.

علم پزشکی هر کشوری برای خود سوگندنامه‌ای دارد که به روز شده سوگندنامه پزشکی بقراط است، پزشکان ایرانی نیز پس از اتمام دوره خود این سوگندنامه را قرائت می‌کنند:که همواره حدود الهی و احکام مقدس دینی را محترم شمارم، از تضییع حقوق بیماران بپرهیزم و سلامت و بهبود آنان را بر منافع مادی و امیال نفسانی خود مقدم بدارم.در معاینه و معالجه حریم عفاف را رعایت کنم و اسرار بیماران خود را، جز به ضرورت شرعی و قانونی، فاش نسازم.خود را نسبت به حفظ قداست حرفه پزشکی و حرمت همکاران متعهد بدانم و از آلودگی به اموری که با پرهیزکاری و شرافت و اخلاق پزشکی منافات دارد، اجتناب ورزم.

همواره برای ارتقای دانش پزشکی خویش تلاش کنم و از دخالت در اموری که آگاهی و مهارت لازم را در آن ندارم، خودداری کنم.در امر بهداشت، اعتلای فرهنگ و آگاهی‌های عمومی تلاش کنیم و تأمین، حفظ و ارتقای سلامت جامعه را مسئولیت اساسی خویش بدانم.»

حالا با توجه به این قسم نامه آیا سزاوار است یک پزشک انسانیت و تعهد کاری و حرفه ای خود را کنار گذاشته و همدست و همراه افرادی شود که قصد دارند با اغتشاش و تضییع حقوق شهروندان و سلب امنیت بر مدافعان امنیت جامعه بتازند و جان آنها را بگیرند!

همچنین در پی اقدام غیر انسانی این پزشک در مشارکت در به شهادت رساند این مدافع امنیت، ۱۲۰۰ عضو جامعه پزشکی با ارسال نامه‌ای به رئیس سازمان نظام پزشکی کل کشور، انزجار خود را از رفتار غیرانسانی یک قاتل اعلام کردند.

این پزشکان در نامه خود بیان داشته اند: «حضور دو نفر در این شکنجه و قتل صبر، به نام‌های حمید و فرزانه قره‌حسنلو که پزشک و کارشناس آزمایشگاه هستنند، بر حیرت و درد و انزجار جامعه پزشکی افزود.

اشتغال متهم مزبور به حرفه پزشکی و منافات رفتار و واکنش‌های غیر انسانی و غیر حرفه‌ای او با «سوگند پزشکی»، ما جمعی از اعضای جامعه علوم پزشکی سراسر کشور را بر آن داشت تا از شما به عنوان ریاست مهم‌ترین نهاد صنفی جامعه علوم پزشکی کشور، درخواست نماییم در جهت "حفظ شأنیت جامعه خدوم علوم پزشکی" و ترمیم چهره این حرفه مقدس در اذهان عمومی، برائت نظام پزشکی و اعضای این جامعه را نسبت به کنش و واکنش‌های حمید و فرزانه‌ی قره‌حسنلو و نیز اندک پزشک نماهایی که به دور از شرافت و اصول اخلاقی و درک انسانی، و بدون توجه به جرائم نامبردگان، از آن‌ها حمایت می‌کنند، در اطلاعیه ای عمومی به مردم اعلام کنید.

لذا از آن مقام مسئول اعاده حیثیت جامعه پزشکی و از مقامات قضایی اشد مجازات برای عاملین این جنایت را، در هر لباس و صنفی و با هر سابقه‌ای خواستاریم.»

حالا باید برای همگان این موضوع روشن شده باشد که پزشک و حرفه مقدس پزشکی تنها مقصدش تامین سلامت و بازگرداندن حیات به خطر افتاده بیماران فارغ از هر نژاد، ملیت، قوم و فرهنگی است؛چراکه یک پزشک بنا بر وظیفه انسانی و اخلاقی خود و به پشتوانه قسم نامه‌ای که خورده است باید تنها نجات انسانها از بیماری را سرلوحه کار خود قرار دهد و شان و جایگاه مقدس این حرفه را حفظ کرده و همواره بر اجرای بدون نقص آن همت گمارد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 57
  • در انتظار بررسی: 15
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    74 44
    این پزشک خائن را که سوگند پزشکی را زیر پا گذاشته و باعث قتل یک انسان‌ بی گنه شده را یا اعدام و یا به حبس ابد محکوم کنند . هم خودش را و هم خانمش را . البته باید قبل از آن شکنجه گردند تا یاد بگیرند با انسانها چگونه رفتار کنند.
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
      0 0
      مثال این جانی به قول آیت اللّه بروجردی مثال آن دزدی است که لباس طلبگی پوشیده بود!
    • حسيني فوق تخصص قلب و عروق IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
      12 2
      اين فرد و امثال ايشان لكه ننگ و عاري هستند كه در ظاهر پزشك هستند و باعث بي آبرويي جامعه خدوم و زحمتكش پزشكان .... به سهم خويش از عملكرد اين بظاهر پزشك اعلام بيزاري و انزجار مي نمايم.
    • علی IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
      0 0
      احسنت شکنجه بعد اعدام
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
      7 0
      مثال این جانی به قول آیت اللّه بروجردی مثال آن دزدی است که لباس طلبگی پوشیده بود!
    • علی IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
      0 0
      قوه قضائیه قبل از هرگونه حکمی باید پروانه پزشکی اش را باطل کند.
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
      0 0
      این دکتر بیشرف رو اعدام کنین
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
      0 1
      منم حاجی پزشک متخصص مغز هستم تو غلط کردی گفتی این پزشک ننگ پزشکان هست اونا یی ننگن که مردم رو وادار به این جور کارها ها میکنن
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    58 12
    همچین دکترهایی رو باید گرفت اعمال قانون کرد
  • ایرانی IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    81 30
    مرد باشید و اعدامش کنید تا شائبه دخالت موقعیت شغلی افراد در صدور و اجرای احکام، حداقل یکبار در نظام از بین بره، البته که اینهمه لفت دادن در صدور و اجرای حکم محکومان شهادت شهید عجمیان خودش به اندازه کافی سوال برانگیز شده
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    68 25
    توحش باطنی ربطی به تحصیلات ظاهری نداره ، قطعا در قشر تحصیلکرده هم کم نیستند افرادی که دچار مشکلات شخصیتی و عدم تعادل روانی هستند . این از گسترش طلاق در این قشر قابل حدس زدن است .
  • عبدالله مومن IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    55 26
    قاتل باید اعدام شود و بس !!!
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    44 25
    امروزه قسم نامه بقراط اکثرا کشک است
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    29 29
    تنها قضاوت کننده واقعی خداوند هست وبس
    • حماقت هم حدی داره: IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
      0 0
      الان یکی از خونه ت سرقت کنه به دادگستری و قاضی مراجعه نمیکنی تا مالتو پس بگیری ؟!
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    39 26
    ایشون اشتباهی وارد دانشکده پزشکی وفارغ التحصیل شده است!!! کلهم میشه گفت:ایشون اشتباهی بدنیاآمده است!
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    31 13
    همشون به فکر پولن..... اصلا برو مطبشون ببین چطور باهات برخورد میکنن
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    11 13
    صحبتهای وکیل رو خوندین؟
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
      0 0
      خخخخ وکلا بد نام ترین قشر و صنف هستند!!!! انهم وکیلی که چنین پرونده رسوا و بی آبرویی را می‌پذیرد هم باید ادم جالبی باشه !!! وکیل فقط پول را میشناسد
  • . IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    5 1
    پزشک بی رحم
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    18 16
    غالب پزشکان رفتار و گفتارشان همسو با همین قاتل است اما مثل این بدبخت خود را در تله نداخته اند واقعا باید فکری به حال سیستم فشل و غیراسلامی آموزشمان بکنیم اینبار از مهلکه جان سالم به در بردیم تا نقاط ضعفمان را بشناسیم اگر کاری نکنیم این میکروبها و انگلها باقی هستند و دوباره به جان پیکره کشور خواهند افتاد
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
      6 1
      آموزش و پرورش باید جدی گرفته شود باید یک کار اساسی در حوزه آموزش و پرورش انجام بگیرد خصوصا در زمینه پرورشی و درس دینی. مدیران مدارس و ادارات آموزش و پرورش باید از بین افراد متعهد انتخاب شوند نه با دخالت های جریانات سیاسی.در مدارس غیر انتفاعی باید نظارتها تشدید گردد که منطبق با موازین رفتار نمایند نه با میل دانش آموزان و اولیای آنها.
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    5 1
    زودتر اعدامشون کنید تا درس عبرتی برای بقیه بشه و آرامش روانی ملت رو بهشون برگردونید
  • خلیل IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    6 1
    این پزشک قلابی و زنش حقشان است که اعدام شوند اما جلوتر از آقای پزشکیان است که با توجه به نماینده بودن و همچنین متخصص قلب بدون اطلاعات و اسناد مثبته فوت مهسا امینی را در تلویزیون جمهوری اسلامی قتل و کشتن نفس از جانب نیروی پر افتخار انتظامی اعلام کردن .اعلام ایشان به مثابه کبریت است که انفجار ایجاد میکند. آری پیش این پزشک باید پزشکیان مجازات شود
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    17 19
    خدا مرگت بده الهی بیرحم ،مدرک پزشکیان بخوره توپ سرت الهی
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    5 1
    خدا مرگت بده الهی بیرحم ،مدرک پزشکیان بخوره توپ سرت الهی
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    5 1
    خدا مرگت بده الهی بیرحم
  • ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    0 0
    سلام ،نترسید وتحت تاثیر هیچ عاملی قرارنگیرید،حکمش اعدام است واعدامش کنید.
  • علی IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    0 0
    درود بر شرف دکتر قره حسنلو، او بود ک بسیار کارنیک برای این مرز و بوم انجام داد، خدا پشت و پناهش
  • حسن IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    0 0
    خاک برسرچنین پزشک نماهای بی هویت ومزدور.شما قسم خوردیدجوان مظلوم بسیجی رابالگدشهیدکنید.
  • علی IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    19 8
    افرادی سرمایه داری که به هر دلیل تبرئه میشن باید حداقل خسارت را تقسیم کنن و جریمه ازشون بگیرن با توجه با دارایی‌ ن تا د فردای دیگه نرن خارج که دروغ ببافن.
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    5 1
    قضاوت با خداست که در قرآن به آن اشاره کرده قاتل به قصاص محکوم است که انسان باید آن را اجرا کند
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    3 0
    کاش احکام برای همه درست صادر شود. هرچند قیامتی هم هست و خدا بزرگترین منتقم است.
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    5 0
    این هم بهتره 25سال در طویله بسته شود وروزی یک وعده جو بخوردش داده شود!!!
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    5 0
    فره حسنلو جانی با بالا و پایین پریدن روی شکم شهید عجمیان جنایتی مرتکب شده ایت که هیچ مجازات در زمین این جنایت او را جبران نمی کند لطفا تحت تاثیر شانتاژ و تبلیغات بنیان کن اصلاح طلبان جلاد قرار نگیرید و و دروغ هایی که وکیل برای نجات این کفتار ساخته ایت گوش نکنید و این فرد را به اشد مجازات برسانید.
  • مجتبی IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    5 0
    بعد بگین وضعیت اقتصادی باعث آشوب شده !!!!!!!!
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    7 0
    کاسه لیس امریکا برو به جهنم
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    5 0
    حیف از زمین که این احمق ها روی آن راه بروند.
  • زهرا IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    0 0
    روحش شاد .چقدر مظلومانه شهید شده
  • عبدالله IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    9 1
    پزشک نگید بگید لجن و ملعون تمام عیار زودتر اعدامش کنید بره جهنم مزدور فاسد رو.
  • مردم IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    3 1
    دقیقا
  • مریم IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    6 2
    منکه از با شهید مظلوم هیچ نسبتی ندارم از دیدن فیلم توحش این داعشی ها اشک چشمم خشک نمیشود خدا بداد دل مادرش برسد.
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    2 9
    خیلی از پزشکان جان انسانها را با بی توجهی و عدم احساس مسولیت میگیرند اما در بیمارستان ها همین انحصار و طبقاتی کردن جامعه باعث شده بسیاری از پزشکان مخالف نظام باشند و داری ویزای وصاحب ملک در دیگر کشورها باشند امان از انحصار و تبعیض که گریبان کشور را گرفته؟
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    6 0
    چند روز دیگه هشتک اعدام نکنید پزشکان شروع میشه. اقایا پزسک. چه فرقی بین شما و مردم عادی هست. وقتی. یک پزشک. انسانیت ر ا زیر پا له میکند
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    4 0
    من درحیرتم که چرا این شخص که به قول خودش ماهی ۱۰۰میلیون درامد داره بادرامدهمسرش میشه ماهی ۲۰۰میلیون کسی که توی این مملکت ازلحاظ اقتصادی کم وکسری نداشته چراباید چنین جنایتی کنه قبل ازاعدا م ازبپرسید چه انگیزه ای داشته
  • عارف IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    5 12
    چرا دروغ میگویید این پزشک فداکار بر اساس سوگند پزشکی که یاد کرده است جهت کمک به بسیجی مصدوم بر بالین وی حاضر شده چرا شرم نمیکنید از این تهمت و افترا به یک پزشک
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
      9 0
      سند داری اینجوری حرف میزنی؟ امثال تو را باید از ملت جدا کنند و یه بیمارستان با همه امکانات براتون بسازند و همچین پزشکی را هم بزارند تا درمانت کنند!
    • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
      0 0
      معاویه:از شمشیر علی قوی تر سراغ داری؟؟ عمروعاص: بله جهل مردم !!!!
  • ناشناس US ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    4 3
    اتفاقاً برعکس به منزلت و اعتبار این عزیزان خواهد افزود
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    11 4
    اتفاقا این افراد باید دادگاه صحرایی می شدن بدون وکیل
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    3 0
    بر اساس سوگند ایشان بایستی جان مصدوم را نجات می داد. بایستی شدیدا درامد پزشکان کنترل شود. فرار مالیاتی پزشکان به صفر برسد. یکی از دلایل نارضایتی ها همین درامد خیلی بالای این طبقه با دیگران است. بنظرم تنبیه شدید و با در نظر گرفتن خطا در سوگند اعمال شود.
  • محمد IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    7 0
    این پزشک رفته بر بالین آن عزیز جهت کمک وچک بیمار یه لگدی هم زده ببینه زنده هست یانه .آخه مارو چی فرض کردی خوبه تو مطب یا رادیولوژی خودت رو هم اینجوری چک کنه
  • DE ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    5 0
    ویروس و بکتریاهایکه( فضای مجازی)باعث زامبی شدن افراد میشود، پزشک او کارگری عادی برایش فرق ندارد! حرسی، پولپرستی و دشمنی دیوانهوار با نظام چیزی بود که بالاخره بلای جانش شد. باوجودی صد ملیون درآمد که این پزشک در ماه داشت،میرود و ،کسی را که ۱۰ ملیون هم درآمد ندارد، میکوشد.
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    4 0
    مگه الان برخی پول زیرمیزی نمی گیرند تا عمل کنند، مگه نقد نمی گیرند برای فرار از مالیات و ... . مقدس نمایی نکنید که دلمون خونه، مادربزرگ ما گلو درد داشت زمان قدیم دکتر گفته بود بره توی هوای سرد نفس عمیق بکشه، بنده خدا ذات الریه گرفت و مرد.
  • میهمان IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    4 0
    یه سر به مطب بعضی از اطبا معروف بزنید التماس پدر و مادر برای ویزیت بچه رو ببینید ویزیت های دلخواه که برای سرماخوردگی قد و وزن میگیرن و بابتش پول میگیرن همه دریافتی ها هم نقد از کارگر مالیات میگیرید به این اقشار ثروتمند احترام میگذارید
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    6 0
    مفسد فی الارض ومحارب باید اعدام شود.
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    0 0
    این آقاخودش رهبر گروه بوده وچندین نفر رابرای اغتشاشات فراخوان داده بود وموقع زدن شهید خانم اش فیلم میگرفته که فیلم هم افتاده دست مقامات امنیتی با فراخوان دیگه نتوانستند قصر دربروند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس