رئیسی

رئیس جمهور گفت: برخی مواضع مطرح شده در سفر اخیر رئیس جمهور چین به منطقه موجب ناخرسندی و گلایه‌مندی ملت و دولت ایران شده و مطالبه جدی ایران جبران مواضع بیان شده است.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در این دیدار با بیان اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران و چین از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره در حال گسترش بوده است، گفت: برخی مواضع مطرح شده در سفر اخیر رئیس جمهور چین به منطقه موجب ناخرسندی و گلایه‌مندی ملت و دولت ایران شده و مطالبه جدی ایران جبران مواضع بیان شده است.

وی حضور هیئت چینی در ایران را برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری دوکشور مهم دانست و با اشاره به توافقات مهم انجام شده در دیدارهای قبلی رؤسای جمهور دو کشور بر تلاش مسئولان دو طرف برای اجرایی شدن آنها تاکید کرد.

در این دیدار هو چون هوا معاون نخست وزیر چین نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام گرم شیء جین پینگ رئیس جمهور چین به رئیس جمهوری اسلامی ایران، بر اراده چین برای توسعه روابط با ایران قوی، به عنوان راهبرد دائمی این کشور وتغییر ناپذیری این اراده تاکید کرد و گفت: عزم چین برای تقویت و تعمیق روابط با جمهوری اسلامی ایران فارغ از تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی تداوم خواهد داشت.

معاون نخست وزیر چین تصریح کرد: چین همواره به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران احترام گذاشته و از تلاش ایران برای تأمین منافع اساسی خود حمایت می‌کند.

معاون نخست وزیر چین همچنین از نتایج دیدارهای خود با مقامات ایرانی به رئیس جمهوری اسلامی ایران گزارش داد. براین اساس با آغاز اجرایی شدن عملیات سرمایه‌گذاری مشترک ده‌ها میلیارد دلاری و توسعه همکاری‌های اقتصادی صنعتی، انرژی، ترانزیت و مالی و بانکی، طرفین گام بلندی در راستای اجرایی شدن همکاری‌های راهبردی و توسعه‌ای در روابط دو کشور بر می‌دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 23
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    12 11
    آخی، چه لطیف!
    • ح IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
      0 0
      لاقل ما بحرین رو ندادیم بره!!
    • CA ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
      0 1
      ظریف بهتره؟
  • محمد IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    0 0
    مشرق جان چرا حرفای رئیسی رو هم سانسور میکتی؟
  • علی افصحی IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    0 0
    و این رئیس دولت مردمی و انقلابی است با حفظ ارتباط ،نقد از مواضع ناپخته را نیز از نظر دور نمی دارد. حتی این مواضع ناپخته از جانب کشور چین باشد. بر خلاف دولت ذلیل روحانی-جهانگیری که عرضه نقد مواضع ضد انقلابی غرب وحشی را نداشت تا جایی که آن ها را در موضع گیری علیه ایران جری تر ساخته بود!اما جناب رئیسی اثبات کرد که او انقلابی و مردمی است و حفظ تمامیت ارضی ایران اسلامی هم شوخی بردار نیست.
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    0 0
    سخن معاون محترم رئیس جمهور چین کافی و وافی نیست ما منتظر شنیدن پاسخ مشمول تر و واضح چین هستیم دو کشور بزرگ قدرتمند و مستقل ایران و چین روابط خود را بر اساس منطق و خرد و احترام متقایل دیرینه تمدنی خود قرار داده و همچنان باید قرن ها ادامه یابد و نباید تحت تاثیر نظر دیگری قرار گیرد
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    12 6
    حالا این شد ی چیزی
  • سامان IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    4 10
    چین که اینده رو فهمید المان و چی میگی در حال بررسی قطع ارتباطه
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    0 0
    کشور های عربی همگی نوکر و گاو شیرده امریکا هستند برای نفوذ در این خود فروشان که سرمست خوشگذرانی وبی خبری هستند . برخی اوقات لازم است در توهم ان ها همدست بود. فرض کنیم ایران کویت و دبی را مانند عراق بگیرد. چه غلطی می توانند بکنند . حتی امریکا هم جرات مداخله ندارد
  • رضا IR ۰۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    0 0
    طرف اصلامهم هم نيست بعد …

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس