سئول از همکاری با واشنگتن و توکیو برای تحریم کره شمالی خبر داد

نماینده ویژه کره جنوبی در امور صلح و امنیت شبه‌جزیره کره از هماهنگی سئول، واشنگتن و توکیو برای تحریم «پیونگ‌یانگ» خبر داد.

به گزارش مشرق، «کیم گون» نماینده ویژه کره جنوبی در امور صلح و امنیت شبه‌جزیره کره امروز (سه‌شنبه، ۱۳ دسامبر) اعلام کرد که سئول، توکیو و واشنگتن در حال هماهنگی تحریم‌ها علیه کره شمالی هستند و شکاف‌ها در نظام تحریم‌های بین‌المللی علیه «پیونگ‌یانگ» را از بین خواهند برد.

وی در نشست با همتایان ژاپنی و آمریکایی خود مدعی شد که کره شمالی «در تهدید هسته‌ای خود تهاجمی‌تر و خودنماتر شده است». او در ادامه با تهدید کره شمالی گفت: «تحرکات بیشتر کره شمالی با پاسخ محکم و یکپارچه جامعه بین‌الملل مواجه خواهد شد».

طبق گزارش رویترز، سه کشور ایالات متحده آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در ماه جاری میلادی، تحریم‌های بیشتری را علیه مقام‌های کره شمالی در ارتباط با برنامه تسلیحات اتمی پس از آزمایش موشک بالستیک بین قاره‌ای پیونگ‌یانگ، وضع کردند. طبق این گزارش، تحریم‌های مذکور پس از آزمایش ۱۸ نوامبر (۲۷ آبان ماه) موشک بالستیک بین‌ قاره‌ای کره شمالی بخشی از مجموعه شلیک‌های بیش از ۶۰ موشک در سال جاری، وضع شد.

تحریم‌های سه کشور علیه کره شمالی در شرایطی است که چند دهه از تحریم‌های تحت رهبری آمریکا در هدف خود برای توقف برنامه موشکی و تسلیحات اتمی پیونگ‌یانگ ناموفق بوده است.

«سونگ کیم» نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی روز سه‌شنبه در نشست جاکارتا گفت که رفتار پیونگ‌یانگ به یکی از چالش‌های جدی منطقه و فراتر از آن تبدیل شده است. از طرف دیگر، «فوناکوشی تاکیهیرو» مدیرکل دفتر امور آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه ژاپن نیز تصریح کرد که سئول، واشنگتن و توکیو همکاری‌های امنیتی را به سطح بی‌سابقه‌ای ارتقا داده‌اند. وی ادامه داد که سه کشور آمریکا، کره جنوبی و ژاپن تمامی گزینه‌ها از جمله توانمندی ضدحمله را آزمایش و بررسی خواهند کرد و علیه تهدید سایبری کره شمالی بسیار هوشیار هستند.

بر اساس این گزارش، ژاپن اخیراً سه نهاد و یک فرد کره شمالی را از جمله گروه هکری لازاروس را به ظن انجام حملات سایبری در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. علی‌رغم تمام تلاش‌های آمریکا و متحدانش علیه کره شمالی،‌ چین و روسیه تلاش‌های اخیر برای وضع تحریم‌های سازمان ملل علیه پیونگ‌یانگ را بلوکه کرده‌اند و می‌گویند که به جای تحریم‌ها باید مذاکرات فوری با کره شمالی را آغاز کرد تا از صدمات و آسیب‌های انسانی جلوگیری کرد و به همین دلیل واشنگتن درصدد است بر همکاری با کره جنوبی و ژاپن و شرکای اروپایی خود برای اعمال فشار به کره شمالی متمرکز شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    2 1
    نوکران امریکا خوش خدمتی میکنن!!!!خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس