لواندوفسکی و هازارد خداحافظی کردند؛ حاج صفی و انصاری فرد به دنبال جام ملت های آسیا!

در شرایطی که ستاره‌های بزرگ فوتبال بعد از حذف در جام جهانی از تیم‌های ملی کشورهای خود خداحافظی کردند، اما بازیکنان مسن تیم ملی فوتبال کشورمان منتظر هستند تا برای جام ملت‌های آسیا برنامه ریزی کنند.

به گزارش مشرق، روزی از یکی از ستاره های بزرگ فوتبال ایران پرسیدند چرا با این سن و سال از فوتبال خداحافظی نمی‌کنی که در پاسخ گفت وقتی می توانم سالی ۶۰ میلیون تومان پول در بیاورم بر چه اساسی باید خداحافظی کنم؟

این ماجرا مربوط به حدود ۱۵ سال پیش می شود سالهایی که ۶۰ میلیون تومان واقعاً پول زیادی بود و با این پول می شد چند آپارتمان در تهران خریداری کرد. این اتفاق در تمام سال‌های گذشته و در لیگ برتر فوتبال ایران تکرار شده است به طوری که همین حالا در بسیاری از تیم های داخلی می‌بینیم که بعضی از بازیکنان با وجود اینکه سن زیادی دارند همچنان بازی می کنند و قراردادهای بالایی هم می بندند. ماجرای تیم ملی اما فرق می‌کند.

قبل از جام جهانی انتظار می‌رفت کارلوس کی روش در تیم ملی جوانگرایی کند اما این کار را نکرد و روزی در ملاقات خصوصی با سران فدراسیون فوتبال گفت اگر چند ماه زودتر می‌آمدم قطعاً جوانانی چون مهدی قایدی و محمد محبی را به قطر می بردم با این حال من در فاصله اندکی تا جام جهانی با شما قرارداد بستم و نمی‌توانستم روی جوان‌ها ریسک کنم.

بیشتر بخوانید:

پیغام ۷ سرمربی جام جهانی به کی‌روش

جام جهانی مثل همیشه بعد از سه بازی برای تیم ملی ایران تمام شد و انتظار می‌رفت حداقل چند بازیکن پا به سن گذاشته تیم ملی خداحافظی کنند اما نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه آنها «حرف» خداحافظی را هم نزدند! جالب‌تر اینکه شنیده می‌شود بعضی از بازیکنان با تجربه تیم ملی منتظرند تا قرارداد کارلوس کی روش برای جام ملت های آسیا تمدید شود تا آنها در یک تورنمنت معتبر دیگر هم بازی کنند.

این قضیه وقتی توجیه اقتصادی پیدا می‌کند که بدانیم بعد از جام جهانی علاوه بر حواله خودرو تعداد زیادی سکه که تحویل ملی‌پوشان شد آنها پاداش‌های متفرقه دیگری را هم دریافت کردند. به هرحال جام ملت های آسیا برای بعضی از بازیکنان مطرح تیم ملی حکم آخرین جام معتبر زندگی ورزشی آنها را دارد و نمی‌خواهند این فرصت را از دست بدهند.

اگر شما می‌بینید که در جام جهانی ستاره هایی چون ادن هازارد، دنی آلوز، تیاگو سیلوا،گرت بیل، مانوئل نویر و لواندوفسکی از فوتبال خداحافظی می‌کنند این قضیه ربطی به فوتبال ایران و پیرمردهای تیم ملی پیدا نمی‌کند. آنها مجازند برای آینده خود تصمیم بگیرند اما در ایران بازیکنان جور دیگری فکر می‌کنند و بر اساس همین تفکرات است که تا جان در بدن دارند و نفس می کشند، برای تیم ملی بازی خواهند کرد، گویی که حتما باید مربی بعدی تیم ملی آنها را خط بزند و با هزار دلخوری علیه سرمربی تیم ملی موضع بگیرند.

اتفاقی که در زمان اسکوچیچ رخ داد، او کریم انصاری فرد را به تیم ملی دعوت نکرد چون معقتد بود سن او بالا رفته و نمی تواند در تیم ملی کار کند، در مورد حاج صفی هم همین نظریه وجود داشت اما سرنوشت اسکوچیچ با این بازیکنان همانی شد که همه با چشم دیدند. حالا باید از این نفرات سوال کرد، آقایان! لواندوفسکی،هازادر، نویر و بیل خداحافظی کردند شما همچنان می خواهید بمانید؟!

منبع: خبرگزاری آنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هادی IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    2 1
    واقعا ....چرا نمیرن گم بشن پیرمردهای پررو
  • سید IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    2 0
    برکناری اسکوچیچ در آستانه جام جهانی و انتصاب کی روش اشتباه مرگباری بود که نتایج آن خبط پیش از رقابت های جام جهانی قطر قابل پیش بینی بود و همان هم شد!!!
  • ایرانی IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    2 0
    درود به سنگ پای قزوین ......
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    2 0
    چی از جون تیم ملی میخواند اینا..فسیل های بیخاصیت...تیم ملی شده ارثیه شون.اینهمه جوون باکیفیت چرا باید بیرون بمونند
  • صابر IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    0 0
    هه هه هه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس