کد خبر 1443962
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
بحران اعتصاب کامیون‌داران در کره جنوبی؛ سئول فرمان بازگشت به کار داد

با تداوم اعتصاب کامیون‌داران در کره جنوبی، مقام‌های سئول درباره پیامدهای اعتراضات برای اقتصاد این کشور هشدار دادند و بر لزوم اجرای فرمان بازگشت به کار کامیون‌داران تأکید کردند.

به گزارش مشرق، در پی تداوم اعتصاب‌های کامیون‌داران در کره جنوبی، «چو کیونگ-هو» وزیر دارایی این کشور پنجشنبه (هشتم دسامبر) در یک کنفرانس خبری تأکید کرد که اجرای فرمان «آغاز به کار» کامیون‌داران فولاد و سوخت اجتناب‌ناپذیر است زیرا تداوم اعتصاب آن‌ها آسیب‌های جدی به صنایع صادرات همچون اتومبیل و کشتی‌سازی وارد می‌کند.

بنابر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دولت کره جنوبی امروز فرمان بازگشت به کار را برای هزاران راننده کامیون‌ این کشور صادر کرد که چند روز است برای موضوعات مربوط به کرایه حمل و نقل اعتصاب سراسری کرده‌اند. سئول می‌گوید که تداوم اعتصاب‌ها در این کشور می‌تواند خدشه عمیقی به اقتصاد وارد آورد.

بر اساس این گزارش، اعتصاب‌های کامیون‌داران در کره جنوبی آن طور که مقام‌های این کشور می‌گویند تاکنون به صنایع داخلی این کشور همچون ساخت و ساز لطمه وارد کرده و آن را تحت تأثیر قرار داده است.

طبق این گزارش، فرمان بازگشت به کار ابتدا در تاریخ ۲۹ نوامبر برای دو هزار و ۵۰۰ کامیون‌داران بخش سیمان صادر و پس از آن به شش هزار راننده حمل فولاد و چهار هزار و ۵۰۰ راننده کامیون حمل سوخت و مواد شیمیایی تعمیم داده شد.

به نوشته آسوشیتد پرس، نیروهای پلیس کره جنوبی همچنین آن دسته از اعضای اتحادیه‌های کامیون‌داران که همکاران خود را در خصوص بازگشت به کار تهدید یا در روند کار آن‌ها اخلال ایجاد کنند، بازداشت خواهد کرد. فرمان بازگشت به کار در حالی است که اعتصاب کامیون‌داران در کره جنوبی وارد سومین هفته خود می‌شود.

اعتصاب‌ها در کره جنوبی به نمایندگی از اتحادیه همبستگی کامیون‌داران در ۲۴ نوامبر آغاز شد و اعتصاب‌کنندگان از دولت خواستند تا سامانه حداقل نرخ حمل و نقل را که در پایان ۲۰۲۲ منقضی می‌شود، دائمی کند و آن را برای ایمنی و ثبات مالی در مواجهه با افزایش قیمت سوخت بسیار مهم اعلام کردند. آن‌ها همچنین خواستار افزایش مزایای خود شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس