ادامه اعتراضات کامیون‌داران کانادایی

یک نماینده کنگره آمریکا وعده داد قانونی را برای اعطای پناهندگی به کامیون داران معترض کانادایی و مخالفان واکسیناسیون مطرح کند.

به گزارش مشرق، یک نماینده کنگره آمریکا وعده داده است که قانونی را برای اعطای پناهندگی به کامیون داران کانادایی که به دلیل دست داشتن در اعتراضات اخیر «کاروان آزادی» علیه محدودیت‌های کووید-۱۹ با آزار و اذیت دولت خود مواجه هستند، ارائه کند.

ایوت هرل، نماینده جمهوری خواه کنگره نیومکزیکو، دیروز شنبه کمپین خود را برای پناه دادن به کانادایی‌های ناراضی معرفی کرد و «سرکوب شدید» اعتراضات صلح آمیز معترضان توسط جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا را با «رژیم‌های خودکامه» مقایسه کرد.

هرل با این استدلال که رفتار کانادا با معترضان «اقدام یک دموکراسی غربی نیست» گفت که آمریکا باید برای معترضانی که «در معرض خشونت قرار گرفته‌اند، اموالشان مصادره شده و حساب‌های بانکی‌شان توسط دولت مسدود شده‌اند، پناهندگی بدهد.»

او گفت: «من قانونی را معرفی می‌کنم که به طور موقت به معترضان کانادایی که توسط دولت خود تحت تعقیب قرار می‌گیرند، پناهندگی می‌دهد.»

چندین مقام منتخب کانادایی رفتار پلیس اتاوا با معترضان را پس از اینکه ترودو از اختیارات اضطراری برای تعطیل کردن تظاهرات استفاده کرد، محکوم کردند.

کامیون داران کانادایی به دلیل سیاست‌های جاستین ترودو در مهار همه گیری کرونا و اعمال واکسیناسیون اجباری دست به اعتراض زده اند. برخی گذرگاه‌های اصلی میان کانادا و آمریکا به طور کامل توسط کامیون داران مسدود شده؛ مقامات دو کشور آمریکا و کانادا به شدت نگران خسارت‌های اقتصادی جبران ناپذیر این اعتصاب‌ها هستند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در هفته‌های اخیر از ترودو خواسته از سرکوب معترضان برای پایان دادن به این اعتصاب‌ها استفاده کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس