پس از بررسي آثار نفرات اول تا سوم مسابقه‌ طراحي آرم مرکز بررسي جرايم سازمان يافته سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، آرم برتر و مورد تأييد مرکز انتخاب شد.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق به نقل از گرداب، مسئول روابط عمومي مرکز بررسي جرايم سازمان يافته گفت: «اين آرم پس از برگزاري مسابقه طراحي آرم مرکز بررسي جرايم سازمان يافته سايبري که طي آن 100 اثر از 70 طراح از سراسر کشور دريافت شد، سه اثر از ديد کارشناسان و مسئولان به عنوان برترين طرح‌ها شناخته شدند که پس از تشکيل جلسات کارشناسي با حضور مسئولين مرکز آرم برتر برگزيده شد.»
وي افزود: «هداياي برگزيدگان اين مسابقه طي مراسمي با حضور مسئولين مرکز اهداء خواهد شد.»
مسئول روابط عمومي مرکز بررسي جرايم سازمان يافته در پايان از تأخير چندباره در اعلام اسامي برندگان اين مسابقه به علت حجم کار و فزوني مأموريت‌هاي اين مرکز از محضر کاربران پوزش طلبيد.

نگاهي به آرم برگزيده مرکز بررسي جرايم سازمان يافته سايبري

ويژگي اصلي در طراحي اين آرم، در نظر داشتن زمينه فعاليت مرکز بررسي جرايم سازمان يافته سايبري است، که با توجه به تعريف ماموريت مرکز در فضاي مجازي سعي شده است نمادهاي مورد استفاده در آرم نمايانگر اين موضوع باشد. در طراحي اين آرم سادگي و پرهيز از پيچيدگي و نيز ابلاغ پيام مورد نظر به بهترين وجه ممکن مد نظر بوده است.

اجزاء به کار گرفته شده در آرم مرکز به شرح زير است:
1. کره زمين: از نماد کره زمين در آرم سپاه اقتباس شده است. با توجه به فعاليت مرکز در فضاي سايبري، تلفيق نماد کره با حرف"e" نمايانگر جهان مجازي و فضاي سايبري مي‌باشد. "e" آرم موتور جستجوي اکسپلورر است. نشان اکسپلورر به عنوان نماد اينترنت و فضاي مجازي شناخته مي‌شود.
2. کمربند حفاظتي: از آرم اکسپلورر که به صورت کمربندي يا هاله‌اي به دور کره زمين پيچيده، به عنوان نماد کنترل و تحت نظر بودن استفاده شده و برآمده از نماد اسلحه در آرم سپاه است. اين کمربند در ترکيب با نماد فضاي مجازي، مفهوم محافظت و اشراف بر آن را ارائه مي‌کند.
3. اعداد باينري در طرح نيز با توجه به دنياي مجازي و فضاي سايبري طراحي شده که بيانگر عدد 110 از يک سو و 121 از سوي ديگر در سيستم باينري است.
4. در طرح رنگي اين آرم، کمربند دوراني و فضاي بين آن، نشانگر سه رنگ پرچم ايران است که احاطه مرکز بررسي جرايم سازمان يافته سايبري بر فضاي مجازي را مي‌رساند.

اسامي برندگان مسابقه طراحي آرم نيز بدين شرح است:
نفر اول؛ آقاي محمد حسيني‌زواره‌اي، برنده 3 سکه تمام بهار آزادي
نفر دوم؛ آقاي ياسر حکيمي‌نسب، برنده 2 سکه تمام بهار آزادي
نفر سوم؛ آقاي امين برنج‌کار، برنده 1 سکه تمام بهار آزادي

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس