رئیسی

 دانشگاه تهران در هفتادمین سالگرد شهادت سه دانشجوی آزادیخواه این دانشگاه میزبان رئیس جمهور و جمعی از دانشجویان و دانشگاهیان بود که همچون سال گذشته با حضور پرشور دانشجویان همراه بود.

به گزارش مشرق، آیین گرامیداشت هفتادمین سالگرد روز دانشجو صبح امروز - چهارشنبه پیش با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در تالار فردوسی دانشگاه تهران آغاز شد. در این برنامه که به میزبانی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی برگزار می‌شود، دانشجویان دانشگاه‌های مختلف حضور دارند.

رئیس‌جمهور که به دعوت تشکل‌های مختلف دانشجویی در دانشگاه تهران حضور یافته، پیش از حضور در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه تهران، با حضور بر مزار شهدای گمنام و قرائت فاتحه، نسبت به مقام این شهیدان والامقام ادای احترام کرد.

رئیس دانشگاه تهران: دانشجویان هوشمندانه توطئه دشمن در ارائه تصویر کاریکاتوری از دانشگاه‌ها را خنثی کردند

دکتر مقیمی در این مراسم اظهار داشت: دشمنان ملت ایران در حوادث اخیر تلاش کردند با کمک معدودی فریب‌خورده با ایجاد بحران تصنعی در دانشگاه‌ها تصویری کاریکاتوری و غیرواقعی از دانشگاه‌ها ارائه دهند. دانشجویان اما هوشمندانه‌ مقابل این توطئه ایستادند و نشان دادند طمع دشمن به دانشگاه‌های ما به ویژه دانشگاه‌های شاخص که نماد آموزش عالی هستند، راه به جایی نخواهد برد.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به ایجاد خانه گفتگو در این دانشگاه، آن را اقدامی در جهت بسط گفتگو در دانشگاه‌ و جامعه دانست که می‌تواند از آن در شرایط ملتهب، برای تبدیل تهدید به‌ فرصت بهره جست.

مقیمی‌ با اشاره به بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری درباره بازسازی انقلابی ساختارهای فرهنگی کشور، تاکید کرد که دانشگاه‌ها نقش اول را در این زمینه ایفا خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: به رهبر عزیزمان تعهد می‌دهیم‌ دانشگاه‌ها بر اساس نقش تمدن‌سازی که دارند، انتظارات ایشان در این حوزه را تحقق خواهند بخشید.

دانشجویان خودشان را در ساختن آینده کشور سهیم بدانند

دبیر انجمن‌های علمی دانشجویی در مراسم آیین گرامیداشت روز دانشجو گفت: مسئله ای که می‌تواند جلوگیری کند از خروج نخبگان از کشور این است که دانشجویان خودشان را در ساختن آینده کشور سهیم بدانند.

وی تاکید کرد: انجمن‌های علمی دانشجویی باید ظرفیت‌شان در راستای پیشرفت علمی و فناوری کشور بکارگرفته شود و حمایت شوند. باید از بحث مقاله‌محوری عبور کرد چون منجر به حل مشکلات کشور نمی‌شود. رویکرد عبور از مقاله‌محوری نباید نمایشی باشد و باید حمایت‌ها هم‌عرض بحث مقاله باشد.

این فعال دانشجویی خاطر نشان کرد: درباره اتفاقات اخیر در کشور این آمادگی از سوی انجمن‌های علمی-دانشجویی برای بررسی این وقایع به صورت کاملا علمی وجود دارد.

واکنش تحسین برانگیز رئیسی در برابر مطالبه‌گری‌ یک بانوی دانشجو

در جریان حضور آیت‌الله رئیسی در مراسم روز دانشجو در دانشگاه تهران، یک خانم دانشجو بدون گرفتن وقت قبلی و در لابه‌لای صحبت‌های دانشجویان از جای خود برخاست و برای بیان نظرات و مطالباتش به ایراد سخن پرداخت.

او که اعلام کرد فارغ از نگاه‌های سیاسی مسائل و مشکلات دانشگاه و مطالبات دانشجویان را در نامه‌ای برای رئیس جمهور مکتوب کرده، از موانع رسیدن نامه‌اش به دست‌ رئیس‌جمهور گلایه کرد.

او با بیان این‌که برای نوشتن نامه‌اش ساعت‌ها وقت گذاشته اما امروز به او گفته شده به‌دلیل حضور رئیس جمهور در مجلس فرصت اندکی برای حضور در این برنامه در نظر گرفته شده، گفت ای کاش آیت‌الله رئیسی یک روز کامل برای دانشجویان اختصاص می‌داد و پای حرف‌ها و مطالبات‌شان می‌نشست.

مسئولان برگزاری مراسم با شنیدن حرف‌های این دانشجو هماهنگ کردند تا نامه‌اش را به رئیس دفتر رئیس جمهور بدهد اما رئیس‌جمهور به احترام این بانوی دانشجو برخاست و به سوی او رفت و با گرفتن نامه‌ و تشکر از مساعی این دانشجو برای طرح مشکلات و مطالبات دانشجویان، قول داد نامه او را پیگیری کند. این اقدام رئیس جمهور مورد استقبال و تشویق مکرر دانشجویان قرار گرفت.

ما در ایران می مانیم و ایران را می‌سازیم

زهرا کمالی نماینده کانون‌های فرهنگی از دانشگاه تهران نیز در سخنانی گفت: ما در ایران می مانیم و ایران را می‌سازیم؛ما پای کار شما هستیم برای ساختن آینده‌ای بهتر. ما شاید در ظاهرمان تفاوت داشته باشیم ولی یک اشتراک داریم و آن اشتراک ایران است که میخواهیم برای آن تلاش کنیم.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه ما در ایران می‌مانیم و آن را می‌سازیم، این امید را شما می‌توانید پررنگ کنید، اظهار داشت: جای خوشحالی بود که در اول دولت شما برای مردمی‌سازی دولت اقدامات خوبی انجام شد؛ اما جای ما ۸ هزار کانون در این فرآیند خالی است.

کمالی تاکید کرد: ما را باور کنید؛ اگر فرهنگ این کشور را بسازیم بسیاری از مسائل حل خواهد شد. اگر خیلی‌ها ماراحتند و ناسزا می‌گویند به این خاطر است که فرهنگ گفتگو را به ما یاد نداده‌اند.آقای رئیس جمهور ما پای کار شما برای ساخت آینده بهتر برای کشور عزیزمان ایران هستیم.

ساز و کاری برای اعتراض اقشار مختلف فراهم کنید

نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی نیز در این نشست گفت: آشوب‌های سه ماه گذشته حاصل فعالیت‌های دشمن است، البته این آشوب‌ها در بستر مسائل رقم خورده طی سال‌های گذشته به وجود آمده است.

وی ادامه داد:وقتی دنبال رای بودید از فالوور اینستاگرام می‌گفتید، اما حالا شیر اینترنت را بسته‌اید؛ مشکلات با کارهای نمایشی مثل معاونت مردمی‌سازی حل نمی‌شود.

وی با طرح این پرسش راه اعتراض به عملکرد شما و دولت چیست؟ ادامه داد: صف اعتراض را به ما نشان دهید و ساز و کاری برای اعتراض اقشار مختلف فراهم کنید.


دولت صدای معترضین را که صف خود را از اغتشاشگران جدا کرده‌اند، بشنود

محمد هادی نصر، نماینده بسیج دانشجویی کشور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست، اظهار داشت: دولت صدای معترضین را که صف خود را از اغتشاشگران جدا کرده‌اند، بشنود.

وی با تاکید بر اینکه دشمن میخواهد انتقام همه چهل سال ناکامی خود را با ایرانستان کردن این خاک بگیرد، تصریح کرد: با صدای بزرگ اعلام می‌کنیم که استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی خط قرمز ماست و جلوی هرکس که بخواهد میراث شهدا را خدشه‌ای به آن وارد کند در مقابلش می‌ایستیم.

وی ادامه داد: موقع آن است که دولت دردها و گرفتاری مردم را مسئله اصلی خود بداند و صدای معترضانی که صف خود را از اغتشاشگران جدا کرده‌اند را بشنود.

این فعال دانشجویی با تاکید بر اینکه در زمینه‌هایی شاهد رشد و پیشرفت بوده‌ایم، اما در زمینه‌هایی در بر پاشنه قبلی می‌چرخد، خطاب به رئیس جمهور گفت: با سیاست‌های اقتصادی نئولیبرالی هنوز تعیین تکلیف نکرده‌اید.

نصر این انتقاد را مطرح کرد که سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی سیاست‌هایی را دنبال می‌کنند که مستضعفین را تضعیف می‌کند. چرا جراحان اقتصاد همیشه تیغ خود را بر تن ضعیف مستضعفان می‌کشند؟

وی از رئیس جمهور خواست که صحبت از افزایش قیمت حامل‌های انرژی را یکبار کنار بگذارید و از جراحی اصلی را از بانک‌ها شروع کنید؛ شما معروف به سید محرومان بودید، در سیاست‌گذاری‌هایتان طرف کوخ نشینان باشید.

عدم پایبندی برخی مدیران دولت به گفتمان دولت یکی از مشکلات این دولت است

نماینده تشکل دانشجویی دفتر تحکیم وحدت نیز در این نشست دانشجویی گفت: کسانی که هم صدا با رسانه‌های سعودی جاده صاف کن فرزند شاه شده‌اند، خائن خون شهید قندچی، شهید بزرگ نیا و شریعت رضوی‌اند؛ امروز به برکت خون آن شهیدان یک زن در برابر رئیس‌جمهور ایستاده است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم امید را در دل مردم زنده کرد، خطاب به رئیس جمهور گفت: شما کشور را معطل امضا کری نکردید و آب خوردن مردم را به برجام گره نزدید.در دولت شما ایران چهارراه دنیا و محل حضور سران کشورهای مختلف شده است.

نماینده دفتر تحکیم وحدت خاطر نشان کرد: عدم پایبندی برخی مدیران دولت به گفتمان دولت یکی از مشکلات این دولت است، مثلا از ابتدا مشخص بود که ساخت چهار میلیون مسکن با وزیری که مریض احوال باشد شدنی نیست؛ اکنون سوال است که آقای رییسی چگونه می‌خواهد به وعده خود عمل کند.

این فعال دانشجویی افزود: به عنوان یک دختر ایرانی به نفس کشیدن در اتمسفر جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کنم.

وی خاطر نشان کرد: مسائل زنان و خانواده با کارهای جزیره‌ای حل نخواهد شد، مسائل زنان سال‌هاست دستمایه بازی سیاسی گروه‌های مختلف شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    18 3
    اللهم عجل لولیک الفرج
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      13 1
      ای ول به رئیسی عزیز
  • پری مجرد 43 ساله IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    16 4
    لعنت خداوند بر شیخ بنفش انگلیسی و درود خدا بر ابراهیم بت شکن
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    9 10
    کاش 8سال پیش مردم به حرف دلسوزان واقعی مردم گوش می سپردند وهمان موقع اقای رییسی رو انتخاب می کردن این همه خسارت به کشور ومال مردم در بورس زده نمیشد ولی دروغهای روحانی وسربازان بیسوادش مردم رو دچار اشتباه کرد وبه سلطان بی تدبیری وبی کفایتی رای دادند
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    7 3
    ممنون از حضور جناب رئیسی.
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    8 3
    اومدن رئیس جمهور بخش زیادی از التهابات رو کم میکنه
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    8 4
    مردم با بیداری و بصیرت و با ولایت مداری پیروز همه میادین خواهند بود
  • آواره وطن IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    6 8
    چه دردی حل شد فقط وعده
    • ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      1 2
      سوزش درد شما با این چیزا حل نمیشه
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      1 1
      درد نفهمی درد بزرگی است..اللهم اشف کل مریض
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    3 1
    خدا خودش یاور مردم ایران در گذر از این فتنه هست و خواهد بود
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    3 1
    خدا خودش یاور مردم ایران در گذر از این فتنه هست و خواهد بود
  • وطن پرست DE ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    7 3
    فعلا که همه می تونن راحت اعتراض کنند غیر از مذهبی ها. این همه خاتمی و دوستاش بالا و پایین مملکت رو زیر سوال بردن هیچ اتفاقی نیوفتاد ولی تا حسن عباسی یک چیزی گفت سریع احضارش کردید
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    3 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    0 1
    مشکل کشور تورم است گرانی است اختلاس است رانت خواری است
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    3 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس