بازار

با وجود فراخوان ضدانقلاب برای تعطیلی و اعتصاب سه روزه، اصناف امروز هم مثل دیروز، هیچگونه اعتنایی به این فراخوان‌های بی‌پایه و اساس نداشتند و واحدهای صنفی مثل هر روز به کسب و کار عادی مشغول بودند.

به گزارش مشرق، در ادامه فراخوان‌های تکراری و بی‌اثر معاندان نظام جمهوری اسلامی ایران، اخیرا فراخوانی سه روزه برای اعتصاب و تعطیلی اصناف برای روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذر از سوی دشمن صادر شد با این خیال خام که ‌صنوف مختلف فعالیت صنفی خود را متوقف کنند.

بررسی خبرنگار ما از بازار تهران در روز ۱۴ آذر حاکی از آن بود که بازاریان هیچ توجهی به این فراخوان‌های ضدانقلاب ندارند و به کسب و کار خود مشغولند.

امروز ۱۵ آذر نیز بر اساس مشاهدات خبرنگار از بازار تهران و گفت‌وگو با اصناف در نقاط مختلف پایتخت، بازاریان‌ بی‌توجه‌ به این فراخوان‌ها، ‌به فعالیت رومره خود مشغول بودند و امروز هم برای بار دیگر، فراخوان ضدانقلاب طبق معمول با شکست مواجه شد.

* فراخوان‌های بی‌پایه و اساس طرفدار ندارد/ مشکلات اصناف از روش‌های قانونی به مسؤولان اطلاع‌رسانی شود

در اینباره ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان می‌گوید:‌ صنف پوشاک همیشه فعال دارد و هیچگاه حاضر به تعطیلی نیست البته اغلب فعالان صنف پوشاک نظیر دیگر اصناف، ولایتمدارند، همگی‌ پای نظام و حکومت ایستاده‌اند و به هیچ عنوان حاضر به عمل به فراخوان‌های بی‌پایه و بی‌اساس دشمن، مانند فراخوان تعطیلی سه روزه نیستند.

شیرازی با تأکید بر اینکه فراخوان‌های تعطیلی اصناف، بی‌ریشه و بی‌اساس است، اظهار داشت: اصناف اگر مشکلی داشته باشند برای بیان آن نیاز به تعطیلی ندارند، بلکه مشکلات خود را از مسیر قانونی و درست با مسؤولان در میان می‌گذارند تا حل شود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و و فروشندگان پوشاک گفت: ‌فعالیت در این صنف به‌گونه‌ای است که اگر به فعالان صنف اجازه داده شود حاضرند تا ۱۲ شب کار کنند و واحدهای صنفی آنها باز باشد، ‌پوشاک تابع دو مؤلفه فصل و مد است، بنابراین فعالان این صنف باید تولیدات و موجودی البسه خود را در فصل مناسب و تا زمانی که مدل آن از رده خارج نشده است، عرضه کنند بنابراین به هیچ عنوان فرصت تعطیلی ندارند.

وی با اشاره به آسیب‌های اقتصادی واردشده به این صنف در دوران کرونا بیان داشت:‌ با شرایطی که فعالان صنف پوشاک پشت سر گذاشته‌اند و در آن دوران کرونا دچار ضرر و زیان مالی شدند، دیگر فرصت این قبیل آسیب‌ها را ندارند و قطعا حاضر نیستند که با فراخوان‌های ضدانقلاب متضرر شوند.

* بی‌توجهی صنف پارچه‌فروشان به فراخوان تعطیلی

در ادامه به سراغ محمد ولدخانی، رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه‌فروشان پارچه رفتیم، وی هم از آرام بودن بازار می‌گوید و اذعان دارد امروز و دیروز ‌فعالیت صنف بنکداران و طاقه‌فروشان پارچه مانند روزهای دیگر در جریان بوده و هیچ مشکلی نبوده است.

به گفته ولدخوانی با توجه به مشاهداتی که از بازار داشته‌ایم سایر صنوف در بازار بزرگ بی‌توجه به فراخوان اعتصاب و تعطیلی در حال فعالیت روزانه خود هستند.

* اصناف هیچگونه تمایلی به بسته شدن واحدهای صنفی ندارند

همچنین حمیدرضا رستگار، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد نیز می‌گوید: فعالان صنف‌ آهن و فولاد و البته سایر صنوف هیچگونه تمایلی به بسته شدن واحدهای صنفی و ناامن شدن فضای کسب و کار ندارند.

به گفته رستگار، طی روزهای گذشته و امروز بازار آهن و فولاد کاملا فعال بوده است و بازاریان نسبت به فراخوان مذکور کاملا بی‌اعتنا بودند.

وی می‌گوید: افرادی که این فراخوان‌ها را از دور هدایت می‌کنند هیچ درک‌ درستی از شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه ندارند، فعالان صنفی تمایل به همراهی با اغتشاشگران ندارند.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد بیان داشت:‌ امروز صنف خرده‌فروشان آهن در نقاط مختلف تهران از جمله جنوب تهران (آزادگان)، غرب تهران (شادآباد) و همچنین در شرق تهران فعالیت داشتند و در نقاط مختلف از جمله ۱۵ خرداد و سایر مراکز تجاری که دفاتر آنها قرار دارد هم دیروز و امروز کاملاً فعال بوده‌اند.

بنابراین گزارش مشاهدات خبرنگار ما حاکی از آن است اصناف امروز بدون هیچ مشکل و محدودیتی، در نقاط مختلف تهران از جمله بازار بزرگ، سبزه‌ میدان، بازار طلافروشان و غیره فعالیت عادی‌ خود را داشتند و به کسب و کار روزمره مشغول بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس