کد خبر 1443348
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳
آماده‌باش و هشدار مدیریت بحران تهران برای سرما و بارندگی

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از تداوم آماده باش ستاد مدیریت بحران این استان برای مداخلات جوی و سرما خبر داد.

به گزارش مشرق، حامد یزدی مهر دراین‌باره گفت: با توجه به صدور هشدار زرد طی روز شنبه ۱۲ آذرماه مبنی بر بارش برف و بروز یخبندان در نقاط مختلف استان تهران، اداره کل مدیریت بحران استان تهران برای تمام ستادهای مدیریت بحران در شهرستان‌های تهران آماده‌باش صادر کرد و بر این اساس تمام دستگاه‌های امدادی، خدمانی و ... به حالت آماده‌باش درآمدند.

وی با اشاره به بارش برف از روز یکشنبه ۱۳ آذرماه گفت:‌درپی بارش برف تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان، راهداری، پلیس راه، پلیس راهور، هلال احمر و شهرداری‌ها در آماده باش کامل و در حال خدمت رسانی هستند. همچنین اطلاعیه‌ها و هشدارهای مختلف توسط ستادهای مدیریت بحران در مناطق تحت تأثیر بارش برف ارائه شده است.

مدیرکل بحران استان تهران با بیان اینکه توصیه‌های لازم نیز به مردم و دستگاه‌های مربوطه ارائه شده است، گفت:‌ همچنین با توجه به موج سرما و احتمال یخبندان در برخی از مناطق استان، هشدارهایی در این خصوص نیز صادر شده و دستگاه‌های مربوطه از امادگی کافی برای مواجهه با مخاطرات و پیشگیری از حوادث احتمالی برخوردارند.

یزدی‌مهر افزود: بنا بر ضرورت ایجاد و ارتقا آمادگی فرمانداری‌ها و شهرداری‌های استان تاکید شد که آماده باش کامل برای رویارویی با هرگونه حوادث فصلی و تمهیدات پیشگیرانه تداوم داشته باشد. آماده به کار بودن ماشین آلات و تجهیزات ویژه بارش‌ها، بازبینی انبارهای دپوی شن و نمک و ... از جمله مواردی است که باید مورد توجه باشد.

وی با اشاره به احتمال طغیان رودخانه درپی وقوع بارش‌ها نیز اظهارکرد:‌در این خصوص نیز تاکیدات لازم ارائه شده و تمهیدات لازم اتخاذ شده است. البته لازم است که مردم هم یکسری موارد را رعایت کنند که پرهیز از تردد غیرضروری به خصوص در هنگام یخبندان و در گردنه‌ها و محورهای برف‌گیر از جمله این موارد است. عدم اسکان و تردد در حاشیه بستر رودخانه‌ها و پرهیز از صعود به ارتفاعات نیز از جمله موارد ضروری است که رعایت آن توصیه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس