کد خبر 1443114
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۰
خوراکی

برای اینکه کراتین مورد نیاز بدن ما تامین شود باید برخی خوراکی ها را در رژیم غذایی خود قراربدهیم.

به گزارش مشرق، یکی از راه های تامین کراتین مورد نیاز بدن توجه به تغذیه است. برخی خوراکی ها حاوی این پروتئین هستند و به ما در این زمینه بسیار کمک می کنند.

کراتین چیست

کراتین نوعی پروتئین ساختاری است که در مو، پوست و ناخن های شما یافت می‌شود.این ماده برای حفظ ساختار پوست، حمایت از بهبود زخم و حفظ سلامت و استحکام موها و ناخن‌های شما مهم است. مکمل های کراتین به جلوگیری از ریزش مو، افزایش رشد ناخن و بهبود بافت پوست کمک می‌کنند اما غذاهای سالم زیادی وجود دارند که به طور طبیعی از سنتز کراتین بدن شما حمایت می کنند.

تخم مرغ دارای کراتین است

خوردن تخم‌مرغ راهی عالی برای افزایش تولید کراتین طبیعی است.در واقع، تخم مرغ منبع عالی بیوتین است، یک ماده مغذی ضروری که در سنتز کراتین نقش دارد. یک تخم مرغ پخته شده ۱۰ میکروگرم از این ماده مغذی یا ۳۳ درصد از نیاز روزانه شما را تامین می‌کند.

برای تامین کراتین پیاز بخورید

پیاز نه تنها برای طعم دادن به غذاهای مورد علاقه شما عالی است بلکه تولید کراتین را هم افزایش می‌دهد.این سبزی سرشار از N-استیل سیستئین است، یک آنتی اکسیدان گیاهی که بدن شما آن را به اسید آمینه ای به نام L-cysteine - یکی از اجزای کراتین تبدیل می‌کند.

ماهی سالمون؛ منبع کراتین

ماهی سالمون سرشار از پروتئین است و تقریباً ۱۷ گرم در هر وعده (۸۵ گرم) پروتئین دارد.همچنین این ماهی منبع عالی بیوتین است، یکی دیگر از مواد مغذی کلیدی که از تولید کراتین پشتیبانی می‌کند.

تولید کراتین با تخمه آفتاب گردان

تخمه های آفتاب گردان خوش طعم و سیر کننده هستند.آن‌ها همچنین منبع عالی بیوتین و پروتئین برای حمایت از تولید کراتین هستند. فقط یک چهارم فنجان (۳۵ گرم) ۷ گرم پروتئین و ۲٫۶ میکروگرم بیوتین دارد.علاوه بر این، این دانه‌ها سرشار از انواع ریزمغذی‌های دیگر، از جمله ویتامین E، مس، سلنیوم و اسید پانتوتنیک است.

از سیر غافل نشوید

سیر مانند پیاز، دارای مقدار زیادی N-استیل سیستئین است که بدن شما آن را به L-cysteine تبدیل می کند.( یک آمینو اسید موجود در کراتین)

برخی مطالعات نشان می‌دهد سیر ممکن است به سلامت پوست کمک کند. به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد که عصاره سیر سلول های کراتینوسیت را که مسئول تولید کراتین هستند، از آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند.

افزایش کراتین با جگر

جگر یکی از بهترین منابع بیوتین است و اگر به دنبال افزایش تولید کراتین به طور طبیعی هستید،جگر یک انتخاب عالی است.در واقع، فقط ۳ اونس (۸۵ گرم) جگر پخته شده حاوی ۳۱ میکروگرم بیوتین است.به علاوه، همان مقدار جگر گاو، ۲۴٫۵ گرم پروتئین و ۷۹۶۰ میکروگرم ویتامین A دارد.

منبع:سیب

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس