کد خبر 1443118
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۰
چرا سکته قلبی در زمستان بیشتر می‌شود؟

هوا که سرد می شود، میزان سکته قلبی هم افزایش می یابد.

به گزارش مشرق، پزشکان قلب و عروق، علت افزایش سکته قلبی در روزهای سرد سال را ناشی از فعل و انفعالات بدنی بیماران قلبی می‌دانند.

افزایش فشارخون و افزایش سطح فیبرینوژن خون که تشکیل لخته در عروق کرونر را تسهیل می‌کند به عنوان مکانیسم‌های دخیل در افزایش حملات قلبی در روزهای سرد سال، مطرح شده است. زیرا هوای سرد، رگ‌های قلبی را تنگ و منقبض کرده، جریان فشار خون به اعضای بدن کاهش می‌یابد و در نتیجه خطر سکته قلبی بالا می‌رود اما علت این اتفاق فقط مربوط به رگ‌های قلبی نیست بلکه هوای سرد می‌تواند باعث گرفتگی رگ‌های خونی شود، آنها را تنگ کند و باعث می‌شود که بدن تلاش کند تا بتواند دمای مرکزی را متناسب نگه دارد و همین امر فشار به رگ‌های خونی را افزایش می‌دهد و باعث گرفتگی و تنگی آنها نیز خواهد شد.

دلیل دیگری که سکته قلبی در فصل زمستان رایج‌تر است، این است که عفونت‌های تنفسی فوقانی افزایش پیدا می‌کند، التهابات بدن بالا می‌رود و رگ‌ها دیگر تعادل و استقامت قبلی را ندارند و وضعیت بدتر می‌گردد و همین امر عاملی برای افزایش حمله و سکته قلبی خواهد شد.

منبع:بهداشت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    2 0
    بله، عوارض واکسن های کرونای دست ساز رو نوش جان کنید. بکشید، ماله بکشید
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    1 0
    اصلا هم این دلیلش نیست دلیل اصلی سکته در شب مخصوصا ایام سرد تغییر فرهنگ لباس پوشیدن است که صهیونسیت ها برای ما ترویج کردند دلیلش این است که اکثر افراد با شلوارک می خوابند و خونی که در پاها می آید باعث می شه بدن بسیار سرد بشه و شخص سکته بزنه قدیمها کرسی که بود این نوع مرگ و میرها بین مردم نبود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس