این روزها تاثیر و قدرت دنیای دیجیتال برکسی پوشیده نیست. هر برندی برای موفقیت و کسب بیشترین بازدهی نیاز دارد که پرچم های خود را در عرصه های دیجیتال نیز بکوبد. حالا زندگی همه ما به دونیم مجازی و حقیقی تبدیل شده است و اگر نخواهیم وقت یا مسافت زیادی طی کنیم به دنبال ردپایی از موارد مورد نیاز خود در دنیای دیجیتال نیز می گردیم. خبر خوب این که این دنیا برای همه جا دارد. و خبر بد این که خیلی ها قبل از ما آن جا بوده اند.

چطور در بازاریابی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ بدرخشیم؟

4 گام برای موفقیت در دیجیتال مارکتینگ:

1.هویت برند خود را به خوبی تعیین کنید

فرقی نمی کند که قرار است یک برند پوشاک را بازاریابی کنید یا این که پرسونال برندینگ یک آشپز حرفه ای را به عهده بگیرید. خشت اول تمام فعالیت های شما شناخت درست برند، ارزش ها و اصول آن را به خوبی تعیین کنید.

بازار امروز به خصوص در عرصه دیجیتال آن قدر پررقابت هست که جز تعداد استثنائات به خاطر محدودیت انتخاب، هر چیزی که هستید مخاطب داشته باشد. شما در ابتدا باید بدانید چه چیزی شما را از رقبایتان متمایز خواهد کرد و برند شما چطور برای مخاطبان از دیگران مشخص می شود. به طور مثال یک برند لوازم آرایشی بدون تست حیوانی و با مواد اولیه ارگانیک حرف های زیادی در مراحل بعدی عرضه و بازاریابی و اتبلیغات برای زدن خواهد داشت.

2.مخاطب را بشناسید

پس از این که ارزیابی های مربوط به برند را انجام دادید حالا باید بفهمید افرادی که قرار است به مشتریان شما تبدیل شوند چه مشترکاتی دارند. یعنی رنج سنی آن ها چند سال است. بیشتر از کدام مناطق جغرافیایی خواهند بود. چه جنسیتی دارند. سطح تحصیلات و میزان دسترسی شان به تکنولوژی و اطلاعات تا چه حدودی است.

آژانس دیجیتال مارکتینگ وبتیک در این باره نوشته است: « فعالیت دیجیتال مارکتینگ موجب شناخت کاربران و عادت هایشان می گردد، چرا که معیارهای زیادی درباره بازدیدکنندگان سایت وجود دارد. شما بدین واسطه می توانید به منطقه جغرافیایی، علایق و دستگاه مورد استفاد کاربر پی ببرید. هم چنین می توانید بفهمید که کاربر از طریق جستجوی چه کلمات کلیدی به وب سایت شما وارد شده است.»

3. رصد رقبا، قلق گیری دوم پیش از تیر اندازی!

همانطور که یک تیر انداز حرفه ای با تمام مهارت خود، پیش از هدف گیری تمام موارد را می سنجد و یکی دوتیر اول را برای تعیین خطای اسلحه و موارد متغییر درنظر می گیرد، یک مارکتر حرفه ای هم همین کار را می کند.

یکی از مشتریان سابق آژانس دیجیتال مارکتینگ وبتیک که با برون سپاری پروژه سئو سایت به این تیم توانسته است سایت خود را به صفحه اول گوگل برساند این طور توضیح می دهد:« پیش از این که اطلاعات کافی داشته باشم نمی دانستم که مطالب منتشر شده روی سایت را چطور با فعالیت رقبا بسنجم. درباره تمام کلمات کلیدی مهم جستجو کرده بودم و محتوا به طور منظم و به اندازه رقبا تولید می شد اما تغییری در نتایج به عمل نمی آمد. در این تجربه همکاری متوجه شدم راه بهترین شدن، شناخت بهتر ها و ارائه چیزی بهتر از آن که آن ها ارائه می دهند است. در پروژه ای که واگذار کردم با مراحل بررسی دقیق رقبا با ابزارهای حرفه ای آشنا شدم و فهمیدم که این اطلاعات و تشخیص روش استفاده از آن ها برای فعالیت برندم تا چه حد تاثیرگذار است. »

4. استراتژی خوب داشته باشید

شما باید بدانید که برای هریک از اهداف دیجیتال مارکتینگ خود به چه میزان بودجه، و چه نوع فعالیتی نیاز دارید. چه زمانی قرار است به طور مثال روی بازدید سایت تکیه کنید؟ کی باید تبلیغات بدهید تا اثر بخش تر باشد؟ چه وقت لازم است با سایرین همکاری کنید؟ روی کدام فعالیت و کدام روش بازاریابی متمرکز شوید و در چه پلتفرم هایی به چه موضوعاتی بپردازید.

اگر به تازگی وارد این دیجیتال مارکتینگ شده اید و هیچ تجربه ای ندارید و این مسائل برایتان پر از سوال هستند می توانید از یک تیم خبره و باتجربه کمک بگیرید. در صورتی که آشنایی اولیه را با بازاریابی دیجیتال دارید و فعالیت هایی هم در این زمینه داشته اید اما نتوانسته اید به موفقیت برسید می توانید از این تیم ها استراتژی و مشاوره دریافت کنید. یعنی نقشه و اطلاعات را بگیرید و مشغول صعود شوید.

با مراجعه به سایت و سایر بسترهای آژانس های معتبری مثل آژانس دیجیتال مارکتینگ وبتیک می توانید برای برون سپاری پروژه های بازاریابی، سئو و طراحی سایت اقساطی و ... می توانند به طور مستقیم خدمات دریافت کنید و یا استراتژی بگیرید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس