کد خبر 1440839
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰
خودرو نمایه

قیمت خودرو همچنان روند صعودی را در پیش گرفته است. کارشناسان و فعالان بازار خودرو معتقدند که هیچ عاملی برای کاهش قیمت در بازار وجود ندارد.

به گزارش مشرق، قیمت خودرو صفر داخلی روز ‌سه‌شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت‌های ثبت‌شده در سایت‌های آگهی خودرو پس از گذشت هفته‌ها از سقف‌شکنی دلار، حکایت‌گر بلاتکلیفی و سردرگمی بازار است. گرچه ثبات نسبی به بازار دلار بازگشته است. اما خودرو همچنان با نوسان قیمتی همراه است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد بازار درگیر یک بلاتکیلفی است. چراکه قیمت‌ها پس از چند روز ثبات، اکنون مجددا با افزایش قابل توجهی همراه شده است.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

برخلاف ماه‌های گذشته که قیمت پراید ثابت مانده بود، اما بالاخره سقف‌شکنی تاریخی دلار این ثبات را شکست و این خودرو را با نوسان قیمت همراه کرد. پراید پس از چند روز مقاومت امروز مجددا با افزایش قیمت همراه شد.

پراید ۱۱۱ دو میلیون تومان نسبت به روز گذشته افزایش قیمت داشت و اکنون در قیمت ۲۱۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد. اما پراید ۱۳۱ نسبت به روز گذشته دو میلیون تومان گران شد و اکنون به نرخ ۱۹۶ میلیون تومان عرضه می‌شود.

پژو ۲۰۷ اتومات هم که روزها با افزایش قیمت همراه شده بود، امروز نیز ۱۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشت و مجددا به قیمت ۶۶۰ میلیون تومان رسید.

خودرو دنا معمولی هم که روزها بود که با ثبات قیمت همراه شده بود، امروز پنج میلیون تومان گران و با قیمت ۴۴۰ میلیون تومان در بازار عرضه شد.

پژو پارس اتوماتیک که روزها در قیمت ۵۰۰ میلیون تومان ثابت مانده بود، امروز ۱۵ میلیون تومان گران شد و اکنون در قیمت ۵۱۵ میلیون تومان در بازار خودرو کشور به فروش رسید.

تارا اتوماتیک هم که در روزهای گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه شد، امروز پنج میلیون تومان افزایش قیمت داشت و به نرخ ۶۳۲ میلیون تومان رسید.

قیمت خودروهای پرطرفدار

اما فعالان بازار خودرو می‌گویند که برخی خودروها بیشتر خرید و فروش می‌شوند و پرطرفدار هستند. این خودروها با چه قیمتی در بازار معامله می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز هم مانند روزهای گذشته، در محدوده ۲۲۴ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر نسبت به روز گذشته ۹ میلیون تومان افزایش قیمت داشت و حالا ۳۴۱ میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو پنج در بازار کشور در نرخ ۳۹۵ میلیون تومان ثابت ماند.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو در رابطه با تاثیر عرضه خودرو در بورس کالا بر قیمت خودرو گفت: عرضه خودرو در بورس کالا تنها به دولت کمک می‌کند و کمکی به کاهش قیمت‌ها نمی‌کند.

این کارشناس توضیح داد: از طرفی دیگر، سودی که از عرضه خودرو در این محیط به‌دست می‌آید نه به جیب مصرف‌کنندگان می‌رود و نه خودروسازان که آن را در راستای پیشرفت خود استفاده کند.

او افزود: برای کاهش قیمت خودرو تنها باید دست واسطه‌ها را کوتاه کرد و عرضه خودرو در بورس کالا چنین کاری را انجام نمی‌دهد. در حال حاضر نیز هیچ عاملی برای کاهش قیمت خودرو وجود ندارد و به نظر می‌رسد بازار به همین روند افزایش قیمت خود ادامه دهد.

قیمت خودروهای پرطرفدار +جدول

منبع:تجارت‌نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    0 0
    مصرف کننده واقعی چطور صاحب خودرو شود که امروزه جزء نیاز های ضروری است ؟ آیا شعار دهندگان ایران قوی!نمی توانند از افزایش بی رویه قیمت خودرو جلوگیری کنند؟ آیامعترضین به این موضوع اغتشاشگرند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس