کد خبر 1440900
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۰
نیسان

نیسان سرنا ۲۰۲۳ جدیدترین محصول کمپانی نیسان برای بازار ژاپن است که قرار است به زودی در دو نسخه هیبرید و بنزینی عرضه شود.

به گزارش مشرق، نیسان سرنا مینی ون قدیمی نیسان است که از سال ۱۹۹۱ تابه‌حال، با طراحی ها و مشخصات مختلف به بازار عرضه شده است. اولین بار این خودرو در کلاس مینی ون به بازار آمد، اما رفته‌رفته و با معرفی نسل های جدید، ابعاد این خودرو بزرگ تر شد و حالا می توان آن را در رده ون ها قرار داد. اگرچه کلاس ون ها جذابیت سابق را ندارد، اما هنوز بازارهایی هستند که روی خوش به این کلاس نشان می دهند. این ششمین نسل از سرنا است و حالا با ترکیب ۸ صندلی این ون را در بازار خواهیم دید.

معرفی «نیسان سرنا ۲۰۲۳» ون ۸ نفره +عکس



طراحی نیسان سرنا ۲۰۲۳

در نیسان سرنا ۲۰۲۳ با یک طراحی باکسی یا جعبه ای طرف هستیم که باعث می شود فضای داخل کابین بزرگ تر شود. در نمای جلو، چراغ ها به صورت تلفیقی با جلوپنجره طراحی شده اند. این سبک طراحی حالا بسیار تِرند شده و همان سبکی است که برای نخستین بار در نسل جدید هیوندای توسان دیده بودیم. در جلو، عریض ترین شیشه را در این سگمنت داریم که باعث می شود دید بسیار خوبی را نسبت به بیرون این ون داشته باشیم. پنجره های کناری هم بزرگ طراحی شده اند و در ها به صورت اتوماتیک و برقی باز و بسته می شوند. همچنین چراغ ها در جلو و عقب به صورت استاندارد تمام ال ای دی هستند. نیسان سرنا ۲۰۲۳، بسته به تیپ، با ابعاد متفاوتی عرضه می شود. در تریم فول، طول، عرض، ارتقاع و فاصله محوری بیش تر است و وزن کلی خودرو هم بیش تر خواهد بود.

معرفی «نیسان سرنا ۲۰۲۳» ون ۸ نفره +عکس


کابین نیسان سرنا ۲۰۲۳

نسبت به نسل قبل، ۱۲۰ میلی متر افزایش فضای پا را برای راننده داریم و متریال قطعات داخلی در نسل جدید به خوبی ارتقا پیدا کرده اند. این خودرو به طور مشخص برای خانواده های پرجمعیت طراحی شده است و تمام المان های کابین در راستای راحتی بیش تر تمام سرنشینان طراحی شده اند. روکش به کاررفته برای صندلی ها جنس ضد آب دارند و تعداد زیادی خروجی USB را در کابین می بینیم. علاوه بر این، قابلیت اتصال وای فای را در این خودرو داریم و تمام ردیف ها دریچه های تهویه و تنظیمات مخصوص به خود را دارند.

معرفی «نیسان سرنا ۲۰۲۳» ون ۸ نفره +عکس


مشخصات فنی نیسان سرنا ۲۰۲۳

نسخه بنزینی از نیسان سرنا ۲۰۲۳ مجهز به پیشرانه ۲ لیتر تنفس طبیعی است که توان تولید نهایت قدرت ۱۵۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۰۰ نیوتن متر را دارد. انتقال قدرت از طریق جعبه دنده CVT انجام می شود و در این نسخه می توان گزینه تمام چرخ محرک را به صورت آپشن سفارش داد. نسخه دیگر از سرنا به پیشرانه هیبرید مجهز می شود که ترکیبی از موتور ۱.۴ لیتری بنزینی و موتور برقی است و به صورت ترکیبی توان تولید نهایت قدرت ۱۶۳ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۱۵ نیوتن متر را دارد.

معرفی «نیسان سرنا ۲۰۲۳» ون ۸ نفره +عکس

در نیسان سرنا ۲۰۲۳ قابلیت نیمه خودران نیسان موسوم به ProPilot ۲.۰ را داریم که امکان رانندگی نیمه خودران را برای سرعت های مختلف بسته به تریم فراهم می کند. علاوه بر این، در نسخه هیبرید امکان سفارش خروجی های برق برای استفاده از وسایل برقی دیگر فراهم است. این قابلیتی است که این روزها در خودروهای برقی و هیبرید زیادی می بینیم که باعث می شود در شرایط های خاص، خودروها کاربردی تر عمل کنند.

قیمت نیسان سرنا ۲۰۲۳ بسته به تریم از ۲۰ هزار دلار تا ۳۴,۷۰۰ دلار است. قرار است نسخه بنزینی زمستان به بازار ژاپن آید و در بهار ۲۰۲۳ نسخه هیبرید هم به آن اضافه خواهد شد.

منبع:اسب بخار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هموطن GB ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    3 4
    جناب مشرق، بارها و بارها تذکر دادم که شما سایت خبر فارسی هستید و حداقل انتظار پاسداری از زبان فارسی است. ولی انگار از عمد دارید پایه های زبان فارسی را میزنید. نگاه به متن کنید، زباله دانی از واژگان نچسب که فقط ریشه زبان فارسی را ضعیف میکند (مینی، کلاس، ترند، باکسی، سگمنت، اتوماتیک، تریم، فول، آپشن...). برای شما متاسفم که غرب گدایی هستید که حتی جرات ابراز آنرا هم ندارید.
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    0 0
    فایده نداره نود و پنج نفر از مردم ما قدرت خرید این خودروها ندارند فقط،حسرت می خورند مثلا ماشین من ساخت ۸۲ یعنی نوزده سال پیش هست از رده خارج هست ولی من همین پژو هشتاد و را سوارم وشکر میکنم وب این خودروها هم فکر نمی کنم .وام سی و شش در صد هم نمی خوام، مگه زندگی چقدر ارزش،دارد تازه قهرمان جنگ هم هستم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس