کد خبر 1440781
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۳
قطعنامه غیرالزام‌آور پارلمان فرانسه علیه ایران

مجمع ملی فرانسه امروز با نقض قوانین بین المللی در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل، قطعنامه غیرالزام‌آوری را علیه ایران تصویب کرد.

به گزارش مشرق به نقل از آسوشیتدپرس، مجمع ملی فرانسه (پارلمان فرانسه) امروز دوشنبه با نقض قوانین بین المللی در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل با تصویب یک قطعنامه غیرالزام‌ آور بار دیگر از اغتشاشات پراکنده در ایران حمایت کرد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، قانونگذاران فرانسه در این قطعنامه ضدایرانی از دولت‌ های اروپایی خواسته اند تا فشار بیشتری را بر ایران در این خصوص اعمال کنند.

آسوشیتدپرس گزارش داد که این قطعنامه با ۱۴۹ رأی موافق و بدون رأی مخالف در مجمع ملی فرانسه به تصویب رسید.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه نیز پیشتر در سخنانی مضحک آنچه را که وی مدعی «تجاوز فزاینده ایران به فرانسه» از طریق «گروگانگیری غیرقابل قبول» شد را محکوم کرد و در اقدامی مداخله جویانه به دخالت در امور داخلی تهران پرداخت.

رئیس جمهور فرانسه در این خصوص از تهران خواست تا با آرامش به همکاری بازگردد!

در همین ارتباط، وی که از آغاز اغتشاشات اخیر در ایران، همواره با اتخاذ مواضعی مداخله جویانه، سعی در تحریک اذهان عمومی داشته، پیشتر در ادعای خود شرایط سیاسی جاری ایران را دست‌ مایه قرار داد و احتمال دستیابی به توافق در مذاکرات هسته‌ ای را «شکننده» توصیف کرده بود.

ادعاهای ماکرون درحالی مطرح شد که وی به‌ تازگی با چهره‌ های معاند ضدایرانی و همراهان وی دیدار کرده بود.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در واکنش، این دیدار که در حاشیه مجمع صلح پاریس انجام شد را محکوم و تاکید کرد: اینگونه اقدامات ضدایرانی بدون شک در حافظه مردم بزرگ ایران حک خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس