کد خبر 1440297
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱

چگونه لوستر مناسب انتخاب کنیم؟

لوستر یکی از رایج ترین وسیله های زینتی در تزئین منزل به حساب می آید. همان طور که می دانید در گذشته لوسترها به صورت انحصاری بودند. به این معنی که فقط برای منازل قشری خاص مورد استفاده قرار می گرفتند اما امروزه در خانه هر ایرانی یک لوستر به سبک کلاسیک یا مدرن دیده می شود.

اگر عنوان این نوشته جذبتان کرده نشان می دهد که شما هم موافقید که یکی از رایج ترین نگرانی همه ی افراد به هنگام انتخاب و خرید لوستر مناسب فضا این است که این لوستر انتخابی و خریداری شده باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟ نمی توانید به حرف های فروشندگان اعتماد کنید و از طرفی هیچکس به اندازه ی خود شما روح و فضای خانه را درک نکرده و نخواهد کرد. در این نوشته قصد داریم به شما کمک کنیم تا لوستر مورد نیاز خود را شناسایی کرده و بهترین انتخاب را داشته باشید، با ما همراه باشید!

برای خرید لوستر مناسب باید فاکتور های بسیاری را از جمله جنس لوستر، نوع طراحی، تناسب میان نوع طرح و رنگ لوستر انتخابی با دکوراتیو فضای مورد نظر و از همه مهم تر اندازه مناسب لوستر مورد نظرتان با محیط را در نظر گرفت. ممکن است شما برای دیزاین محل مورد نظر خود هزینه ی زیادی کرده باشید ولی فراموش نکنید که اگر محیط شما نور پردازی مناسبی نداشته باشد، زیبایی آن محیط به چشم نمی آید. انتخاب نوع نور پردازی و منبع نور فاکتور بسیار مهمی در فضا است .گاه با نورپردازی درست می توان یک محیط بسیار ساده را به اتاقی شیک بدل کرد و گاه نورپردازی نادرست تمام هزینه های شما برای دکوراسیون را بر باد می دهد!

می خواهید در این مقاله یاد بگیریدکه لوستر را به اندازه مناسب انتخاب کنید، در چه ارتفاعی باید آن را آویزان کنید و کدام سبک برای شما مناسب است .

فاکتور اول: اندازه ی لوستر

اندازه ی لوستری که تهیه می کنید باید متناسب با محل باشد یعنی نباید کوچک تر یا بزرگ تر از ابعاد فضای مورد استفاده باشد برای این کار می توان از فرمول جمع کردن طول و عرض محیط به معیار فوت که به ما قطر لوستر را به اینچ می دهد برای مثال اگر طول ۱۲ و عرض ۸ فوت باشد باید این دو را با هم جمع کنیم و به ما قطر لوستر مناسب فضا که ۲۰ اینچ است را می دهد. اگر قرار است نور فقط به محل خاصی متمرکز باشد میتوانید فقط اندازه ی طول عرض آن منطقه را حساب کنید .

فاکتور دوم: نصب و نظافت لوستر

حتما قبل از خرید از فروشنده ی فروشگاه سوالات مربوطه برای نگهداری لوستر را بپرسید برای مثال حتما روش های تمیز کردن لوستر مورد نظر را بپرسید که می توان برای تمیز کردن آن از مواد شوینده استفاده کرد یا نه و … باید توجه کرد که لوستر انتخابی دارای شکل های عجیب و غریبی نباشد تا بتوان آن را بعدا به راحتی تمیز کرد زیرا نتها باعث ایجاد نمایی نامطلوب می شود بلکه گرد و غبار گرفتن آن باعث کم شدن نور می شود.

شاید فکر کنید که راحتی نصب لوستر چندان اهمیتی نداشته باشد چون یک بار نصب می شود ولی باید گفت که هرچی نصب آن راحت تر باشد خطرات احتمالی که به دنبال دارد کم تر است و باید به هنگام نصب لوستر دقت شود که با کابلی محکم به سقف آویز شده باشد .

فاکتور سوم: تناسب رنگ محیط با لوستر

ممکن است برایتان پیش آمده باشد که یک لوستر در مغازه خرید لوستر بسیار جلوه می کرده است ولی هنگامی که خریداره کرده اید و آن را نصب کرده اید دیگر جلوه ی قبل خود را ندارد. باید گفت که شما لوستر را متناسب رنگ و سبک وسایل دیگر محیطتان انتخاب نکرده اید. بهتر است لوستر انتخابی با رنگ چند وسیله در محیط هم خوانی داشته باشد. برای مثال خانه ای را تصویر سازی کنید با مبلمان استیل و فرش های سنتی انتخاب لوستر برای این فضا بسیار راحت است. باید برای این فضا از لوسترهای کریستالی و سنتی استفاده شود .

تاثیر ارتفاع سقف در نوع لوستر یک نکته ی کلیدی دیگه در انتخاب لوستر مناسب این است که شما باید لوستر خود را متناسب به این که سقف شما ارتفاع زیادی دارد یا کم انتخاب کنید. برای مثال اگر شما یک فضا با سقفی کوتاه دارید این که یک لوستر آویزی انتخاب کنید کاملا نامطلوب است زیرا ممکن است اگر کسی قد بلندی دارد به هنگام رفت و آمد با این لوستر برخود کند. بهتراست برای فضا هایی با سقف کوتتاه از لوستر های سقفی و برای فضاهایی با سقفی بلند به سراغ لوسترهای آویزی بروید .

فاکتور چهارم: وزن لوستر

یکی دیگر از عوامل مهمی که باید به آن دقت کنید این است که وزن لوستر را در نظر بگیرید. بهتر است توجه کنید که سقف منزل شما توانایی تحمل وزن لوستر مورد نظر را دارد یا خیر. برای مثال برای یک سقف کنفی نمی توان یک لوستری با وزن تقریبی ۷ کیلو استفاده کرد زیرا توانایی تحمل این مقدار وزن را ندارد .

فاکتور پنجم: امکانات جانبی لوستر

امروزه انواع مختلفی از لوستر های در بازار موجود می باشد که دارای امکاناتی نظیر لامپ های رشته ای اضافی و یا ریموت و قابلیت پخش کردن موزیک می باشند که ممکن است نظر شما را به خود جلب کنند. داشتن ریموت و لامپ های رشته ای این امکان را به شما می دهد که مقدار نور دریافتی خود را تنظیم کنید .اگر به این دست از امکانات علاقه مند هستید حتما آن ها را در خرید خود لحاظ کنید و از فروشنده کمک بخواهید.

سخن پایانی

در آخر این نکات قسمت کوچکی از مواردی است که باید به هنگام خریدن لوستر جدید به آن دقت شود. زمینه نور پردازی و دکوراتیو بسیار پیچیده تر از آن است که بتوان در چند نکته خلاصه شود ولی ما در این مقاله سعی کردیم مهم ترین نکات آن را باهم بررسی کنیم . ممنونیم که همراه ما بودید!


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس