صادرات یک میلیون بشکه نفت شکستن دیوار تحریم‌هاست/تدوین سند اصلاحات بانکی تا پایان امسال

محسن رضایی گفت: دولت سیزدهم با تمام قدرت در حال شکستن دیوار تحریم‌ها است و صادرات بیش از یک میلیون بشکه نفت در مقایسه با رقم صادراتی دولت قبل و رشد قابل ملاحظه بیانگر این اتفاق مهم است.

به گزارش مشرق، محسن رضایی امشب در جلسه ستاد تسهیل و گفت‌وگوی مشترک با بخش خصوصی که با حضور استاندار و معاونان استانداری، مدیران کل و فعالان اقتصادی در سالن شماره یک استانداری برگزار شد اظهار کرد:در مطالعه اسناد تاریخی گذشته متوجه می‌شویم که آمریکایی‌ها اجازه نمی‌دادند کریدور شمال به جنوب محقق شود و قدرت‌های بزرگ مانع از اتفاق این امر مهم می‌شدند.

وی افزود: اولین نقطه‌ای که موجب شد تا ما سر پای خودمان بایستیم انقلاب اسلامی بود و طی چهار دهه از عمر انقلاب نمی‌گذارند اقتصاد و تجارت خود را ملی کنیم و دائما در حال کارشکنی هستند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مطالبه‌گری اصل مهمی از دموکراسی است اما نکته سوال‌برانگیز دخالت بیرونی‌ها و دشمنان در دموکراسی کشور است و نظیر آن‌را در اغتشاشات اخیر دیدیم.

این مسئول ادامه داد: مردم ما مطالباتی دارند که مسئولان ما شنیده‌اند و حتما پیگیری خواهند کرد اما دشمن دائما در این شرایط کارشکنی می‌کند تا به کشور لطمه وارد کند تا اقتصاد ملی و تجارت ملی و حتی سیاست ملی نداشته باشیم.

رضایی عنوان کرد: گام دوم ما اقتصاد است و طی بیش از سه دهه ورود به اقتصاد همواره با موانع و تحریم مواجه شدیم و قطعا قله اقتصادی را فتح می‌کنیم.

وی بیان کرد: دولت سیزدهم با تمام قدرت در حال شکستن دیوار تحریم‌ها است و صادرات بیش از یک میلیون بشکه نفت در مقایسه با رقم صادراتی دولت قبل و رشد قابل ملاحظه بیانگر این اتفاق مهم است.

استاندار مازندران اعلام کرد: دشمن با ایجاد ناامنی بدنبال بالابردن ریسک اقتصادی و سرمایه‌گذاری در ایران هستند تا به اهدافی که در تحریم‌ها به آن دست پیدا نکردند، برسند.

این مسئول گفت: ما در دولت در کنار اقدامات روزمره در حال پیگیری و اقدامات کارهای زیرساختی هستیم تا مسیرهای جدیدی را برای کشور باز کنیم.

رضایی مطرح کرد: یکی از موضوعات مهم ترانزیت و سوآپ است که در گذشته نیز برای کشور تولید ثروت می‌کرد؛ امروز بجز صادرات می‌توانیم ترانزیت و سوآپ داشته باشیم و لازمه آن ایجاد روابط جدید اقتصادی بود.

وی تاکید کرد: در این راستا عضویت در شانگهای انجام شد، روابط با کشورهای همسایه نیز در دستور کار قرار گرفت؛ اخیرا متوجه شدیم صادرکنندگان ما اگر بیش از ۱۰ درصد اظهار درآمد کنند با جریمه مواجه می‌شوند و این علنا FATF بوده که دست و پای صادرکنندگان ما را بسته بود و آن را دنبال کردیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور افزود: حمل‌ونقل و بنادر را به جد دنبال کردیم، نمایشگاه‌های کالاهای ایرانی را در کشورهای همسایه آغاز کردیم تا صادرات را افزایش ببخشیم.

این مسئول اذعان کرد: موضوع دوم خود ساختار هزینه‌های دولت است، امروز ۱۰ درصد هزینه‌ها عمرانی و ۹۰ درصد جاری است و به طور جدی در دستور کار دولت است.

رضایی اشاره کرد: مسایل پولی و بانکی را دنبال کردیم که تدوین سند راهبردی اصلاحات بانکی را تا پایان امسال شاهد خواهیم بود و تفویض اختیار به استانداران در برخی موارد انجام شده است.

وی تصریح کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را بخش خصوصی بسیار جدی بگیرند، هر چه در استان حل شد که شد اما هرچه نشد به تهران بفرستید تا پیگیری شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور اظهار کرد: مطمئن باشید ما می‌توانیم گام دوم را هم محکم برداریم و باید با انسجام و همدلی و تلاش جهادی به این مهم دست پیدا کنیم.

این مسئول افزود: توجه به زنجیره مهم ارزش و اهمیت غذایی بسیار مهم است و این زنجیره از نوآوری آغاز و تا بازار ادامه دارد؛ لذا تا کشاورزی صنعتی نشود این دستاورد محقق نمی‌شود.

رضایی تشریح کرد: اگر کشاورزی مازندران صنعتی نشود همین حکایت وضع موجود رخ می‌دهد و لذا تقاضا می‌کنم روی صنایع کشاورزی تمرکز کنید و به آن الویت دهید و در حوزه برنج، مرکبات، کیوی و خاویار به سمت صنعتی شدن پیش بروید.

وی عنوان کرد: یک زمانی در جنگ احساس بن بست کردیم و یک لشکر ویژه در مازندران تعریف کردیم که این بن بست شکست و امروز توقع ما از بخش خصوصی و کارآفرینان شکستن بن بست اقتصادی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    1 2
    دوباره عملیات فریب انجام میدی؟
  • هاشمی IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    1 2
    اون ۵۰۰۰ صفحه که با اقتصاد دانها نوشته بودی را باز کن بخون سردار
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
      0 0
      خودش اقتصاد دانه
  • علی IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    1 2
    چه کشکی چه ماستی اینها همه اش شعار تو خالی و مفت هست
  • حمید IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    1 2
    هروقت مردم در سفره خودشون این رشد رو دیدن و بالا رفتن قدرت خرید رو لمس کردند من به احترام دولت و تیم اقتصادی محترم کلاه از سر برمیدارم. لطفا تا اون موقع شعار ندید
  • سامان IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    0 0
    صد شکر که این آمد و صد شکر که آن رفت
  • سامان IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    0 0
    صد شکر که این آمد و صد شکر که آن رفت
  • سامان IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    0 0
    صد شکر که این آمد و صد شکر که آن رفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس