کد خبر 1440003
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴
ادعای اوکراین درباره تلفات ارتش روسیه

ستادکل ارتش اوکراین امروز اعلام کرد که از آغاز جنگ با روسیه، ۸۶ هزار و ۷۱۰ سرباز روس کشته شده‌ اند!

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، ستادکل ارتش اوکراین امروز شنبه در بیانیه ای با ادعای خبر کشته شدن ۴۳۰ نظامی روس طی ۲۴ ساعت گذشته، اعلام کرد: از آغاز جنگ تاکنون ۸۶ هزار و ۷۱۰ نظامی روسیه کشته شده‌ اند!

بر اساس ادعای ارائه شده از سوی ستادکل ارتش اوکراین، از ۲۴ فوریه تا ۲۵ نوامبر «۲۷۸ فروند جنگنده، ۲۶۱ فروند بالگرد، ۲ هزار و ۸۹۹ تانک، ۵ هزار و ۸۴۴ دستگاه خودرو زرهی، یک هزار و ۸۹۵ توپ، ۳۸۰ راکت انداز و ۲۰۹ پدافند هوایی ارتش روسیه نیز منهدم شده است!

بر این اساس، همچنین ۴ هزار و ۴۰۴ دستگاه خودرو، ۱۶ فروند کشتی جنگی و قایق تندرو سبک و یک هزار و ۵۵۳ فروند پهپاد متعلق به نیروهای روسیه نیز منهدم و ۵۳۱ موشک کروز شلیک شده توسط روس‌ ها از سوی یگان های پدافند هوایی اوکراین خنثی شده است!

این در حالیست که روسیه تا کنون آمارهای ادعا شده از سوی ارتش اوکراین را تأیید نکرده است.

روسیه در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی (۵ اسفند سال گذشته) عملیات ویژه نظامی خود در اوکراین را با هدف غیرنظامی و نازی زدایی کردن این کشور آغاز کرد.

این اقدام روسیه در حالی صورت گرفته است که به گفته مقامات این کشور چاره دیگری در برابر مسکو در مقابله با سیاست های خصمانه غرب و ائتلاف نظامی ناتو باقی نمانده بود.

روسیه پیشتر نیز بارها اعلام کرده است که در صورت پایبندی کی یف به شروط قانونی مسکو در خصوص تضمین امنیت این کشور، عملیات ویژه نظامی را متوقف خواهد کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    0 0
    مرگ بر روسیه متجاوز مرگ بر پوتین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس