کد خبر 1439771
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷
پایگاه آمریکا در شرق سوریه هدف حمله قرار گرفت

منابع مختلف خبری اعلام کردند که حداقل چند موشک به پایگاه آمریکا در شرق سوریه اصابت کرده است.

به گزارش مشرق، حداقل چند موشک به پایگاه آمریکایی در شرق سوریه اصابت کرد. در همین ارتباط نیز تلویزیون دولتی سوریه گزارش داد که چندین گلوله راکت با منشأ نامعلوم به پایگاه آمریکایی در شهر الشدادی در استان الحسکه در شرق سوریه اصابت کرده است.

منابع محلی دیگری نیز گفته اند که پایگاه نظامی آمریکایی در نوار مرزی عراق و سوریه به واسطه ٤ موشک به لرزه درآمده است.

از سوی دیگر، فعالان دیده بان حقوق بشر سوریه گزارش دادند که صدای انفجارهایی در مجاورت پایگاه آمریکایی در شهر الشدادی در حومه الحسکه شنیده شده است.

همچنین «نیکلاس گرنجر»، فرستاده آمریکا به سوریه، تأیید کرد که ایالات متحده با آغاز عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه موافقت نکرده است، در حالی که نگرانی‌ها از اجرای تهدیدات ترکیه برای آغاز عملیات نظامی بزرگ در حال افزایش است. گرنجر روز جمعه در بیانیه‌ای به شبکه العربیه گفت: «ما از طریق سفیر خود، آنکارا را از مخالفت شدید با عملیات نظامی در شمال سوریه مطلع کردیم.»

این در حالی است که ترکیه روز جمعه تکرار کرد که عملیات نظامی این کشور در شمال عراق و سوریه علیه نیروهای کرد که آنها را تروریستی توصیف می‌کند، ادامه دارد. «خلوصی آکار»، وزیر دفاع ترکیه در این ارتباط اعلام کرد که عملیات «پنجه شمشیر» که کشورش یکشنبه گذشته آغاز کرد، تا پایان «رفع تهدیدات تروریستی» از طریق زمین و هوا ادامه خواهد داشت.

وزیر دفاع ترکیه پیشتر اعلام کرده بود که عملیات آغاز شده توسط کشورش بزرگترین، جامع‌ترین و مؤثرترین عملیات علیه شبه نظامیان در شمال عراق و سوریه است. وی همچنین از کشورهای ذیربط به ویژه ایالات متحده خواست تا از آنچه به عنوان حمایت از پ.ک. ک و یگان‌های مدافع خلق کرد یاد می‌کند، دست بکشند.

قابل ذکر است که ایالات متحده حدود ۹۰۰ سرباز مستقر به ویژه در شمال شرق سوریه دارد، جایی که نیروهای آمریکایی با نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) که توسط شبه نظامیان کرد یگان‌های خلق رهبری می‌شوند، همکاری دارد.

از روز یکشنبه گذشته نیز، آنکارا مجموعه‌ای از حملات هوایی و گلوله باران‌های مداوم توپخانه‌ای را علیه مقرهای حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) و یگان‌های مدافع خلق کرد (YPG) در شمال عراق و سوریه آغاز کرده است. حملات ترکیه پس از آن صورت می‌گیرد که مقامات ترکیه گروه‌های کردی را متهم کردند که عامل انفجار بمب ۱۳ نوامبر در استانبول که به کشته شدن ۶ نفر و زخمی شدن ۸۱ نفر انجامید، با کردها در ارتباط بوده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس