کد خبر 1439750
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۵:۳۰
بادام

مطالعات جدید نشان می‌دهد بهترین میان وعده برای سیر شدن و پیشگیری از چاقی، خوردن بادام است.

به گزارش مشرق، اگر به دنبال کاهش کالری روزانه خود هستید، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که تنها چیزی که لازم دارید، یک مشت بادام است. دانشمندان دانشگاه استرالیای جنوبی گزارش دادند که مصرف تنها ۳۰ تا ۵۰ گرم بادام می‌تواند به کاهش کالری مصرفی کمک کند.

باید توجه داشت که یک وعده بادام تقریباً ۲۸ گرم است. این موضوع بدان معناست که برای کنترل اشتهای شما کمتر از دو وعده بادام در روز لازم است.

اعضای این تیم تحقیقاتی دریافتند: افرادی که به جای یک میان وعده کربوهیدراتی، مقداری بادام می‌خورند، در نهایت در طول وعده غذایی بعدی، انرژی دریافتی خود را تا ۳۰۰ کالری کاهش می‌دهند. قابل توجه است که این ۳۰۰ کالری اضافی معمولاً از غذاهای ناسالم حاصل می‌شود.

به گفته دکتر شرایا کارتر از پژوهشگران ارشد این تیم مطالعاتی، میزان اضافه وزن و چاقی یک نگرانی عمده برای سلامت عمومی‌است و تعدیل اشتها از طریق واکنش هورمونی بهتر ممکن است کلید ارتقای مدیریت وزن باشد. تحقیق ما هورمون‌ هایی را که اشتها را تنظیم می‌کنند و اینکه چگونه آجیل و به ویژه بادام، ممکن است در کنترل اشتها نقش داشته باشد، مورد بررسی قرار داد.

ما دریافتیم، افرادی که بادام می‌خورند، تغییراتی را در هورمون‌ های تنظیم ‌کننده اشتها تجربه می‌کنند و این ممکن است به کاهش مصرف غذا کمک کند.

چاقی یک مشکل گسترده در سراسر جهان است و امروز یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون نفر در گوشه و کنار جهان با چاقی دست و پنجه نرم می‌کنند. به همین دلیل معرفی یک میان وعده سالم که منجر به جلوگیری از چاقی شود، دارای اهمیت زیادی است.

یافته‌های جدید نشان داد: افرادی که بادام می‌خوردند، ۴۷ درصد با این الگوی تغذیه، حساسیت به انسولین را بهبود بخشیده و خطر ابتلا به دیابت و بیماری ‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.

دکتر کارتر در ادامه توضیحاتش می‌افزاید: بادام سرشار از پروتئین، فیبر و اسیدهای چرب غیراشباع است که می‌تواند به خواص سیر کنندگی آن‌ کمک کرده و توضیح دهد که چرا کالری کمتری مصرف شده است.

در مجموع، یافته‌های این مطالعه قویاً نشان می‌دهد که خوردن بادام می‌تواند تغییرات کوچکی در انرژی دریافتی افراد ایجاد کند. دکتر کارتر معتقد است که این الگوی غذایی ممکن است اثرات بالینی در طولانی مدت داشته باشد.

منبع:سیناپرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    5 0
    بادام که دیگه گیر فلک هم نمیاد
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    5 0
    قیمت مغز بادام , خودش یه پا لاغر کننده است!!
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    0 0
    کیلو چند؟ شما هم وضعتون مثل سلبرتی ها خوبه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس