کد خبر 1439377
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
.

شرایط داخلی و خارجی این روزهای رژیم نامشروع صهیونیستی در ۷۴ سال گذشته سابقه نداشته و بسیار حاد شده است.

به گزارش مشرق، از زمان افشای فساد "بنیامین نتانیاهو" که چند دوره نخست وزیر رژیم صهیونیستی بوده و تشکیل دادگاه های مکرر برای وی در چهار سال گذشته، بی ثباتی سیاسی رژیم صهیونیستی را فرا گرفته و در این مدت ۵ انتخابات پارلمانی در سرزمین های اشغالی برگزار شده است.

نتانیاهو رییس حزب لیکود که در چندین سال گذشته و در دوران نخست وزیری رژیم صهیونیستی بر اسب مراد خود در سرزمین های اشغالی سوار بوده و جنایات زیادی در حق فلسطینیان و مردم کشورهای منطقه اعمال نموده است، الان به وضعی دچار شده که حتی شماری از سران افراطی این رژیم نیز که با او همپیمان بوده اند، الان به مخالف او تبدیل شده اند.

با معرفی نتانیاهو از سوی هرتسوک رییس رژیم صهیونیستی به عنوان نخست وزیر مکلف برای تشکیل کابینه جدید این رژیم، احزاب ائتلافی راستگرای افراطی رژیم صهیونیستی از جمله حزب اتحاد اوتسما یهودیت-صهیونیسم دینی و احزاب حریدی شاس و اتحاد یهودیت توراتی که توانستند در ائتلاف با حزب لیکود در انتخابات اخیر ۶۴ کرسی از ۱۲۸ کرسی کِنِسِت این رژیم را بدست بیاورند، هم اکنون مشغول رایزنی برای تشکیل کابینه جدید اسراییل می باشند. ماجرای فساد اقتصادی و رشوه خواری نتانیاهو در کنار حضور صهیونیست های افراطی مثل "بن گویر" و "اسموتریچ" در ائتلاف پیروز انتخابات اخیر کِنِسِت رژیم صهیونیستی، از جمله چالش های داخلی رژیم صهیونیستی و نتانیاهو برای تشکیل کابینه جدید هستند.

"آویگدور لیبرمن" که زمانی وزیر خارجه و جنگ کابینه نتانیاهو و از نزدیکان او بوده، معتقد است که «نتانیاهو نقشه های بسیار نگران کننده ای در سر دارد».

لیبرمن که هم اکنون وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در کابینه لاپید هست، درباره نقشه های نتانیاهو هشدار داده و در رشته توئیتی نوشت که در روزهای اخیر فرصت این را داشته است تا با مسئولان بلندپایه حزب لیکود و دستیاران نتانیاهو گفت وگو و از نقشه های او مطلع شود و معلوم شد که این نقشه ها فراتر از نگران کننده است.

لیبرمن نوشت: به نظر می رسد که نتانیاهو می خواهد با تغییرات کابینه از ادامه محاکمه خودش به اتهام فساد و رشوه خواری جلوگیری کند.

اعتراف "اسحاق هرتسوگ" رییس رژیم صهیونیستی که خود نتانیاهو را برای تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی انتخاب کرده نیز جالب است؛ وی چندی پیش به اعضای حزب تندرو ارتدوکسی "شاس" گفته بود که «دنیا از حضور "ایتمار بن گویر" نماینده راستگرای تندرو کِنِسِت در کابینه نتانیاهو نگران است».

به غیر از اختلافات شدید سران رژیم صهیونیستی با هم، گسل بوجود آمده میان ساکنان سرزمین های اشغالی در کنار افزایش قدرت چشمگیر گروه های مقاومت منطقه، رژیم نامشروع صهیونیستی را به سمت فروپاشی سوق داده است.

نتایج نظرسنجی اخیر در سرزمین های اشغالی نشان می‌دهد که ۷۶ درصد صهیونیست‌های ساکن اراضی اشغالی بر این باورند که ساختار جمعیتی این رژیم به خاطر گسل ها و شکاف های متعدد چند پاره شده و از هم پاشیده است.

روزنامه صهیونیستی «معاریو» اخیرا در گزارشی شاخص انسجام جمعیتی رژیم اشغالگر را براساس یک نظرسنجی منتشر کرد که برای سومین بار انجام شده و نشان می‌دهد که اکثر پاسخ دهندگان (۷۶ درصد) معتقدند که «ساختار جمعیتی اسرائیل» چند پاره است.

برپایه این گزارش، درصد این چند پارگی و از هم گسیختی در انسجام جمعیتی رژیم صهیونیستی در مقایسه با نظرسنجی‌های مشابه سال‌های گذشته ۱۰ درصد افزایش نشان می دهد.

طبق نظر شرکت کنندگان در این نظرسنجی، بیشترین عوامل مؤثر در این چند پارگی به ترتیب، رهبری سیاسی، نحوه خبررسانی رسانه‌های جدید و دو رسانه‌ قدیمی (جریان اصلی) هستند.

دیگر نظرسنجی‌های انجام شده در اراضی اشغالی نیز واقعیت چندپارگی را در سطوح مختلف جمعیتی رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد؛ به گونه ای که طبق یک نظرسنجی که اخیرا انجام شد، ۲۵ درصد صهیونیست‌ها اعتقادی به بقای این رژیم در ۲۵ سال آینده ندارند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی با اعلام اینکه طبق نتایج این نظرسنجی ائتلاف موسوم به "جنبش‌های جوانان"، یک سوم جوانان اسراییل نمی‌خواهند به خدمت وظیفه بروند، به مقامات این رژیم هشدار دارد که "این داده‌ها خطرناک و دلخراش هستند".

در این بین اعتراف "آمنون آبرومویت" کارشناس مسائل سیاسی در شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، جالب است، وی معتقد است که «همه بحث‌های سیاسی در اسرائیل (فلسطین اشغالی) یک الگوی عملی گمراه کننده است».

وی می گوید، «یک سوم جوانان اسرائیلی نمی‌دانند چه کسی اسحاق رابین را کُشت؛ بدتر از این، یک سوم جوانان اسرائیلی نمی‌خواهند به خدمت وظیفه بروند؛ بدتر از همه اینها هم این است که یک سوم شهرک‌نشینان باور ندارند که اسرائیل ۲۵ سال دیگر وجود داشته باشد».

پیش از این نیز «ایهود باراک» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در مطلبی که در روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نوشت، ابراز نگرانی کرد که اسراییل دچار نفرین شده و عمر آن پیش از هشتاد سال پایان می یابد. (هم اکنون ۷۴ سال از تاسیس رژیم صهیونیستی می گذرد)

اعترافات "اسحاق بریک" رئیس سابق کمیته شکایات ارتش رژیم صهیونیستی و ژنرال بازنشسته ارتش این رژیم نیز درباره قدرت مقاومت قابل توجه است؛ وی تاکید کرده، با توجه به توانمندی روزافزون گروه‌های مقاومت (در فلسطین)، اسراییل مسیر زوال و نابودی را طی می‌کند.

شرایط در درون ائتلاف نتانیاهو نیز به هیچ وجه خوب نیست و این موضوع در اعتراف رسانه های رژیم صهیونیستی آمده است.

رسانه های رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر از جدال در اردوگاه سیاسی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر مامور تشکیل کابینه جدید این رژیم بر سر تقسیم پست های وزارتی و چالش حزب لیکود در این باره خبر دادند.

روزنامه صهیونیستی "اسرائیل هیوم" به نقل از منابعی از داخل حزب لیکود به ریاست نتانیاهو بر ممانعت از دستیابی "بتسلئیل اسموتریچ" رئیس حزب "صهیونیسم دینی" به پست وزارت جنگ رژیم صهیونیستی خیر داد و نوشت که حزب لیکود اجازه اینکار را (به نتانیاهو) نخواهند داد؛ حتی اگر این امر منجر به تکرار انتخابات شود.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت نیز به نوبه خود نوشت: اکنون حزب لیکود متوجه شده که اسموتریچ از مطالبات خود برای به دست آوردن یکی از دو وزارتخانه مهم و بزرگ کوتاه نمی آید، بنابراین در پی یافتن راهکار دیگری برای حل بحران پیش روی نتانیاهو برای تشکیل کابینه است. این حزب درحال فشار وارد آوردن به ادرعی و اسموتریچ است تا به اختلاف آنها در مورد تصدی پست وزارت دارایی پایان دهد.

به نوشته این روزنامه عبری، نتانیاهو در آخرین جلسه بین این دو نفر به اسموتریچ پیشنهاد وزارت امور خارجه را داده، اما او نپذیرفته است. نتانیاهو سپس پست معاونت امنیتی وزارت امور خارجه در کنار تصدی وزارتخانه های دیگر بعلاوه اختیارات در حوزه شهرک سازی را به وی داده، اما بازهم اسموتریچ به این پیشنهاد پاسخ مثبت نداده و فقط چشم به وزارت جنگ دوخته است. موضوعی که نشان می دهد اختلاف شدیدی در بین احزاب راست افراطی برای تقسیم کرسی های کابینه رژیم صهیونیستی وجود دارد.

جنگ قدرت در اسراییل

با تعیین نتانیاهو برای تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی از سوی "اسحاق هرتسوک"، احزاب مخالف او نیز کمربندها را برای سرنگونی وی محکم بستند و اعلام کردند که بر سر مقابله با او و کابینه آینده اش اتفاق نظر دارند.

شبکه تلویزیونی "آی ۲۴" رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داده که، احزاب مخالف نتانیاهو به رهبری حزب "یئش عتید" به ریاست "یائیرلاپید" برای هم افزایی تلاش ها و برنامه ریزی برای مقابله با کابینه تندرو آینده بنیامین نتانیاهو به توافق رسیدند.

در بیانیه این احزاب آمده است: ما به همکاری برای بازگشت به قدرت و ایجاد تغییر پایبند هستیم.

در شرایط فعلی که نتانیاهو از داخل و خارج ائتلاف تشکیل کابینه در فشار قرار گرفته باید منتظر بود که دید آیا اختلافات احزاب راست افراطی در سرزمین های اشغالی به سرکردگی بی بی می تواند کابینه این رژیم را طی مهلت ۳۵ روزه قانونی که از ۲۲ آبانماه آغاز شده تشکیل دهد یا این که هرتسوک پس از مهلت یاد شده فرد دیگری را برای تشکیل کابینه این رژیم معرفی خواهد کرد.

کارشناسان مسایل منطقه معتقدند که اگر نتانیاهو نتواند کابینه خود را در روزهای آینده و فرصت نهایی معرفی کند، شرایط داخلی در سرزمین های اشغالی که هم اکنون با مقاومت کرانه باختری برای صهیونیست ها بحرانی شده به اوج خود خواهد رسید و سقوط این رژیم را تسهیل و تسریع خواهد کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ایران قوی IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    19 1
    ان شا'الله که نیست و نابود بشه این غده سرطانی دوستان کل غرب تا وقتی کشوری کاری به کار اسراییل نداشته باشه میخواد بن اره باشه یا ترکیه کاری به کارش ندارند فقط وقتی گفتی اسراییل باید نابود گردد دیگه همه بر علیه تو میشن پس هر چی فراد داری بگو بگو مرگ بر اسراییل
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    1 0
    همه ی حکومت‌های تمامیت خواه از درون دچار فروپاشی می شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس