کد خبر 1438809
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۰
تحلیل پیشکسوت پرسپولیس از عملکرد تیم‌ملی مقابل انگلیس/ سلطانی: مقابل ولز و آمریکا امید داریم

پیشکسوت پرسپولیس و بازیکن اسبق تیم ملی در مورد عملکرد تیم ملی مقابل انگلیس و ۲ دیدار بعدی با ولز و آمریکا پرداخت.

به گزارش مشرق، بهروز سلطانی در مورد عملکرد تیم ملی فوتبال مقابل انگلیس در جام‌جهانی اظهار داشت:‌ باید این واقعیت را ببینیم که تیم انگلیس یکی از قدرت‌های فوتبال جهان بود. به هر حال آنها مهد فوتبال دنیا هستند و در آن واحد می‌توانند سه تیم ملی داشته باشند. بازی فوق‌العاده سختی برای ما بود اما ما هم اشتباهاتی داشتیم.

* بیشتر از مصدومیت بیرانوند، حرکت کی‌روش تاثیر منفی داشت

وی ادامه داد: در ابتدای مسابقه بیرانوند مصدوم شد و به نظرم بیشتر از مصدومیت او حرکت کارلوس کی‌روش روی تیم تأثیر منفی گذاشت. وقتی او دستش را روی سرش می‌گذارد هم نیمکت‌نشینان و هم بازیکنان داخل زمین صحنه را می‌بینند و قطعا تأثیر منفی می‌گذارد. به هر حال مصدومیت جزئی از بازی است و ما دروازه‌بان خوب دیگری هم داریم. اگر بیرانوند نمره‌اش ۲۰ باشد قطعا حسینی هم ۱۹.۵ است. به نظر من حسینی روی گل‌هایی که دریافت کردیم مقصر نبود و شاید اگر بیرانوند هم بود همین گل‌ها را می‌خورد مقصر دروازه‌بان‌های ما نبودند.

* اگر با ترکیب نیمه دوم بازی می‌کردیم، نتیجه بهتری رقم می‌خورد

سلطانی با اشاره به ترکیب ایران عنوان کرد: ترکیب نیمه اول ما اصلا خوب نبود. تیم کاملا دفاعی بازی می‌کرد و ترسو بود ما مهره‌های بسیار خوبی داشتیم و می‌توانستیم حملات بیشتری را انجام دهیم در نیمه دوم خوب بودیم و موقعیت‌هایی را ایجاد کردیم به نظر من اگر از همان ابتدا با ترکیب نیمه دوم به میدان می‌رفتیم نمی‌گویم می‌بریم یا مساوی می‌کردیم شاید با گل‌های خیلی کمتری می‌باختیم.

بیشتر بخوانید:

تشریح آخرین وضعیت بیرانوند از زبان سرپرست دبیرکلی فدراسیون

حرکت کی‌روش روی تیم اثر منفی گذاشت

* توقعات از تیم ملی بی جهت بالا رفته بود

پیشکسوت پرسپولیس عنوان کرد:‌ متأسفانه قبل از آغاز مسابقه توقعات را خیلی بالا برده بودیم و حتی من می‌شنیدم که مردم می‌گفتند می‌توانیم انگلیس را ببریم اما واقعیت چیز دیگری است آنها جزو ۴، ۵ تیم برتر دنیا هستند. باید با واقعیت کنار بیاییم.

* طارمی تنها بود، اما از تک موقعیت ها به خوبی استفاده کرد

دروازه بان اسبق پرسپولیس و دارایی و تیم ملی در مورد اینکه عملکرد مهدی طارمی را چطور دیدید گفت:‌ طارمی بازیکن بسیار خوبی است اما در زمین تنها بود هر چند آزمون هم اضافه شد اما او بعد از مصدومیت شرایط بازی پیدا کرده بود اما طارمی با استفاده از هوش و قدرت خود با تک موقعیتی که گیرش آمد، توانست دروازه انگلیس را باز کند.

حرکت کی‌روش روی تیم اثر منفی گذاشت

* همیشه آرزوی موفقیت تیم‌ملی را داشته‌ام

وی در مورد اینکه دیدار با ولز و آمریکا را چطور می‌بینید گفت: این دو تیم هم قدرتمند هستند. ولز هم چیزی از انگلیس کم ندارد اما به هر حال ما عرق ملی داریم و بچه‌ها برای پیروزی تلاش خواهند کرد و ما هم دعا می‌کنیم. خود من برای پرچم و این کشور بازی کردم و همیشه دوست داشتم تیم ملی برنده شود.

سلطانی در پایان تأکید کرد: ما اگر در دیدار با ولز با ترکیبی که نیمه دوم مقابل انگلیس بازی کردیم به میدان برویم می‌توانیم نتیجه امیدوارکننده‌ای بگیریم. زیبایی فوتبال هم به این است که شما امید دارید و چیزی از قبل قابل پیش‌بینی نیست. در هر بازی باید برای برد به میدان برویم اما نباید توقع بی‌جا ایجاد کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    2 6
    کی روش باید محاکمه شود ثمره زحنلت اسکوچیچ را برباد داد
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
      3 1
      چرند نگو
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    2 0
    آفرین آقای سلطانی، نظر کارشناسی و بسیار دقیق
  • ایرانی با غیرت IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    1 2
    اگر نمره بیرانوند 20 باشد نمره حسینی چیزی حدود 12 است . گلهائی که حسینی خورد اولا به دلیل اشتباهات مدافعین بود و ثانیا به خاطر از دست دادن روحیه بازیکنان به دلیل خروج بیرانوند از بازی. جای گیری های حسینی در درون دروازه با توجه به سابقه کم او اغلب نادرست بود. پس از خروج بیرانوند از بازی, تیم انگلیس قدری راحت تر به بازی ادامه داد. اینها همه دلیل خوردن شش گل بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس